Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-04, 10:37
  #1
Medlem
punanihunters avatar
Eh hur kan detta spel inte ha sin egen tråd än?!
Visserligen är det ganska lång tid kvar till release, men öppnar en tråd nu så diskussionen/spekulationerna kan börja!

https://youtu.be/5kcdRBHM7kM

Detta verkar vara Mario spelet jag väntat på sedan Mario 64!
Älskade galaxy spelen och 3d world, men de var något linjära relativt till 64.
Detta ser ut som att innehålla nya spännande världar att explora. Trailern fick mig att dregla som en hund. Längtar!!
Citera
2017-02-04, 11:31
  #2
Medlem
Oj oj oj, det här ser ju riktigt bra ut!
Nu var det ett tag sedan jag spelade Super Mario, men detta får mig att vilja maratonspela hela serien!
Det ända negativa, vad jag kan se härifrån, är att "flummigheterna" i spelet är borta.

Ska helt klart testa på detta!
Citera
2017-02-04, 12:54
  #3
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geezson
Oj oj oj, det här ser ju riktigt bra ut!
Nu var det ett tag sedan jag spelade Super Mario, men detta får mig att vilja maratonspela hela serien!
Det ända negativa, vad jag kan se härifrån, är att "flummigheterna" i spelet är borta.

Ska helt klart testa på detta!

Nu är det bara första trailern. Det kommer vara fyllt med flummigheter, I am sure.
Det är ju trots allt Nintendo, de kommer alltid på olika kreativa/roliga spelmekanismer och ideer som ingen annan.

Det som är synd är att det är långt kvar till release (holiday 2017), och det är om spelet inte försenas likt vad Zelda BOTW gjorde.
Citera
2017-02-04, 16:05
  #4
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Att det är så lite hype beror väl tyvärr på konsolen. Tycker detta ser helt otroligt ut men är inte redo att köpa en konsol för 3500 för 4-5 spel som kommer finnas på switch som jag är intresserad av. Synd då mina första spelminnen är just mario på gamla snes och en stor anledning till att jag är den spelfantast jag är idag. Missade ju även galaxy 2. Så om jag inte vinner på lotto och blir ekonomiskt oberoende så blir det nog inget med detta heller tyvärr.
Citera
2017-02-04, 18:25
  #5
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Att det är så lite hype beror väl tyvärr på konsolen. Tycker detta ser helt otroligt ut men är inte redo att köpa en konsol för 3500 för 4-5 spel som kommer finnas på switch som jag är intresserad av. Synd då mina första spelminnen är just mario på gamla snes och en stor anledning till att jag är den spelfantast jag är idag. Missade ju även galaxy 2. Så om jag inte vinner på lotto och blir ekonomiskt oberoende så blir det nog inget med detta heller tyvärr.

Kan ju alltid vänta tills andra halvdelen av konsollens "livstid", då den förhoppnings både har gått ner i pris samt har fler spel i sitt bibliotek.
Citera
2017-02-04, 20:26
  #6
Medlem
Elementarts avatar
Jag tycker att det ser riktigt roligt ut, jag hoppas att Nintendo kommer visa upp fler banor snart. Jag hoppas det finns snövärldar i detta spel.
Citera
2017-02-06, 18:22
  #7
Medlem
silverbeers avatar
Jag har väntat på ett Mario spel som är liknande Mario-64 med bandesignen och upplägget med en öppen värld, tycker detta ser väldigt intressant ut men jag skulle vilja se mer.
Några banor i trailern tycker jag påminner om 64 upplägget och det är ju väldigt positivt om det stämmer.

Jag hoppas verkligen att dom strävar efter att göra det så likt 64 som möjligt, är dock rädd för att dom ska göra misstaget jag tycker dom flesta spel dras med nu för tiden och det är att det ska vara så mycket av allt..att det ska vara så hypat/häftigt som möjligt och det brukar resultera i överflödighet.
Är dessutom rädd att det kommer vara för lätt, också en åkomma dagens spel dras med.

För att sammanfatta mina rädslor inför detta så vill jag inte att det ska utvecklas som ett nutida spel, utan att dom skapar det som att det vore 1995 då man inte enbart satsade på att få ostimulerade tolvåringar att tycka spelen är roliga i mer än en timme.

En grej till som jag tycker är oerhört viktig och som man inte har fått se i någon trailer ännu är samlarobjekten, till exempel stjärnor som det var i 64.
Tänk om spelet bara går ut på att klara banorna och plocka mynt?

Ser verkligen fram emot att få veta mer om spelet och hoppas på att jag oroar mig i onödan. Men vill så gärna att det blir bra, har väntat så länge
__________________
Senast redigerad av silverbeer 2017-02-06 kl. 18:36.
Citera
2017-02-06, 19:34
  #8
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverbeer
Jag hoppas verkligen att dom strävar efter att göra det så likt 64 som möjligt
Det som verkligen talar för att spelet ska bli likt Mario 64 är att de själva sade att det ska vara som Mario 64 och Mario Sunshine under visningen av spelet. Jag håller verkligen tummarna för detta då jag är ett stort fan av just Mario 64. (Sunshine är helt okej det också).
Citera
2017-06-13, 22:05
  #9
Medlem
punanihunters avatar
Herrejävlar vad det ser bra ut!!

https://youtu.be/wGQHQc_3ycE
Citera
2017-06-13, 22:09
  #10
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Herrejävlar vad det ser bra ut!!

https://youtu.be/wGQHQc_3ycE

Temalåten är seriöst det bästa sen World 1-1 på SMB1 till NES.
Citera
2017-06-13, 22:34
  #11
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Temalåten är seriöst det bästa sen World 1-1 på SMB1 till NES.

Ja låten var fan MAJESTÄTISK!!
Detta kommer bli ett episkt spel!
Citera
2017-06-13, 23:53
  #12
Medlem
Kafferastens avatar
Kommer bli fantastiskt roligt. Bättre än Zelda? Det blir dock svårt för jäklar vilket spel det är. Men det är ju dessa två som kommer göra upp vad gäller GOTY.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback