2017-06-14, 10:06
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Gjorde en gång i tiden, det här är då inte en fager nuna:
https://eskilstunaifokus.files.wordpress.com/2017/05/rajabimc3b6ll.jpg
Ja, fast smaken är ju som baken!
http://gfx.omni.se/images/e7b6638a-2413-4186-9888-025f53fde9a9?w=640
Citera
2017-06-14, 10:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ja, fast smaken är ju som baken!
http://gfx.omni.se/images/e7b6638a-2413-4186-9888-025f53fde9a9?w=640
Det som jag finner obehagligt gällande utseende är hennes ögon. Det finns inte ett foto från rättegången där inte hennes kalla blick kommer till uttryck.
Hon ser så ondskefull ut, hatisk, inte bara sur/allvarlig alltså.
Citera
2017-06-14, 10:10
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Ett klockrent fall av kvinnlig adhd med drag av asperger, därav ingen empati för något annat levande än sig själv, det märks ju framförallt över hennes oförmåga att knyta an till sina barn på ett riktigt och sunt sätt, de är ju bara simpla verktyg för henne, att använda till lämpliga sysslor, syndabockar t.ex.

Man ska inte glömma bort att det finns personer som är elaka och egoister av "naturen"
Tror Johanna hör till dessa
Citera
2017-06-14, 10:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Man ska inte glömma bort att det finns personer som är elaka och egoister av "naturen"
Tror Johanna hör till dessa

Jo men jag anser ju att det inte är naturligt att vara "ond och egoist" då lider man av någon djävla störning och i JM,s fall kan vi lugnt konstatera att hon har ett flertal störningar, hennes ondska och egoism går utanpå vad som kan betecknas som "naturligt".
Citera
2017-06-14, 10:21
Medlem
Jag missade dessvärre den dagen då 42-åringen hördes. Går det någonstans att läsa direktrapporteringen nu i efterhand? Tacksam för länk i så fall. Verkar ha varit läsvärt enligt er 😊
Citera
2017-06-14, 10:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Empatistörd mördarmaskin som ser till att ha rätt sorts lakejer kring sig. Alla andra som gränssätter klassas som psykopater, elaka, giriga och så spelar hon ut hela paletten med offrerroller. Sen är hon gränslös i tron att allt kan köpas för pengar och kniper det är bara att flytta och börja på ny kula: Allt från gårdar i Skåne till Norge, Spanien, Tyskland, Brasilien.

Självklart spelar fostran roll, även för en personlighetsstörd. Men det finns personer som likaväl är totalt obotliga och med tanke på hennes beteende så är jag beredd att stoppa henne i det facket.
Gränssättning är inte det samma som aggression och avundsjuka är inte per automatik att ett syskon favoriseras. Till och med JM själv säger att så inte varit fallet.

Det framkommer inte en orolig barndom med att flytta och rotryckas, det framkommer ingenting om isolering även om det är faktorer med röd varningsflagg.
Glöm inte henne helt normala syster i dina funderingar.
JM har varit vild sen tonåren och är uppenbart promiskuös, svåroreglerbar. Normalt folk mognar, det stabiliseras och växer bort. Andra inte oavsett hur mycket föräldrarna värnar, vädjar och strävar. Att stoppa till pengar gör det rakt inte bättre och är väl en fara om man har en hel del på banken.

Fast det sägs överallt att mamman favoriserat systern. Då menar jag inte ekonomiskt utan vad gäller anknytning, identifikation, kärlek och intressen och närhet etc. Kan vara väldigt subtilt hur det upplevs och finns det en spricka mellan föräldrarna och den ena har det lätt utan at hjälpa den andra etc så kan barnen polariseras känslomässigt mellan föräldrarna.
Med aggressioner menar jag förstå s inte gränssättning utan illvilja och fruktan och någons underlägsenhet eller dyl.
Avundsjuka kommer väl per automatik vid upplevelse av distans.
Jag tror JM har stannat i trotsåldern också i så måtto som hon verkar vägra acceptera att bli tillsagd eller förbjuden något. Det hade nog behövts gränssättning snarare än aggression misstänker jag eftersom hon tycks associera förbudet (mot henne) med den svagares hot mot hennes personliga lustuppfyllelse. Så att "säga till henne" räcker inte, och skälla definitivt inte. Hon behöver gripas och tvingas till samtal, verkar det.

Jag är beredd att stoppa JM i någon adhd-diagnos också. Hon har uppenbarligen varit oregerlig och pappan har jobbat.
Jag är beredd att stoppa henne i vilket fack som helst för att var ärlig. Sen hör det till saken att jag ligger på rygg och tummar på min mobil och att vad jag skriver har en del av försök över sig.

Jag säger inte att föräldrarna har uppfostrat henne dåligt, men de har misslyckats givet hennes person. Och det är inte så lätt.
Jag tycker mycket väl att föräldrar kan ha synpunkter på sina barn upp i vuxen ålder på hur många barn de skaffar etc. Jag skulle föredra det. Men det måste ju tänkas igenom och göras konstruktivt. Vill man vara en släkt och hålla samman någotsånär så måste man ju vilja ha synpunkter på hur det ska gå till. Uppenbarligen har de inte nått fram till varandra. Och då skulle Möllers nog ha kopplat bort henne tidigare. Det håller ju liksom ändå inte att möta sin dotter med förakt om det har skett, utan då återaktuaöiseras ju sentiment från barndomen. Hon hade behövt hjälp från soc. förmodligen.
Men alltså nu talar vi pre-Aki där någonstans. Han är ju inte upp till standard enligt Möllers. Och sen så ska han betala JM:s statusuppräthållande genom sin död.
Citera
2017-06-14, 10:39
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Här lägger jag in en protest.
Asperger/autistspektrastörda ljuger mycket sällan. De kan och förstår inte grejen helt enkelt.
Finns det utrett att hon har ADHD? Eller är det något hon "skyller" på i brist på annat?

