2017-06-12, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Mindre än 10 kilometers körning från Mjölby centrum, med blåljus, efter att någon ringt in och anmält att två döda ligger tejpade. Men det är klart, finns bara en patrull och den måste avsluta något annat så tar det nog så lång tid. Och ska de köra från Linköping kan jag tänka mig att 20 minuter är snabbt.

Mjölby går under polisdistrikt Motala om jag inte minns helt fel.
Så det är Motalapolisen som sköter det. Och de kan ju vara en bra bit bort, mer eller mindre hela västra Östergötland att täcka.

Sen vid ett sådant här ärende är det såklart förstärkning från Linköpingspolisen.
Citera
2017-06-12, 23:51
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Mjölby går under polisdistrikt Motala om jag inte minns helt fel.
Så det är Motalapolisen som sköter det. Och de kan ju vara en bra bit bort, mer eller mindre hela västra Östergötland att täcka.

Sen vid ett sådant här ärende är det såklart förstärkning från Linköpingspolisen.

Tack! Ja, vad jag ser på nätet finns ett lokalpolisområde Motala som är ett av tre områden i polisområdet som täcker Östergötlands län. I lokalpolisområde Motala ingår Mjölby.
Citera
2017-06-12, 23:53
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ett flyktingboende finns i var mans mun tänkte jag säga me Ja,var du än befinner dig i Sverige så har du nära till flyktingboenden.

Men jag tror mera på några hantverkare

Verkligen inget fall som tidigare är känt som typiskt för asylsökande... Säsongsrånare från baltländerna men statistiskt är det någon som sedan tidigare känner paret. Inte alls omöjligt en svensk.
Citera
2017-06-12, 23:54
Medlem
Citat:
Tack! Ja, vad jag ser på nätet finns ett lokalpolisområde Motala som är ett av tre områden i polisområdet som täcker Östergötlands län. I lokalpolisområde Motala ingår Mjölby.

Tittar man sedan google maps, Motala polisstation till Sya tar det 26 minuter med bil.
Sen kanske det är lite längre än så. Men man kör ändå snabbare än som är beräknat på google maps. Och sen lite inställningstid på det, att hitta rätt gård direkt etc. så är nog 20 minuter en ganska bra tid. Om man utgår från stationen i Motala.
Citera
2017-06-12, 23:54
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Undrar hur länge de legat. Kanske ännu levde när mördarna gav sig av?
Citera
2017-06-12, 23:57
Medlem
Citat:
Vad gäller adressen så skriver Corren att det är så stora polisavspärrningar att boende i området inte kan ta sig hem. Så det som TV når med sina kameror behöver nog inte ha något med berörd fastighet att göra.

http://corren.se/nyheter/ostergotland/stor-oro-och-fragor-bland-grannarna-om4699528.aspx
Enl. TV4s reporter "på fältet" (som både såg ut och lät som en nyvaken bakisalkis) så är avspärrningarna "som fyra fotbollsplaner".
Men jag är besviken på FB-spanarna! Nog tusan borde vi väl ha någon spanare med lokalkännedom, bil och geografisk närhet, som kan ge sig ut och reda klarhet i adressen.

Citera
2017-06-12, 23:58
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Tittar man sedan google maps, Motala polisstation till Sya tar det 26 minuter med bil.
Sen kanske det är lite längre än så. Men man kör ändå snabbare än som är beräknat på google maps. Och sen lite inställningstid på det, att hitta rätt gård direkt etc. så är nog 20 minuter en ganska bra tid. Om man utgår från stationen i Motala.

Jo, jag inser det. Långa 20 minuter för den som väntar men så är verkligheten.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TashkentEkeroth
vet inte vad ni läser för FUPar men statistiken talar för att det är någon som bor i närhet och som paret känner som har gjort det här. Oftast en anhörig.

Men fortsätt skylla på öststatare ni, jag förstår nog varför.

Inte så säker på att du kan peka på någon statistik som visar att en bekant är överrepresenterad vid just rånmord i hemmet?

Men sedan utesluter ju inte öststatare att man är ytligt bekant, i och för sig. Kan vara någon som jobbar på en gård i närheten, exempelvis.

Enligt någon uppgift i tråden ska de nyligen sålt en fastighet. Om det stämmer att det förekom sådana rykten så ökar ju förstås sannolikheten att GM:s är kringresande rånare från Öst.
Citera
Medlem
Svennis7254s avatar
Enligt uppgifter till aftonbladet sårördet sig om ett rånmord
Citera
2017-06-12, 23:59
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Undrar hur länge de legat. Kanske ännu levde när mördarna gav sig av?

Så hemskt att bli tejpad och lämnad med andningsvårigheter om tejpen är över munnen

Men vilka var de nu? är det klarlagt
Citera
2017-06-13, 00:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Varför argumenterar du mot eget bättre vetande?

Jag förstår inte riktigt vad du menar, tror jag. Men jag anser iaf att GM kommer från öst är rätt sannolikt, men det är inte självklart så - vilket en del i tråden ger uttryck för.
Citera
2017-06-13, 00:01
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Någon som vet om det rör sig om en överdriven tejpning av huvudet, som i Kalamarks- och Långaredsfallen? Det skulle i så fall kunna tyda på ett samband mellan de här fallen.

Ööh, hur exakt tänkte Du nu?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in