2017-06-13, 11:12
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
HUR "bevisade"?

Eftersom vi inte har några bevis för att stora smällar eller guden gud uppe på molnen eller i tomma intet.. men vi kan se det färdiga resultatet i form av stora astrologiska och biologiska system..
så vi får då lov att utgå från de bevis som vi har , och dom bevisen säger att endast en medveten varelse kan placera alla delar på rätt plats för att få ett system att fungera i sin helhet.

Vi kan med största säkerhet säga detta utifrån mänsklighetens vetenskapliga studier att evolutionerande DNA inte kan evolutionera ihop sig själv från "tomma intet" eftersom det hade varit magi, vilket det inte finns vetenskapliga bevis för.

DNA har designats för att evolutioneras.. DNA kan inte bli medveten och bygga ihop sig själv.. det säger sig själv.
Citera
2017-06-13, 11:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Eftersom vi inte har några bevis för att stora smällar eller guden gud uppe på molnen eller i tomma intet.. men vi kan se det färdiga resultatet i form av stora astrologiska och biologiska system..

Hur kan "VI" "se det"?

"Vi" behöver väl inte ta ditt upprepade postulerande om vad DU "kan se" som bevis för nånting alls.

Särskild inte med tanke på, att du inte vet vad du talar om.
Citera
2017-06-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Att man döpt några av dagarna från den NAMNLÖSA veckan gud skapat bevisar inget. Om någon skrev mitt namn på ditt revben så skulle det inte betyda något annat än att någon ristat in det i något som redan existerade. Gud skapade 7 dagar och inte specifikt torsdag, torsdag är döpt av människorna och inte Gud eller Tor.

Fler frågor?
Jag håller med om att det inte bevisar något. Men det gör inte bibeln heller, vilket var poängen.
Och många tror att det inte är sju dagar enligt våra dygn. Kom tillbaka när bibeln är tydlig, så har vi i alla fall något att ta ställning till.
Citera
2017-06-13, 13:27
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Hur kan "VI" "se det"?

"Vi" behöver väl inte ta ditt upprepade postulerande om vad DU "kan se" som bevis för nånting alls.

Särskild inte med tanke på, att du inte vet vad du talar om.

Hur logiskt tycker du jag är om jag börjar säga att vi inte kan veta att en dator har skapats av nån om är medveten trots vi själva är medvetna och kan studera designade system som vi antingen kan designa själva eller så har gudarna designat dom eftesom vi kan känna igen system som består av många olika delar som har en specifikt livs-syfte för att få hela systemet att fungera.
Du skulle lixom tycka att jag var en idiot om jag sa att en stor smäll har skapat en dator bara för att jag har testat och sett att datorn expanderar sitt case för att metallen expanderar.. och därför måste datorn ha sprängt ihop sig själv genom en explosion skapelse som kallas för big bang.

Jag är tyvär mer logisk än en ateist om jag säger att mina teorier säger att datorer skapar sig själv genom stora smällar av skapelse.. eftersom datorer är mindre avancerade system än de biologiska systemen som gudarna har skapat.
Senast redigerad av KungPungPat 2017-06-13 kl. 13:45.
Citera
2017-06-13, 13:39
Medlem
KungPungPats avatar
Djuren ser antagligen inte en dator som något imponerande eftersom djuren inte har den förmågan att greppa vad en design är.. djuren ser nog en fyrkantig sten , inte en dator.

Djuren ser på en dator ungefär som en ateist ser på ett ekosystem.. som nått meningslöst.

Det handlar om att djur inte har evolutioneras tillräckligt långt i sin evolution för att bli medvetna och kunna greppa skillnad mellan rätt och fel, skillan mellan att vara djur eller en gud.. och fatta vad en design är.

därför kommer en dator uppfattas som en meninglös sten om du ser den från ett djurs perspektiv..

precis som att du kommer se gudarnas astrologiska konst i milkyway galaxen på nätterna som nånting meninglöst som du tar förgivet.. om du är en ateistapa som inte förstår sig på designande egenskaper inom sig själv.. beviset för gudarna.. deras DNA inom oss.. förmågan att räkna ut att gudarnas galaxer är lika mycket ett designat system som ett datorsystem som människor har skapat.. bara ett större system.
Senast redigerad av KungPungPat 2017-06-13 kl. 13:42.
Citera
2017-06-13, 14:42
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Jag är ärligare än alla de ateister som du umgås med ...

Hur menar du att det är ärligt att ljuga om vad t.ex. big bang-teorin handlar om?
Hur menar du att det är ärligt att ljuga om vad t.ex. "teori" betyder i vetenskapliga sammanhang?
Citera
2017-06-13, 15:11
Medlem
Citat:
Jag säger som Michael Tsarion säger.. att gudarna inte behöver bevisas när alla gudarnas system är studerbara.

Han pekar på hur dom flesta människor egentligen kan räkna ut att ett solsystem aldrig kan evolutionera ihop sig själv från ingenting..

enlig Tsarion ska man alltså inte behöva ta diskutioner med folk som är troende och tror att verkligheten och gudar inte existerar, eftersom dom bevisar sig själva igenom designerna i universum.

