2017-06-13, 13:17
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Läst igenom domen nu.

Mycket vaga vittnesmål och osäkerhet hos målsäganden stärker ytterligare min tro på att flickan på någon nivå har varit samtyckande eller att hon varit hårt pressad av sin mysige bror.

Oavsett vilket så tror jag inte ett dugg på att flickan har legat och sovit alla, eller ens de flesta gångerna för att sedan vakna och passivt acceptera styggelsen.

Brodern har ju bevisligen svinat rejält, vilket han också erkänner, men jag tror inte att flickan är helt oskyldig heller. Troligtvis så har han mot hennes vilja utsatt henne för det här de första gångerna, men jag kan inte tro att hon skulle ligga som en död sill (och dessutom hålla käft om det efteråt) när hennes bror förgriper sig på henne gång på gång på gång.

Oavsett så har ju incest begåtts, och brodern fick alldeles för lågt straff... Jag menar, med tanke på vad som har hänt så känns det lite slappt att han får sitta på ett behandlingshem och slappa i sex månader och prata med en psykolog.

Nej för fan, döm honom som vuxen och släng in honom i buren i ett par år.
Citera
2017-06-13, 13:18
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Fosterbarn?

Nej, såvitt jag förstår så är det helsyskon det handlar om.
Citera
2017-06-13, 14:01
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Vad jag tänkte fråga. Hoppas någon får fram den. Är det osannolikt att FUP:et innehåller ett antal MENA-namn? Censureras namnen kanske på minderåriga och när det är samma familj för att skydda BO?
Varför det? Tycker väl inte direkt att detta är annat än ett svenskt beteende. Vi får se...
Citera
2017-06-13, 14:09
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Vi får lov att vänta en stund på FUP. Fick detta svar på min begäran:

Hej,

Då förundersökningen är sekretessbelagd har jag bett en domare att titta på det. Du får avvakta svar från oss.

Med vänlig hälsning

Jenny Nilsson

Serviceenheten
Helsingborgs tingsrätt
Citera
2017-06-13, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBastard82
Någon som vet om det är korrigerat på text-tv än? Har inte möjlighet att kolla själv.

Det står sex års vistelse på ett behandlingshem fortfarande.

https://www.svt.se/svttext/web/pages/117.html
Citera
2017-06-13, 14:36
Medlem
TheHedges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
Kan någon bekräfta att målsägande är *mma sör*nsen? *=e

Det stämmer.
Efter att ha via gossens vänlista hittat V*lda Olss*n, ser man att hon är "married to" *mma Sör*nsen
Citera
2017-06-13, 14:58
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calendir
Nödvändigt att hänga ut BO?
Tycker ni inte hon har nog med problem?
Idioter...

Nej, men med tanke på att de är syskon så är det jävligt svårt att diskutera fallet utan att göra det...

Idiot.
Citera
2017-06-13, 15:00
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHedge
Det stämmer.
Efter att ha via gossens vänlista hittat V*lda Olss*n, ser man att hon är "married to" *mma Sör*nsen

www.fac*book.com/sor*ns*n*mma
Citera
2017-06-13, 15:35
Bannlyst
Citat:
Precis, den biten borde ju ha fått den sömndruckna killen/tjejen på SVT att haja till och fundera lite. Men det är ju SVT det handlar om, så det kanske är för mycket begärt.

Någon som vet om det är korrigerat på text-tv än? Har inte möjlighet att kolla själv.

Åter till ämnet:

Jag har inte hunnit läsa hela domen än, men det känns som att det antingen handlar om att V*ctor har haft något rejält övertag över flickan, antingen fysiskt eller psykiskt, förmodligen bägge.
Eller att flickan är utvecklingsstörd och inte förstår bättre, men det känns osannolikt efter att ha läst vad hon skrivit till sin syster osv.

Denna biten känns lite märklig:

"Hon har alltid sovit när Victor har kommit in i hennes rum. För det mesta har det
varit på kvällen, men någon gång har han kommit tidigt på morgonen. Hon har
vaknat av att hon hört steg, vilket hörs tydligt på ovanvåningen, eller att hon märkte
att någon stod och stirrade på henne."

Känns som att man kanske skulle ha lite svårt att somna när man blir utsatt för sånt här för jämnan? Ursäktar verkligen inte svinet till bror, men jag får inte ihop det här riktigt.

Vad tror ni?

var kan man läsa domen?
Citera
2017-06-13, 15:45
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
var kan man läsa domen?

Jag laddade upp den i förmiddags, du hade hittat den på sida 3.

Här har du: https://minfil.org/c5m6M9bcb6/Helsingborgs_TR_B_734-17_Dom_2017-06-12.pdf
Citera
2017-06-13, 15:46
Bannlyst
Citat:
Jag laddade upp den i förmiddags, du hade hittat den på sida 3.

Här har du: https://minfil.org/c5m6M9bcb6/Helsingborgs_TR_B_734-17_Dom_2017-06-12.pdf

ja lat som jag är så är jag förvånad om jag ens stiger upp från min säng
Citera
2017-06-13, 15:48
Medlem
ClinicallyBlazes avatar
Citat:
Brodern har ju bevisligen svinat rejält, vilket han också erkänner, men jag tror inte att flickan är helt oskyldig heller. Troligtvis så har han mot hennes vilja utsatt henne för det här de första gångerna, men jag kan inte tro att hon skulle ligga som en död sill (och dessutom hålla käft om det efteråt) när hennes bror förgriper sig på henne gång på gång på gång.

Citat:
Would you be surprised to learn that over 90 percent of survivors of sexual assault respond by freezing? I heard this statistic at a recent Neoteric Dance Collaborative event at The Music Hall called One Billion Rising. The event, part of a global movement to end violence against women, was a fundraiser for Haven, a local organization focused on preventing sexual abuse and providing support for those impacted by domestic and sexual violence. During the show, ballet dancer Lissa Curtis shared her story of freezing in response to a sexual assault, and said “this happens with more than 90 percent of women.”

http://www.fosters.com/article/20160327/NEWS/160329538
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in