2017-06-14, 20:23
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Vill också minnas att man kan svänga höger direkt efter bron ner mellan fängelset och vattnet och på så sätt komma till campingen bakvägen så att säga. Men det är inte en väg man skulle ta om man var på väg till ekuddens villaområde. Det är en stig i mörker som på intet sätt är en genväg.

Möjligen kan hon svänga in där i ett försök att skaka av sig någon stalker, hon känner naturligtvis till området som sin egen bakficka tack vare hundpromenader i området. Men annars känns det bara som en onödig omväg i mörk terräng.

Helena brukade tydligen inte gå där i vanliga fall; de tog ju skogsstigen från Ekuddenvägen, enligt syster U. Om Helena gick ner där så tror jag att hon hade någon med sig; någon hon litade på. Och av någon speciell anledning.
Citera
2017-06-14, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Tror att skor och smycken blivit placerade på fyndplatsen efteråt av gärningsmannen.

Troligtvis en bekant till familjen som visste var hon bodde.

Gissningsvis så bragdes hon av livet inte långt från Stadt och kanske dumpad i vattnet.
Hittades inte en ryggsäck i tidan vid marieholmsbron långt senare? Kanske skedde överfallet där? Nya uppgifter, nya frågor, nya spekulationer och fler obesvarade frågor.
Citera
2017-06-14, 20:24
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vet du hur det såg ut där -92? Fanns det parkering/parkeringmöjlighet i anslutning av den stig de ev. gick ner på? Då skulle han ha haft nära till sin bil efteråt. Kunde ev. också ha gjort "avslutningen" själv - åtminstone fraktat bort Helena, även om det kanske skulle ha gått lättare att kontakta en kompis då på natten för att få hjälp. Dock bättre - för gm - att så få som möjligt blev varse om detta illdåd.

Jag tror att skorna kastades ut i skogen av gm. Ringarna och resten är jag mer osäker om, men inte omöjligt.

OM Helena och killen ev. gick ner på stigen, så finns ju en bra förklaring till varför ingen sett Helena efter bron.

Ja, det har ju hänt förut.

Jag är nästan säker på att det gick en grusväg in mot det området där stigen /kohagen var.
Men minns ej var den slutade.
Vi brukade spela brännboll och sånt i skolan på ett stort grönt område och jag tror nästan säkert
jag har för mig att typ vuxna/lärare åkte bil en bit in där.
Citera
2017-06-14, 20:27
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Vet du hur det såg ut där -92? Fanns det parkering/parkeringmöjlighet i anslutning av den stig de ev. gick ner på? Då skulle han ha haft nära till sin bil efteråt. Kunde ev. också ha gjort "avslutningen" själv - åtminstone fraktat bort Helena, även om det kanske skulle ha gått lättare att kontakta en kompis då på natten för att få hjälp. Dock bättre - för gm - att så få som möjligt blev varse om detta illdåd.

Jag tror att skorna kastades ut i skogen av gm. Ringarna och resten är jag mer osäker om, men inte omöjligt.

OM Helena och killen ev. gick ner på stigen, så finns ju en bra förklaring till varför ingen sett Helena efter bron.

Ja, det har ju hänt förut.

Men vem kan förklara varför polisen inte var medveten om stigen ni pratar om föränn ett påstått vittne berättar om denna självklara kända stig som för fler av ortsbefolkningen inte är ett tänkbart alternativ att ta sig till ekudden på ? Vart är källan till stigen och vittnet?
Citera
2017-06-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Tror att det sitter mer än EN person här och vet VEM killen i pilotbrillorna är!!!
Jag hoppas verkligen att de förstår att det är dags att berätta vad de vet nu.

För Helena och hennes familj!!

Vi vet ju inte att killen i pilotbrillorna är den skyldige, men isåfall
hoppas jag att han träder fram och berättar vad han vet för det var ju
troligtvis han som såg Helena det sista utav alla.....
Om skyldig - lär inte höra av sig. Om oskyldig (vilket jag inte tror) - lär inte höra av sig heller om han inte har gjort det på 25 år. Så hoppas inte på för mycket.
Citera
2017-06-14, 20:28
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Vem kom på att de kan ja gått denna påstådda väg? Och när?
Det har väl aldrig ens räknats in i historien? Med tanke på att bron ofta nämnts borde vägen ni pratar om räknats in med?

Det har ju varit känt länge att Helena ev. synts med en man i slutet av bron. Platsen finns även markerad på bilden av bron på P4 Skaraborgs hemsida. Några meter på sidan av den platsen går denna lilla väg ner tll höger från stan räknat (i alla fall i dag). Kanske att polisen undanhållit "fortsättningen", d v s att de två svängde ner där, precis bredvid den plats som uppgivit att det kvinnliga vittnet såg ev. Helena och ev. med en kille.
Citera
2017-06-14, 20:30
Medlem
Citat:
Men vem kan förklara varför polisen inte var medveten om stigen ni pratar om föränn ett påstått vittne berättar om denna självklara kända stig som för fler av ortsbefolkningen inte är ett tänkbart alternativ att ta sig till ekudden på ? Vart är källan till stigen och vittnet?
Polisen visste säkert om att stigen fanns. Eller förstår jag dig fel? Det var väl bara inte den vanliga, naturligaste vägen att ta bara.
Citera
2017-06-14, 20:33
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Vem säger att polisen inte visste om den och att vittnet sett dem gå ner där? De kanske bara inte har gått ut med det av någon anledning.

Källan till stigen och vittnet: Programserien om Helenafallet.
Citera
2017-06-14, 20:34
Medlem
Citat:
Vem kom på att de kan ja gått denna påstådda väg? Och när?
Det har väl aldrig ens räknats in i historien? Med tanke på att bron ofta nämnts borde vägen ni pratar om räknats in med?
Enligt vad man hörde idag så tyckte bro-vittnet sig se dem svänga av där.
Citera
2017-06-14, 20:35
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Det har ju varit känt länge att Helena ev. synts med en man i slutet av bron. Platsen finns även markerad på bilden av bron på P4 Skaraborgs hemsida. Några meter på sidan av den platsen går denna lilla väg ner tll höger från stan räknat (i alla fall i dag). Kanske att polisen undanhållit "fortsättningen", d v s att de två svängde ner där, precis bredvid den plats som uppgivit att det kvinnliga vittnet såg ev. Helena och ev. med en kille.

Då var hennes skor väldigt smutsiga förstår jag Det var inte NU hon försvann Mycket har förändrats där Har du länkar till dessa uttalanden?
Citera
2017-06-14, 20:35
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Vem säger att polisen inte visste om den och att vittnet sett dem gå ner där? De kanske bara inte har gått ut med det av någon anledning.

Källan till stigen och vittnet: Programserien om Helenafallet.

Lustigt hur fort man glömmer dom tidigare misstänkta vad säger att polisen har rätt denna gång.
Citera
2017-06-14, 20:41
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Lustigt hur fort man glömmer dom tidigare misstänkta vad säger att polisen har rätt denna gång.
Ja det är märkligt hur ett uttalande utan källa kan vända upp och ner på ALLT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in