2017-06-14, 19:33
Medlem
Man spekulerar i att det bodde 400-600 personer i huset. Kan då vara hundratals döda...

Om det var EPS i fasaden så förklarar det hur hela huset kunde börja brinna. EPS släcker man inte, det är i princip omöjligt. Man låter det brinna upp.
Citera
2017-06-14, 19:35
Medlem
De misstänker elfel och den nya isoleringen brann som fnöske, en isolering som inte ska sitta på bostadshus tydligen.

Vilket har tagits upp många gånger innan branden. Nu kommer det att rulla dövöron från de som inte lyssnade.
Citera
2017-06-14, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag menar givetvis att det inte finns utrymme för Hong Kong att växa utåt.

Finns ingen anledning att tränga in invandrare i centrum genom miljonprojekt på 27 våningar, bygg istället mindre residenshus i förorter utanför London.

Du vet inte hur London ser ut. Området där branden bröt ut är en typical London förort. 8,5 miljoner människor bor i London. Så det finns ingen direkt centrum!
Citera
2017-06-14, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
De misstänker elfel och den nya isoleringen brann som fnöske, en isolering som inte ska sitta på bostadshus tydligen.

Vilket har tagits upp många gånger innan branden. Nu kommer det att rulla dövöron från de som inte lyssnade.

Ingen elfel, utan en boende säger att grannens kyl exploderade och det utbröt brand!
Citera
2017-06-14, 19:37
Medlem
fernebos avatar
Det börjar nu framkomma att många uppmanades att stanna i sina lägenheter av polis och brandkår och det hade ju kanske varit ett bra råd om det inte hade varit för att branden hade ett explosionsartat förlopp och ingen kunde komma till deras räddning.

Allt annat än en tresiffrig dödssiffra vore sensationellt. Vi ska komma ihåg att det i regel bor väldigt mycket folk per kvadrat i den här typen av invandrartäta bostadsområden. Så är det i Sverige och så är det i England. Säkerligen gott om familjer med väldigt många ungar också.

Citat:
A MOTHER-of-two has posted two harrowing videos on social media while trapped on the 23rd floor of the burning Grenfell Tower apartment building in west London.

The posts were the last anyone has heard from Rania Ibrham since the 24-storey block of flats went up in flames early Wednesday morning.

Citat:
A distraught Mrs Ibrham is seen opening the door to an apartment and yelling for people stuck in the smoke-filled hallway to join her inside.

She can also be heard praying to Allah on the balcony of the flat.

“We are stuck on the 23rd floor,” another woman yells in desperation during the video.

“There’s too many people stuck upstairs. Hello!”

Man kan se videon här:

http://www.news.com.au/world/europe/mother-posts-harrowing-videos-before-flames-engulf-tower/news-story/488ca5e1321541ceeebedfcfbc92d04e
Citera
2017-06-14, 19:37
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
En sak som jag inte förstår är hur blev Kensington en sådan slum? När hände det? Jag har missat det. Helt ärligt, jag har missat det. Är det ännu värre ställt i Storbritannien än vad jag trott? Jag gick omkring i området på sommaren 1994 och tyckte att det påminde om Vasastan i Stockholm men utan skyskrapor. Hur blev det Järvafältet av Kensington? Kan någon förklara? Händer det här verkligen?

Det är inte en slum. Kensington och Chelsea är en av Londons rikaste distrikt, och har 71% vita (långt över snittet).

Däremot har man (av mystiska skäl) bestämt sig att byggt antal monstruösa 25-30 våningshus mitt i denna fina område för alla muslimer som vill leva billigt i rika delen av London.

Tror du inte att samma sak skulle ske ifall man byggde fula 27-våningshus i Vasastan?

Vem fan skulle vilja bo där?
Citera
2017-06-14, 19:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Du vet inte hur London ser ut. Området där branden bröt ut är en typical London förort. 8,5 miljoner människor bor i London. Så det finns ingen direkt centrum!

Finns fan U-länder där man förbjuder residenshus över 10-våningar, var i Porto Alegre i Brasilien där det visst fanns sådana regler.

