2017-06-14, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoFeelings
Den som kan landa på månen skulle kunna slå högre än bygga ett hus på en KM 1000M

Men en person som är så rik så 100 miljader Dollar är till för att resa ut i rymden och tillbaka 2017.
Har aldrig ens funderat på månen. Jag har aldrig hört om någon som vill ge resor till månen?

Man kan säga att resor till månen känns väldigt orimliga helt plötsligt?
Sen så fattar vilken bonde som helst att en Galaxy 6 har mer än en dator i ett bergsrum på 2000 kvm 1967.

Jag ställer bara frågan dom filmade skiten och allt gick bra??

Jag kan säga så här jag hörde talas om Military GPS 1984 några år senare så kunde länder köpa detta men inte exakt.
Det blev en sån Success så flera andra länder hade detta före innan USA släppe sin riktiga version.
Är nåt bra så gör andra om det om det är rimligt?

Dom som är över 50år och gillar sjön vet detta men tänker inte på det.
Dom köpte den första versionen sen släppte USA sin exakta då ville alla ha den.

Så är det och jag är besviken för man trodde vi skulle nå längre än rymdfärjor inte ens det håller NASA på med längre.

När man kollar i backspegeln så känns det nästan orimligt att dom landade filmade och reste hem igen? Vi har ju inte kommit ett dugg längre i dag...
Citera
2017-06-14, 17:48
Bannlyst
Citat:
När man kollar i backspegeln så känns det nästan orimligt att dom landade filmade och reste hem igen? Vi har ju inte kommit ett dugg längre i dag...

Klock och snygg tramsar det är SYND jag vill föra tråden framåt.

Detta är inte min tanke den skrev dom om i en tidning som hette illustrerad vetenskap runt 97
varför sänder ingen sateliter till Månen? 1997 så var jag helt övertygad jag hade ju sett månlandningen på tv live.

Men i dag så är frågan inte så dum inte en enda satellit går runt månen 2017?
Citera
2017-06-14, 18:05
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Klock och snygg tramsar det är SYND jag vill föra tråden framåt.

Detta är inte min tanke den skrev dom om i en tidning som hette illustrerad vetenskap runt 97
varför sänder ingen sateliter till Månen? 1997 så var jag helt övertygad jag hade ju sett månlandningen på tv live.

Men i dag så är frågan inte så dum inte en enda satellit går runt månen 2017?

Frågan är högst relevant därför att det är en fysisk omöjlighet att ta en levande varelse och kanske även skruvar och muttrar genom van Allen bältet.

Detta kräver såklart att man anammar insikten om att världen vi lever i inte alls är den som vi trott oss befinna oss i, något som majoriteten skribenter här i tråden aldrig någonsin skulle våga föreställa sig.
Citera
2017-06-14, 18:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Frågan är högst relevant därför att det är en fysisk omöjlighet att ta en levande varelse och kanske även skruvar och muttrar genom van Allen bältet.

Detta kräver såklart att man anammar insikten om att världen vi lever i inte alls är den som vi trott oss befinna oss i, något som majoriteten skribenter här i tråden aldrig någonsin skulle våga föreställa sig.

Denna tro kräver såklart att någon kan visa att det är omöjligt att ta sig genom van Allen bältet, och gärna även varför. Något som ingen skribent här i tråden aldrig någonsin ens varit i närheten av att lyckas med.

Ska du bli den första? Ska du förändra världen?
Citera
2017-06-14, 18:17
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
SpaceX har kommit längre, de har en raket som kan landa.

Innan SpaceX var det väl ingen, efter Apollo, som satsade resurser på bemannad rymdresor?
Citera
2017-06-14, 18:17
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Denna tro kräver såklart att någon kan visa att det är omöjligt att ta sig genom van Allen bältet, och gärna även varför. Något som ingen skribent här i tråden aldrig någonsin ens varit i närheten av att lyckas med.

Ska du bli den första? Ska du förändra världen?

Förändringen kommer inifrån, inte genom ständigt dravlande på Flashback om vem som har rätt, din posthistorik visar ganska duktigt att du är totalt stängd för möjligheten till nytänkande, så för dig är nog den möjligheten tyvärr död.
Men fortsätt du debunka inlägg efter inlägg med rådande vetenskap som stöd om det får dig att må bättre och hjälper dig att upprättahålla din världsbild.

Det vi kallar van Allen bältet är den magiska gränsen, om vi nu ska kalla det vid vidskepliga ord. Allt bortom den är fantasier, spekulationer och/eller rena lögner.

Månens baksida har varit mänsklighetens heliga graal gällande spekulationer sedan begynnelsen, så svara istället med ditt vetenskapliga stöd på NoFeelings fråga
Citera
2017-06-14, 18:20
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Om du anklagar andra för att inte lyssna kanske du inte skall vara värre själv, det där är uppenbara förvrängningar. Jag har förklarat vad du behöver skaka fram om du skall få något vetenskapligt trovärdigt. Spelar ingen roll vilket område det är. du kan aldrig hävda att det var xxxx personer som jobbade med det och därför måste det vara sant. Du måste kunna visa tekniken bakom och visa hur man gör om det, det betyder inte att man behöver åka till månen igen för att bevisa men man måste kunna visa att tekniken fungerar
Mitt råd är att du lämnar tråden. Större enfald har jag sällan sett. Du är överbevisad flera gånger om men en åsna är mer samarbetsvillig än dig. Du saknar helt tillit till vetenskap så jag börjar tro att du är en kreationist. Du saknar förmåga att avgöra om bevis är bevis och du lägger fram "bevis" som bara är tyckande från din sida. Jag vet inte vad mer jag kan säga. Jag ser hellre riktiga konspirationsteoretiker i tråden så käftandet blir mer intellektuellt. Du är bara patetisk och inte en representant för dessa.

