2017-06-14, 17:51
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det blir ju väldigt knepigt att haffa dom om de inte har vare sig geografisk eller social koppling till offrena. Enda möjligheten som jag ser det är om man kollar bilar som reser ut ur landet med färjor. Men vad ska man i så fall leta efter? Jag tror knappast att polisen står och söker igenom varje bil med öststatare som åker ut ur landet just nu.

Borde dom inte ha blivit så nojiga för att bli haffade att de vill lämna landet? Eller är de mer förslagna och ligger lågt någonstans för tillfället?

Blodhund som kan sniffa!! Borde kunna gå! Kolla under naglar!!!!!
Citera
2017-06-14, 17:51
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Troligtvis har gärningsmännen tagit det på "hemvägen"...om man ska uppehålla sig i landet är....det inte smart att starta med eTT rånmord...

Mellan 2 och 6 juni var det en stor inbrottsvåg i Örebro län. Skulle passa tidsmässigt.

Citat:
På fyra dagar, mellan den 2 och 6 juni, har ett 40-tal inbrott anmälts i Örebro län. Av inbrotten gäller:

• Tolv villor eller lägenheter.

• Sju byggarbetsplatser, verkstäder och garage.

• Tolv vindar eller källare.

Därutöver finns nio ytterligare inbrott rapporterade. Orterna som utsatts är Frövi, Kumla, Odensbacken, Garphyttan och Karlskoga.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/40-tal-inbrott-pa-fyra-dagar-tjuvarna-anvander-stenslunga/
Citera
2017-06-14, 17:54
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Medtanke på att polisen kom till brottplatsen efter 48 timmar, så var det redan försent...Paret sågs senast i lördags.

Det första missade telefonsamtalet skulle kunna ge en vink om när paret mördats. I annat fall, utifrån det lilla som är känt, så skulle jag kunna tänka mig att morden skett natten mellan lördag o söndag någon gång mellan 02:30 – 04:30.
Det är lite så deras brottsaktiva ”dygnsrytm” ser ut.
Citera
2017-06-14, 17:56
Medlem
Kan det mördade paret, haft hantverkare hos sig senaste året. Det luktar lite av öststatshantverkare som vet vad som finns i huset. Folk måste sluta med att anlita / anställa öststatare.
Citera
2017-06-14, 17:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Mellan 2 och 6 juni var det en stor inbrottsvåg i Örebro län. Skulle passa tidsmässigt.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/40-tal-inbrott-pa-fyra-dagar-tjuvarna-anvander-stenslunga/

Från Örebro och rakt söderut kommer man direkt till Borensberg och därifrån är det inte långt till aktuellt område.
Citera
2017-06-14, 18:38
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Från Örebro och rakt söderut kommer man direkt till Borensberg och därifrån är det inte långt till aktuellt område.
Tar man väg 50 söderut från Örebro, så hamnar man i Mjölby, och 11.4 km från Hydinge.

Fortsätter man sedan söderut från Mjölby via väg 32 och 28, så hamnar man i Växjö.

Från Växjö kan man ta väg 27 och 29 söderut till Karlshamn. Därifrån går det färjor med Stena Line till Polen.

Kanske väldigt långsökt, men trippen ser väldigt rak och fin ut.
Senast redigerad av constant 2017-06-14 kl. 18:54.
Citera
2017-06-14, 19:03
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Från Växjö kan man ta väg 27 och 29 söderut till Karlshamn. Därifrån går det färjor med Stena Line till Polen.
Kanske väldigt långsökt, men trippen ser väldigt rak och fin ut.

nä, från Karlshamn kommer man till Klaipeda i Litauen. Inte dumt
från Karlskrona kommer man till Gdynia, Polen, också OK!
Citera
2017-06-14, 19:07
Medlem
Är gm från öststaterna så lär hen/dom vara utanför Sveriges gränser redan = brottet kommer aldrig att lösas och ingen kommer bli gripen. Ännu ett dubbelmord på staaf skrivbord!
Citera
2017-06-14, 19:09
Avstängd
Är det känt om mördarna fick med sig något av värde? Vigselringar i all ära, men dem får man bara några hundringar för.
Citera
2017-06-14, 19:23
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Ja, man får ju de misstankarna direkt. Låter ju exakt som några som är desperata efter att behöva ta sig någonstans.

Tyvärr verkar det dock inte finnas någon koppling utifrån vad polisen säger i denna artikel :
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/polisen-det-ar-ingen-brottsserie

Helt sjukt vad många hänsynslösa brott som begås.

Det låter som polisen kan ha en aning om vem det är, släkting typ Arbogakvinnan?
Citera
2017-06-14, 19:28
Bannlyst
Jag hade nog intresserat mig för samtliga bensinmackar inom radien av 3 mil från brottsplatsen - gått igenom filmat material från 1 timme innan mordet och 1 timme efter, och fokuserat mig på utlandsregistrerade fordon, diesel, och möjligen nervöst uppträdande.

Sedan hade jag kört hela sträckan längs vägen ( ca 4-5 km innan fram till BO gård - från båda hållen så att säga)och tittat efter en " naturlig " avsats för en bil att stanna och pausa på:jag tänker såhär - inför ett sådant rån kanske rånarna stannat innan ( om de rekat exakt vad de vill ) och kanske möjligen också lämnat efter sig DNA spår, fimpar, burkar av ngt slag.

Jag hade också tagit mig en titt på campingplatser inom radien av 5 mil, mestadels intresserat mig av utländskregistrerade campare. Förhört mig med personal om hur fordonen för sig in och ut genom dygnet - normalt eller sent ut på kvällar och tidigt in på morgnar.

Jag får en känsla av att de är 3 stycken. ( av någon anledning trycker det på om utländsk härkomst, litauer och åt det hållet, möjligen öst-statare i helhet. OBS - något som " säger " mig det, men är ingen sanning så att säga.)
Citera
2017-06-14, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Ja, det är inget guldläge precis. Inga fiender, inget motiv, inga vittnesiakttagelser. Om det var utlänningar på stöldturné lämnade de nog landet illa kvickt.

Har dom dödat på det här bestialiska sättet är det troligen en grupp av flera personer som har begått liknande brott någon annan stans och kanske har dom lämnat spår efter sig. Om polisen kan samarbeta med andra polismyndigheter i Baltikum kan mördarna kanske hittas.
Litauen har en mordfrekvens på 7 dvs 7 gg högre än Sverige trots våra importerade element. Bara Ryssland är högre i Europa med 9. Litauen borde ha ett DNA-register på personer som har begått våldsbrott. GM's DNA och fingeravtryck borde finnas på brottsplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in