Kensington och Chelsea är inre London distrikt och definitivt centrum. Nu må byggnaden vara i absolut fulaste och mest avlägsna delen av distriktet, men definitivt så är det centralt, eller vad skulle du kalla det:

https://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Borough_of_Kensington_and_Chelsea#/media/File:Kensington_and_Chelsea_in_Greater_London.svg

Var troligen någon Labour beslut att det visst skulle vara billigt även för fattiga migranter att bosätta sig nära centrala London. Fullkomligt idiotiskt. Inte minst för att det inte är så jävla trevligt rent psykologiskt att leva i gråa betonghus på 27-våningar.
Citera
2017-06-14, 19:43
Medlem
Citat:
Det är inte en slum. Kensington och Chelsea är en av Londons rikaste distrikt, och har 71% vita (långt över snittet).

Däremot har man (av mystiska skäl) bestämt sig att byggt antal monstruösa 25-30 våningshus mitt i denna fina område för alla muslimer som vill leva billigt i rika delen av London.

Tror du inte att samma sak skulle ske ifall man byggde fula 27-våningshus i Vasastan?

Vem fan skulle vilja bo där?

Jag vet, det är därför jag frågar. Det är bara semiter, svarta och brittiska alkisar som intervjuas i området. Husen är byggda på 70-talet, jag har gått omkring utanför. Men när jag var där så var det ett propert område. Jag fattar inte vad som händer.
Citera
2017-06-14, 19:45
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
En sak som jag inte förstår är hur blev Kensington en sådan slum? När hände det? Jag har missat det. Helt ärligt, jag har missat det. Är det ännu värre ställt i Storbritannien än vad jag trott? Jag gick omkring i området på sommaren 1994 och tyckte att det påminde om Vasastan i Stockholm men utan skyskrapor. Hur blev det Järvafältet av Kensington? Kan någon förklara? Händer det här verkligen?

Har du bott under en sten det senaste decenniet? Hela London är ju "förstört". Förfallet började på allvar under sent 80-tal tidigt 90-tal men har eskalerat de senaste 10 åren. Det är point of no return för London nu, kanske hela England. Dock har de inga tiggande zigenare nånstans. Här får du lite bonusinformation:

ONE in three people who live in London were born abroad and immigrants are set to account for half the capital’s population within 15 years.

http://www.express.co.uk/news/uk/631471/London-population-immigration-migrants-infrastructure-strain
Citera
2017-06-14, 19:48
Medlem
Citat:
Finns fan U-länder där man förbjuder residenshus över 10-våningar, var i Porto Alegre i Brasilien där det visst fanns sådana regler.

Kensington och Chelsea är inre London distrikt och definitivt centrum. Nu må byggnaden vara i absolut fulaste och mest avlägsna delen av distriktet, men definitivt så är det centralt, eller vad skulle du kalla det:

https://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Borough_of_Kensington_and_Chelsea#/media/File:Kensington_and_Chelsea_in_Greater_London.svg

Var troligen någon Labour beslut att det visst skulle vara billigt även för fattiga migranter att bosätta sig nära centrala London. Fullkomligt idiotiskt. Inte minst för att det inte är så jävla trevligt rent psykologiskt att leva i gråa betonghus på 27-våningar.

Husen byggdes på 70 talet! Finns flera höghus över hela London inte bara centralt!
Citera
2017-06-14, 19:50
Medlem
80231s avatar
Citat:
Här har vi bilden hur trapphuset ser ut, finns ingen nödutgångstrappa som islorerar elden.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/06/14/16/416B356F00000578-4601902-image-m-168_1497454739320.jpg
Tack för en bra och förklarande bild. Det måste ha gått ruskigt fort om det bara gått 20 minuter från det att de första larmsamtalen kom in, till dess att lågorna nått den 17:e våningen.

Citat:
Ursprungligen postat av 36th
Man spekulerar i att det bodde 400-600 personer i huset. Kan då vara hundratals döda...

Om det var EPS i fasaden så förklarar det hur hela huset kunde börja brinna. EPS släcker man inte, det är i princip omöjligt. Man låter det brinna upp.
Menar du frigolit när du skriver EPS, eller finns det en speciell sorts cellplast som kallas för just EPS?
Citera
2017-06-14, 19:51
Medlem
Citat:
Ingen elfel, utan en boende säger att grannens kyl exploderade och det utbröt brand!

Kylskåp som exploderar måste väl räknas som elfel, om det inte var ett gasdrivet kylskåp, otroligt att sådant finns fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in