Du måste vara en ganska starkt troende innan du kan ignorera att alla biologiska system har blivit medvetet designad av nån som kan placera alla delar på rätt plats innan DNA-strängen fungerar..

för det är lixom medvetenheten som krävs för att skapa en design, en medvetenhet som designen då bevisar genom sin existens.
Vad är ingenting? Kan du beskriva? När undersöktes ingenting senast?
Hur gjorde gudarna? Var fick de tag i material? Varför gjorde gudarna ett universum som är så dåligt anpassat för liv?
Citera
2017-06-14, 00:33
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erese
Jag blir bara mindre och mindre vettig på dig. Är du troende eller inte? Grundtanken och rentav kravet med att kalla sig troende är väl att inte tänka utanför boxen överhuvudtaget. Är det inte en synd att börja tänka i andra banor plötsligt?

Förlåt för lite gammal citering haha, men.. varför skulle det vara så? alla människor har ett behov av att få tänka fritt i viss relativ mån. Detta gäller ateister som troende. Om man nu skulle få för sig att säga att troende inte går efter sin egen hjärna när det kommer till andlighet och trosfrågor utan helt efter Bibeln som mall så kan man iofs säga att detta inte är konstigt alls då Bibeln bär på mer sanningar än en generell människas hjärna gör under en hel livstid. Att då förhålla sig till den som absolut sanning är inte särskilt konstigt. Dock så kan jag garanterat säga att det idag inte ser ut såhär i största utsträckning, folk är generellt mer medvetna om inte annat desinformerade i tron om att de är medvetna om sanningen i världen de väljer att leva. Detta gäller troende som icke-troende och denna medvetenheten gör att Bibeln inte på samma sätt behövs som den gjorde innan datorsamhället. Sanningen finns förstås att finna inom sig själv och man kan förstås också koppla Bibliska sanningar till sin egen hjärna och inte lita på allt som står skrivet utan anledning. På samma sätt borde ateisterna kunna börja tänka utanför mallen om hur Big-Bang skapade universum istället för att hänvisa till darwin's teorier, Darwin själv och oändligt snack om hur saker och ting självutvecklas när fakta tyder på motsatsen.

Allt detta var inte ett svar på enbart din fråga utan även svar på andras ibland direkt konstiga påståenden.
Citera
2017-06-15, 07:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag är tyvär mer logisk än en ateist om jag säger att mina teorier säger att datorer skapar sig själv genom stora smällar av skapelse.. eftersom datorer är mindre avancerade system än de biologiska systemen som gudarna har skapat.

1. Datorers "skapelse" kan observeras.

2. Iövrigt är det en falsk analogi.
Citera
2017-06-15, 21:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
så vi får då lov att utgå från de bevis som vi har , och dom bevisen säger att endast en medveten varelse kan placera alla delar på rätt plats för att få ett system att fungera i sin helhet.

Vi kan med största säkerhet säga detta utifrån mänsklighetens vetenskapliga studier att evolutionerande DNA inte kan evolutionera ihop sig själv från "tomma intet" eftersom det hade varit magi, vilket det inte finns vetenskapliga bevis för.

DNA har designats för att evolutioneras.. DNA kan inte bli medveten och bygga ihop sig själv.. det säger sig själv.
På detta området är inte avsaknaden av bevis ett bevis att gud finns.

Medvetna och omedvetna ombildningar sker precis hela tiden, varför måste det vara en gud som sköter dessa?
Citera
2017-06-19, 00:52
Medlem
Gud finns inte. Sluta vara så lättlurade
Citera
2017-06-19, 01:10
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Gud finns inte. Sluta vara så lättlurade
Drömmen om guds existens finns, människor älskar sina drömmar och förstärker denna stadigvrande dröm. Och spinner denna dröm också i dagdrömmeri, rätt långt ... som resultat har vi därför religiös fanatism och utifrån fanatiken skapas antagonistiska besvärjelser som utmynnar i terrorism.. terrorn fortsätter.. inte bara i bibeln hämdaktionerna avlöste varandra som i ett pärlband, människors fenomenala förmåga att ta en illusion för sann , fascinerar ju t.o.m annrs förnuftiga människor, det är helt enkelt underhållande att nära sig med dgdrömmeri.. även om det kostar på och spills lite liv här och var redan utifrån att min gud inte är din gud och vår gud har större kuk än den o den guden.. så är människan iaf en jävel på att fantisera tills den tror sina egna lögner till slut. så länge den vill ha rätt. Det handlar om makt, ett fåtal styr egentligen gudsdogman.. med en massa flugor kringg en meningslöst nöringsfattig sockerbit.. helt artificiellt skapad ur intellekt i baklås. från nu utdöda generationer.. soom skulle få åka med blåljus direkt til psykakuten, om de uttalat alla sina visioner i iursprunglig version som gjorts..

men ja,, folk vill göra sig blåsta.. jag vet inte om det kan ha med överansträngning eller sämre tålighet att hela vägen ut.. fronta den verklighet som dessvärre inte tycks byta natur... jorden har sitt klimat.. i detta klimat frodas mänskligt intellekt, att skapa illusion.. som fängslat människor förr och troligtvis kommer underhålla många gler nu ofödda, att behöva axla genuint drömmeri.. och behöva förhålla sig till det, liksom att vara lika "sann" som de nerver.. så iskalla att inte ens vilja lägga av, fast alla vet att storguden.. ewsan bvisats att inte äga existens.. lika lite som det finns bevis om att tolvfotade katter med tjugo svansar och vars tre horn i pannan... existerar.

Det är en drömverkstad/luftslott i rak pyramidal form med mkt gammeldags slavdogma .. den här gudsidén.. kvar på idé-planet-- idévärlden heter det kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in