2017-06-09, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoFeelings
En av de älsta trådar jag skrivit i 2001-06-09 Jag började här 2006 och den här har jag missat.
Jag minns 1970 eller om det var 1969 på den tiden så var det självklart att det skedde man såg det på TV och tanken att det skulle vara orimligt började inte för mig 30år senare.

Det är så Fantastiskt så det kan nästan inte vara sant. Men under hela 70 och 80-Talet så trodde man på det helt klart men sen när inget mer hände i rymden så började man fundera.

Var det äkta? Jag skulle inte ta gift på det så mycket kan jag säga att folk varit i rymden är så klart sant men landat på månen??
.

Detta är mysko som vi sade på 80-Talet
Citera
2017-06-09, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoFeelings
Detta är mysko som vi sade på 80-Talet

Finns inget mysko i månlandningen, om man inte är dubbellobotomerad idiot. Däremot finns det en massa mysko i varför vissa inte fattar fysikens lagar och all den stenhårda bevisning som finns för att vi landat folk på månen.
Citera
2017-06-09, 22:58
Bannlyst
Jag tänker inte ge mig in i en pennfajtning med dig Dr Tinnitus (ett namn som jag borde känt igen på 11år som jag varit aktiv?)

Ok, Om det nu var så fysiskt enkelt varför har ingen gjort detta på 45år?
En otroligt bra fråga och bra reklam för den som gör det igen?

Frågan fanns inte för mig 1990 men i dag hallå?
Citera
2017-06-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Kan bilder räknas som bevis eller inte? Ena stunden tycker du det, i nästa stund tycker du inte det. Du verkar lite inkonsekvent.
Bilder från en källa är absolut inget bevis, jag tror inte bilder räknas som bevis i andra områden heller
Citera
2017-06-09, 23:46
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Finns inget mysko i månlandningen, om man inte är dubbellobotomerad idiot. Däremot finns det en massa mysko i varför vissa inte fattar fysikens lagar och all den stenhårda bevisning som finns för att vi landat folk på månen.
Lägg till att många inte begriper vetenskapsteori och därför inte kan avgöra när ett bevis är ett bevis och när det inte är det- Exempelvis den felaktiga slutsatsen att frånvaro av bevis är bevis på motsatsen. Eller att frånvaron av svar på ett påstående bevisar att man har rätt vilket är lika felaktigt.
Citera
2017-06-09, 23:50
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Bilder från en källa är absolut inget bevis, jag tror inte bilder räknas som bevis i andra områden heller

Vad säger du om bevisen som presenteras i den här filmen från en Kinesisk sond, med andra ord en sekundär källa?

https://www.youtube.com/watch?v=Z1IncRZ9BiE

I stort sett alla dina "bevis" fullkomligt krossas! Inklusive de skarpa avtrycken som enligt dig omöjligen kan uppstå på Månen!
Citera
2017-06-09, 23:50
Medlem
Citat:

Nej, det är ju sant. Bilder har aldrig använts som bevis någonsin. Vid något tillfälle. Ordet "bildbevis" är i själva verket ett ord som inte existerar.

Men trots det använder du just bilder som
"bevis" för att månlandningen inte ägt rum. Säger ordet inskonsekvens dig något?

Ja, nu har du ju i och för sig med all tänkbar tydlighet visat att du inte vet vad ordet "bevis" betyder heller, trots att du fått flertalet chanser att visa detta.

Men om du mot all förmodan kan förklara vad du anser att bevis är för något, förklara för all del detta. Det kommer underlätta diskussionen i tråden.

God natt!
Citera
2017-06-10, 00:09
Bannlyst
Den som kan landa på månen skulle kunna slå högre än bygga ett hus på en KM 1000M

Men en person som är så rik så 100 miljader Dollar är till för att resa ut i rymden och tillbaka 2017.
Har aldrig ens funderat på månen. Jag har aldrig hört om någon som vill ge resor till månen?

Man kan säga att resor till månen känns väldigt orimliga helt plötsligt?
Sen så fattar vilken bonde som helst att en Galaxy 6 har mer än en dator i ett bergsrum på 2000 kvm 1967.

Jag ställer bara frågan dom filmade skiten och allt gick bra??

Jag kan säga så här jag hörde talas om Military GPS 1984 några år senare så kunde länder köpa detta men inte exakt.
Det blev en sån Success så flera andra länder hade detta före innan USA släppe sin riktiga version.
Är nåt bra så gör andra om det om det är rimligt?

Dom som är över 50år och gillar sjön vet detta men tänker inte på det.
Dom köpte den första versionen sen släppte USA sin exakta då ville alla ha den.

Så är det och jag är besviken för man trodde vi skulle nå längre än rymdfärjor inte ens det håller NASA på med längre.
Citera
2017-06-10, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Vad säger du om bevisen som presenteras i den här filmen från en Kinesisk sond, med andra ord en sekundär källa?

https://www.youtube.com/watch?v=Z1IncRZ9BiE

I stort sett alla dina "bevis" fullkomligt krossas! Inklusive de skarpa avtrycken som enligt dig omöjligen kan uppstå på Månen!

Vad är det för "bevis" som bekräftas med den videon?
Citera
2017-06-10, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Men trots det använder du just bilder som
"bevis" för att månlandningen inte ägt rum. Säger ordet inskonsekvens dig något?

Det är lätt att se att bilderna är fejkade och då kan man ju undra varför de fejkat bilder
Citera
2017-06-10, 08:22
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Det är lätt att se att bilderna är fejkade och då kan man ju undra varför de fejkat bilder
Du har inga bevis på att det är fake. Du kan inte bara avfärda allt bara så där utan att lägga ner lite jobb på egna undersökningar. Latmask.

För att det ska bli något vettigt av diskussionen så sätt igång och förklara vad i bilderna som får dig att tro att det är fake.
Senast redigerad av RostigHink 2017-06-10 kl. 08:28.
Citera
2017-06-10, 08:25
Medlem
Citat:

Och det är just det här du inte förstår. Det finns inga bevis för att några bilder är fejkade. Inte ens nästan. Att du tycker att det ser ut så och blundar för alla förklaringar är inte bevis för fejkade bilder.

Eller är det ett nytt led i vad du anser bevis är? Är bevis nu också "Bevis = det jag tror är sant"?

Som sagt, du får mer än gärna förklara vad du anser att bevis är. Har gett dig chansen 6-7 gånger nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in