2017-06-13, 00:10
Medlem
NinaBes avatar
Nu är även en sökorganisation vid namn "FIKK" (jag vet inte om den är knuten till "Facebook") involverad:

"FIKK har lagt till 5 nya foton.

Örebro län / Hallsberg/Köping/Kungsör

Hjälp Polis och anhöriga att hitta 22-årige Patrik som är försvunnen sedan den 22 maj 2017 kl 14:45 då han senast sågs på Centralstationen i Hallsberg men kan ha sett senare på andra ställen som tex Köping/Kungsör.

Patrik har mellanblont kort hår och är 173cm lång och väger ca 55kg.
Han var vid försvinnande klädd i mörkblå jacka, svart stickad mössa, ev. mörk keps, ljusa byxor, ljus tröja och ljusa skor med blommigt mönster.
Han ser väldigt trött och sliten ut och undviker kontakt.

Patrik är deprimerad och förvirrad och behöver hjälp.
Tror ni att ni ser Patrik så ring Polisen på 112 omedelbart.
Uppge: Patrik Linfeldt 950508
Stannar kvar och släpp han inte ur sikte tills polisen ankommer."
Länk till "FIKK" utan Facebook:http://fikk.se
Senast redigerad av NinaBe 2017-06-13 kl. 00:39.
Citera
2017-06-13, 01:08
Medlem
SoTireds avatar
Dags att dra ett likhundsök på bangården och på banvallarna till och från Hallsberg. Därefter på vägar till och från Hallsberg. Det är bara att inse att killen har vevat sitt sista trumsolo.
Må du till slut få vila i frid Patrik
Citera
2017-06-13, 01:24
Medlem
NinaBes avatar
"Hitta Patrikgruppen" vädjar oförtutet vidare:

"Ser ni Patrik så ska ni OMEDELBART ringa polisen och ange:
Patrik Andreas Linfeldt 950508!!!
Släpp honom inte ur sikte förrän polisen är på plats!
Det vore även jättebra om ni har möjlighet att ta en bild på personen ni ser och skicka till Jörgen Linfeldt & Cecilia Enman Fd Hörnsäter och gärna till fler i adsmingruppen om ni vill så kan vi snabbare avgöra om det är Patrik!"
Citera
2017-06-13, 01:29
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Dags att dra ett likhundsök på bangården och på banvallarna till och från Hallsberg. Därefter på vägar till och från Hallsberg. Det är bara att inse att killen har vevat sitt sista trumsolo.

Han tycks ha setts i Köping och olika ställen i Hallsberg nyligen!
Än är det alltså inte för sent, att ge upp! (Jag hörde det i en radiosketch för många år sedan: "Det är aldrig för sent, att ge upp!") Nej, jag vet! Det här är ingen sketch!
Senast redigerad av NinaBe 2017-06-13 kl. 02:18.
Citera
2017-06-13, 01:34
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Patriks föräldrar har gjort analysen.
Jag har inte kopierat inte hela stycket, som mamman lagt upp i "Hitta Patrikgruppen:
" Patrik har varit deprimerad en tid och efter att ha satt ihop olika pusselbitar har vi föräldrar förstått att han fått en psykos. Då känner man sig ofta förföljd och tappar kontakten med verkligheten. Så på det sättet kan han ju hålla sig undan "frivilligt" och det gör sökandet oerhört svårt."

Tack för svar. Om jag inte missminner mig så kan man drabbas av psykotisk depression. Inte viktigt att kategorisera, ville bara skapa en bild.[/quote]

Jo! Det ÄR viktigt, att kategorisera i vissa fall!
Alla beter sig inte på samma sätt vid de olika symptomen - inte ens vid samma symptom!
"Psykotisk depression" låter väldigt djupt!
Då borde han inte ha åkt så långt utan resesällskap med sjukvårdsutbildning!
Citera
2017-06-13, 02:05
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired

Ja, killen klarade inte av att färdas på tåget ensam och så förväntar sig folk att han ska överleva på egen hand i tre veckor…

Han är inte långt från väskorna, tror jag, han kan ha blivit påkörd och slungats i väg. Ganska naturligt då att väskan hittas på en åker, om detta nu stämmer?