Neuropsykiatriska diagnoser
Det finns ingen uppgift (som jag sett) om att JM har någon fastställd diagnos. Flera i hennes omgivning har gett uttryck för att dom tror att hon har ADHD. Det påstås om personer i JMs omgivning att det finns misstankar och fastställda diagnoser.

Mitt intryck är att bl.a. DAMP, ADHD och Asperger används lite som "skällsord" ibland. Diagnoser som utgör en grund för en framgångsrik behandling är bra, men om en diagnos stigmatiserar så är det dåligt, IMO.

Jag tycker att man ska vara lite försiktig med "diagnoser" bl.a. för att de är svåra att ställa, speciellt på vuxna. Vuxna har ofta ett inlärt beteende som kan dölja egenskaper som förknippas med diagnoser. Jag personligen blir skeptisk när personers handlingar inte matchar det dom säger. Dom säger "rätt saker" men agerar annorlunda.

Några påståenden om ADHD och andra diagnoser i FUP
– JM påstår att DB har "grav ADHD" men att han inte medicinerar.
– UF säger att DB har fått ADHD-diagnos.
– JM har sagt till UF att hon har ADHD, men att det är bra för hennes verksamhet.
– JM säger i förhör att hon tror att hon har ADHD.
– UF tror att JM har "minst" ADHD.
– JM tror att DB också har Asperger.
– JM påstår att TC har ADHD.
– Göran skriver i sms att han tror att JM har "ADHD eller annan psykisk sjukdom" (2015-04-04). Han rekommenderar henne att söka hjälp.

Hur är det med JM då?
Hon tror själv att hon har ADHD. Flera i hennes omgivning har framfört att dom misstänker att hon har ADHD. Det finns ingen fastställd diagnos.

Citera
2017-06-14, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, undrar när Hikes kastar in handduken och begär en stor RPU på sin galna klient, Hikes har för länge sedan insett att allt inte står rätt till i huvudet på JM, att få henne friad är omöjligt, återstår endast att få in JM på dårhuset för gott.

Ja, att tänka sig ett intellektuellt samtal mellan Hikes och hennes, om så vore, oskyldiga klient JM låter sig inte riktigt göras.

Om oskyldig då agera exakt som JM agerat vore totalförbjudet enligt HIkes och tvärtemot hennes insstruktioner.

Nu är JM skyldig som fan och agerar efter egen huvud och då blir allt bara KAOS.
Citera
2017-06-14, 10:45
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Intervju med de misshandlade pojkarna samt även bilder från lägenheten efter att de misshandlats. Vi får även höra Mohammed berätta under rättegången om att Johanna ville ha dom mördade (!).

Pojkarna från asylsexskandalen är kritiska mot polisen och menar att om polisen tagit misshandel på mer allvar kunde mordet på Göran ha förhindrats.

https://www.youtube.com/watch?v=TKiJwMl46ig
Citera
2017-06-14, 10:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Systern har funderat över detta och JM själv spekulerar i förhör:

"Är det något mer som du tror att du har?"

Ha ha ha ha.
Citera
2017-06-14, 10:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Neuropsykiatriska diagnoser
Det finns ingen uppgift (som jag sett) om att JM har någon fastställd diagnos. Flera i hennes omgivning har gett uttryck för att dom tror att hon har ADHD. Det påstås om personer i JMs omgivning att det finns misstankar och fastställda diagnoser.

Mitt intryck är att bl.a. DAMP, ADHD och Asperger används lite som "skällsord" ibland. Diagnoser som utgör en grund för en framgångsrik behandling är bra, men om en diagnos stigmatiserar så är det dåligt, IMO.

Jag tycker att man ska vara lite försiktig med "diagnoser" bl.a. för att de är svåra att ställa, speciellt på vuxna. Vuxna har ofta ett inlärt beteende som kan dölja egenskaper som förknippas med diagnoser. Jag personligen blir skeptisk när personers handlingar inte matchar det dom säger. Dom säger "rätt saker" men agerar annorlunda.

Några påståenden om ADHD och andra diagnoser i FUP
– JM påstår att DB har "grav ADHD" men att han inte medicinerar.
– UF säger att DB har fått ADHD-diagnos.
– JM har sagt till UF att hon har ADHD, men att det är bra för hennes verksamhet.
– JM säger i förhör att hon tror att hon har ADHD.
– UF tror att JM har "minst" ADHD.
– JM tror att DB också har Asperger.
– JM påstår att TC har ADHD.
– Göran skriver i sms att han tror att JM har "ADHD eller annan psykisk sjukdom" (2015-04-04). Han rekommenderar henne att söka hjälp.

Hur är det med JM då?
Hon tror själv att hon har ADHD. Flera i hennes omgivning har framfört att dom misstänker att hon har ADHD. Det finns ingen fastställd diagnos.

Kan vara koffeinmissbruk också.
Citera
2017-06-14, 10:57
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan vara koffeinmissbruk också.
Det är väl inte särskilt troligt? De flesta vuxna människor dricker ju kaffe och inte ger väl det symptom på ADHD? De med ADHD blir ju snarare mer fokuserade av centralstimulerade droger har jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in