2017-06-12, 23:21
Medlem
Venators avatar
Enligt Corren kom polisen 20 minuter efter larmet. http://www.corren.se/nyheter/misstankt-dubbelmord-utanfor-mantorp-om4699327.aspx

Det låter som förvånansvärt lång framkörningstid när man hittat två döda på detta sätt. Finns en polis i Mjölby eller kommer de från Linköping?
Citera
2017-06-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Enligt Corren kom polisen 20 minuter efter larmet. http://www.corren.se/nyheter/misstankt-dubbelmord-utanfor-mantorp-om4699327.aspx

Det låter som förvånansvärt lång framkörningstid när man hittat två döda på detta sätt. Finns en polis i Mjölby eller kommer de från Linköping?

Lång? Extremt kort skulle jag säga. Ja, det finns polis i Mjölby.
Citera
2017-06-12, 23:25
Medlem
huomaamatons avatar
Förmodligen legat döda över helgen, regnat som satan.. trist.
Citera
2017-06-12, 23:29
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vilka fuppar har du läst?

Tycker det känns som en del här överdriver "östatstsspåret".

Förra året, har jag för mig det var, gjorde två unga killar (15 år eller eventuellt yngre) inbrott hos en man som i samband med det slogs ihjäl. De killarna hade ingen öststatskoppling vad jag vet.
OK, jag har läst om två fall där förövarna varit öststatare, men jag gissar ändå på öststatarna, de gör så jäkla mycket jävulskap i Sverige... det är alltifrån organiserade stölder av bildelar, bilar, båtmotorer och båtar... Sen har vi ju Lisa Holm, terrordådet, m.m.
Citera
2017-06-12, 23:30
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aptitude

Mindre än 10 kilometers körning från Mjölby centrum, med blåljus, efter att någon ringt in och anmält att två döda ligger tejpade. Men det är klart, finns bara en patrull och den måste avsluta något annat så tar det nog så lång tid. Och ska de köra från Linköping kan jag tänka mig att 20 minuter är snabbt.
Citera
2017-06-12, 23:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
Förmodligen legat döda över helgen, regnat som satan.. trist.

Var får du det ifrån? Anhörig bor granne med paret, så hur kan du fastställa det?

Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
OK, jag har läst om två fall där förövarna varit öststatare, men jag gissar ändå på öststatarna, de gör så jäkla mycket jävulskap i Sverige... det är alltifrån organiserade stölder av bildelar, bilar, båtmotorer och båtar... Sen har vi ju Lisa Holm, terrordådet, m.m.

Men sluta tjafsa om det och invänta information först. Trist att läsa just nu.
Citera
2017-06-12, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aptitude
Jo det var inte så farligt med tanke på att den patrullen inte sitter och väntar på ett mord eller liknande ska ske. De kan ju lika väl vara i tex Boxholm eller Ödeshög när larmet kommer in.
Citera
2017-06-12, 23:34
Medlem
Venators avatar
Vad gäller adressen så skriver Corren att det är så stora polisavspärrningar att boende i området inte kan ta sig hem. Så det som TV når med sina kameror behöver nog inte ha något med berörd fastighet att göra.

http://corren.se/nyheter/ostergotland/stor-oro-och-fragor-bland-grannarna-om4699528.aspx
Citera
2017-06-12, 23:37
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
Jo det var inte så farligt med tanke på att den patrullen inte sitter och väntar på ett mord eller liknande ska ske. De kan ju lika väl vara i tex Boxholm eller Ödeshög när larmet kommer in.

Jo, jag inser det. Tänkte avstånd från centralort men så är det ju inte när det är landsbygdskommuner.
Citera
2017-06-12, 23:39
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Jo, jag inser det. Tänkte avstånd från centralort men så är det ju inte när det är landsbygdskommuner.

De vill nog inte komma ensam patrull heller i ett sånt här fall, utan hellre vänta in förstärkning, hämta ut förstärkningsvapen eller så.
Citera
2017-06-12, 23:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Mindre än 10 kilometers körning från Mjölby centrum, med blåljus, efter att någon ringt in och anmält att två döda ligger tejpade.
Någon som vet om det rör sig om en överdriven tejpning av huvudet, som i Kalamarks- och Långaredsfallen? Det skulle i så fall kunna tyda på ett samband mellan de här fallen.
Citera
2017-06-12, 23:43
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
De vill nog inte komma ensam patrull heller i ett sånt här fall, utan hellre vänta in förstärkning, hämta ut förstärkningsvapen eller så.

Jag undrar vad den som ringer in får för instruktioner av polisen i det läget... "Gå hem och lås in dig"? Men vill man lämna ett hus med sina döda anhörigas kroppar obevakat? Kanske ens föräldrar? Och man vill inte förstöra spår... Men vill man vänta där ensam tills polisen kommer...? Det blir långa tjugo minuter även om det inte finns något att anmärka på framköringstid...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in