Hur långt bort från stationen hittades väskan? Den var inte tung att bära på, eftersom den hade hjul.
Citera
2017-06-13, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Han tycks ha setts i Köping och olika ställen i Hallsberg nyligen!
Än är det alltså inte för sent, att ge upp! (Jag hörde det i en radiosketch för många år sedan: "Det är aldrig för sent, att ge upp!") Nej, jag vet! Det här är ingen sketch!

Det verkar som att det är Patriks skor som väcker uppmärksamhet. Då är frågan, hur unika är dessa? Finns de att inhandla i en Svensk skobutik torde det vara något hundratal liknande dojor ute och vandra i dessa traktar.
Citera
2017-06-13, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det verkar som att det är Patriks skor som väcker uppmärksamhet. Då är frågan, hur unika är dessa? Finns de att inhandla i en Svensk skobutik torde det vara något hundratal liknande dojor ute och vandra i dessa traktar.
Backa ett par sidor så hittar du bild på skorna. Det är ett par låga Vans. Jag handlar rätt mycket Vans själv, men har dock inte sett dessa, så jag gissar att inte särskilt många u Sverige har dem.
Citera
2017-06-13, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Backa ett par sidor så hittar du bild på skorna. Det är ett par låga Vans. Jag handlar rätt mycket Vans själv, men har dock inte sett dessa, så jag gissar att inte särskilt många u Sverige har dem.

Jag har sett bilden. Har bara inte koll på hur vanliga dessa är.
När det dyker upp några nya modedojor brukar de prånglas ut i ett otal ex. Det kan ju vara så att de har inhandlats utanför Sveriges gränser. Detta kan ju också betyda att iakttagelserna av Patrik får en annan betydelse.
Citera
2017-06-13, 04:48
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag har sett bilden. Har bara inte koll på hur vanliga dessa är.
När det dyker upp några nya modedojor brukar de prånglas ut i ett otal ex. Det kan ju vara så att de har inhandlats utanför Sveriges gränser. Detta kan ju också betyda att iakttagelserna av Patrik får en annan betydelse.

De, som tycker sig ha sett Patrik har dock inte lagt mörke till vad han haft för fotbeklädnad.
En dam uppger, att hennes mor suttit mittemot Patrik på tåget. då hade han beiga skor.
Annars har det mest spekulerats i hårfärg, hårlängd och kroppsbyggnad.
Intresset är stort i fråga om hur han skaffat mat, var han bott, hur han mår, hur han tagit sig från ort till ort så snabbt och huruvida han haft kontanter med sig, hur mycket och om han använt kontokort.
Oftast verkar "folk" inte läsa svaren, som nyss givits så De frågar samma sak!
Spekulationerna står i tak i gruppen "Hitta Patrik" trots, att tanken bakom och med gruppen är, att den skall bygga på fakta.
Citera
2017-06-13, 09:45
Medlem
DrSilks avatar
Två olika personer tror sig ha sett Patrik på tågstationen i Västerås. En igår och en i morse.
Citera
2017-06-13, 09:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Som jag misstänkte alla kommentarer som ej är "bra" tas bort.
En Roger Karlsson skrev lite ironiskt att han var synsk och att han trodde P låg i ett vattendrag.
På 1 min var kommentaren borta....

Hemskt med människor som lägger ut en massa skit, och tycker att det är roligt.

Som förälder i den här situationen gör man vad som helst för att få tillbaka sin son levande, även kanske kontaktar ett medium trots att man inte tror på sådant. Men då är det upp till dem.

Tror tyvärr att medierna inte har mer att komma med än vanligt sunt förnuft, som de flesta själva kan tänka ut med de fakta som finns tillgängligt.

Leif GW i Lisa Holm fallet:
Citat:
Men polisprofessor Leif GW Persson menar att det inte finns någon hjälp att hämta från andra sidan. – Det finns en pärm för sådana tips: den kallas för tokpärmen, säger han.
http://www.nyhetsdatabasen.se/senaste-nytt-om/sierskan.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in