För att vara on topic, du undrar varför månlandaren med motor inte provkörts på jorden. Svaret är att det inte behövs. Man vet månlandarens massa och man verifierar motorns dragkraft genom att köra den i testbänk så kraften är tillräcklig för att accelerera månens massa i månens gravitation. En provkörning av hela landaren med motor och allt på jorden är meningslös. Att du tar avsaknaden av film på månlandaren där den förmodas provköras på jorden som bevis på att allt är fake är extremt patetiskt.
Citera
2017-06-14, 18:20
Bannlyst
Jag kan säga direkt att jag är inte påläst jag säger det jag minns och hur jag tänkt sen dom landade på månen.

Jag minns att dom visade landningen på tv.
Jag har trott på det i över 40år. På den tiden så var det inte konstigt.

MEN i dag så börjar man fundera OBS fundera inget mer.
När man var runt 14år så gick det en tv serie Månbas alpha med Martin Landau
http://www.imdb.com/title/tt0074402/ Den visade att vi kunde ha baser på månen.

Det är mot den bakgrunden som min tro om att det var rimligt var så cementerat.
Allt lät så enkelt och trovärdigt. Nu gillar jag den här tråden och vill inte ta ställning för eller emot om det skett men mina tvivel har jag faktsikt rätt till och dom har ökat under 40år.
Citera
2017-06-14, 18:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Får jag fråga dig hur du kom fram till det?
Förr varnade man för att åka tåg, för det är omöjligt åka så fort, utan dö. Det hade något med blodet att göra.
Nu säger du samma story... tro du på tomten också?
Visa mig en enda vettig fysiker som kommer påstå den är farlig för en levande person, som sitter i dåtiden raket.
Citera
2017-06-14, 18:28
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Förändringen kommer inifrån, inte genom ständigt dravlande på Flashback om vem som har rätt, din posthistorik visar ganska duktigt att du är totalt stängd för möjligheten till nytänkande, så för dig är nog den möjligheten tyvärr död.
Men fortsätt du debunka inlägg efter inlägg med rådande vetenskap som stöd om det får dig att må bättre och hjälper dig att upprättahålla din världsbild.

Det vi kallar van Allen bältet är den magiska gränsen, om vi nu ska kalla det vid vidskepliga ord. Allt bortom den är fantasier, spekulationer och/eller rena lögner.

Månens baksida har varit mänsklighetens heliga graal gällande spekulationer sedan begynnelsen, så svara istället med ditt vetenskapliga stöd på NoFeelings fråga
Vad gäller månens baksida kan du fråga ryssarna om bilder, de var först med att ta dem. Därefter var det Apollo 8.

Sedan vet jag inte varför du tror att van Allenbältena är ogenomträngliga, det är de inte. Det är bevisat. Man får en rätt stor stråldos men inget man dör av. De är inte ofarliga för elektronik heller men guldbelagd film är bra på att reducera strålningen vid passage vilket är nödvändigt då våra geostationära satteliter flyger utanför bältena.
Citera
2017-06-14, 18:37
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Får jag fråga dig hur du kom fram till det?
Förr varnade man för att åka tåg, för det är omöjligt åka så fort, utan dö. Det hade något med blodet att göra.
Nu säger du samma story... tro du på tomten också?
Visa mig en enda vettig fysiker som kommer påstå den är farlig för en levande person, som sitter i dåtiden raket.

Ehh..
Du får ta och läsa på lite om van Allen bältet innan du skriver strunt. Enligt dagens NASA ingenjörer krävs det minst en 6 fot tjock sköld utanpå farkosten för att skydda eventuella passagerare mot strålningen.
Titta på dåtidens folie, papp och silvertejp och fundera en stund till innan du svarar.

Här har du en NASA ingenjör som hjälper dig lite på traven:
https://youtu.be/NlXG0REiVzE

Van Allen bältet måste väl ändå ha diskuterats tidigare i tråden? (Och "debunkats" i klassiskt snakeplisken manér kan jag tro)
Citera
2017-06-14, 18:41
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ehh..
Du får ta och läsa på lite om van Allen bältet innan du skriver strunt. Enligt dagens NASA ingenjörer krävs det minst en 6 fot tjock sköld utanpå farkosten för att skydda eventuella passagerare mot strålningen.
Titta på dåtidens folie, papp och silvertejp och fundera en stund till innan du svarar.

Här har du en NASA ingenjör som hjälper dig lite på traven:
https://youtu.be/NlXG0REiVzE

Van Allen bältet måste väl ändå ha diskuterats tidigare i tråden? (Och "debunkats" i klassiskt snakeplisken manér kan jag tro)
Har inte läst hela tråden, men en sak vet jag. Med 3 mm aluminium som skydd får man 25 sievert per år. Det ger 0.068 per dygn och 0.0014 per passage. Under 0.25 kan man inte ens se påverkan på människan. Man måste komma upp i 1 för att få lätta blodförändringar och över 6 för att det inte ska vara troligt att man kommer överleva.
0.0014 och 6 det skiljer ganska mycket. Man måste sitta och dega i det där bältet i 3 månader för att dö.

Nej han är ingen nasa ingenjör, du blivit lurad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in