2017-06-12, 21:43
Medlem
notknapparens avatar
Råkade se detta nyss på nyheter 24:
Citat:
Pappan om försvunna Patrik: "Rädd att vi inte har så mycket tid"

Citat:
Nu tror polisens expert att Patrik kan ha fått en psykos under en skolresa på Gotland, som blommade ut när han av misstag klev av tåget i Hallsberg.
– Enligt de observationer som har gjorts har han kollat sig omkring och ser rädd ut, precis som om han är förföljd. Det stämmer överens med vad experterna har sagt, att de som drabbas av psykos ofta känner sig förfölja. De rör på sig, ofta till fots, berättar Jörgen
.

Citat:
Patrik tros ha tagit sig ifrån Hallsberg och i tisdags förra veckan ska han ha setts i Köping. Dagen därpå i Kungsör. Observationerna anses vara högst trovärdiga, eftersom han har setts med de skor som familjen tidigare berättat att de tror att han bär.
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/pappan-om-f%C3%B6rsvunna-patrik-r%C3%A4dd-att-vi-inte-har-s%C3%A5-mycket-tid/ar-BBCziG6?li=AAb2bl2&ocid=spartandhp

Ber om ursäkt om detta redan postats. Har inte följt tråden.
Citera
2017-06-12, 21:54
Medlem
henkesss avatar
Med psykos som nämndes och lite övrig information, så tippar jag på att han är en pundare som har rökt på för mycket.
Senast redigerad av henkess 2017-06-12 kl. 21:57.
Citera
2017-06-12, 22:15
Medlem
[quote=notknapparen|60972761]Råkade se detta nyss på nyheter 24:

.

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/pappan-om-f%C3%B6rsvunna-patrik-r%C3%A4dd-att-vi-inte-har-s%C3%A5-mycket-tid/ar-BBCziG6?li=AAb2bl2&ocid=spartandhp

Vet vi huruvida Patrik drabbats av Psykoser tidigare? Bara hört depression och förvirring nämnas.
Citera
2017-06-12, 22:20
Medlem
Härligt för uteliggaren att folk kommit och lämnat Patriks favoritmat i hans koja! <3
Citera
2017-06-12, 22:44
Avslutad
Alltså "privatdetektiverna" i gruppen på fejjan, vilka jävla muppar. Den ena är värre en den andra.
Citera
2017-06-12, 22:46
Avslutad
Som jag misstänkte alla kommentarer som ej är "bra" tas bort.
En Roger Karlsson skrev lite ironiskt att han var synsk och att han trodde P låg i ett vattendrag.
På 1 min var kommentaren borta....
Citera
2017-06-12, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoBerra
Alltså "privatdetektiverna" i gruppen på fejjan, vilka jävla muppar. Den ena är värre en den andra.

Underhållande😂
Citera
2017-06-12, 22:51
Medlem
Kan intyga att det spekuleras vilt i dessa mediumgrupper på facebook. Jag är medlem i två och har sett spekulationen om en lada nära E-tuna. Folk har varit där och letat.

Själv känner jag att han har gått till dom norrländska skogarna och trycker bakom en stor sten. Jämte stenen finns en stubbe. Skämt åsido. Man ska ta dessa medium med en nypa salt.

Så otroligt skrattretande att dom känner att han är förvirrad och vilsen... det har snackats om i snart en månad hallå
Citera
2017-06-12, 23:01
Medlem
NinaBes avatar
[quote=Duracella|60973118]
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Råkade se detta nyss på nyheter 24:

.

Vet vi huruvida Patrik drabbats av Psykoser tidigare? Bara hört depression och förvirring nämnas.

Patriks föräldrar har gjort analysen.
Jag har inte kopierat inte hela stycket, som mamman lagt upp i "Hitta Patrikgruppen:
" Patrik har varit deprimerad en tid och efter att ha satt ihop olika pusselbitar har vi föräldrar förstått att han fått en psykos. Då känner man sig ofta förföljd och tappar kontakten med verkligheten. Så på det sättet kan han ju hålla sig undan "frivilligt" och det gör sökandet oerhört svårt."
Citera
2017-06-12, 23:05
Medlem
På en fråga i dagens tråd på "hitta Patrik" om hur det går med bilderna från Mac Donalds i Köping svarade Patriks pappa:

"En dålig kamerabild på Mc i Köping gick att ta fram men det man kan se stämmer inte med Patrik".

Som jag förstår det så har han alltså aldrig varit i Köping. Stackars föräldrar som blir plågade av alla dessa tips som håller deras förtvivlade hopp vid liv. Hoppas nu att Patriks kropp hittas snart så att de får veta vad som hände honom.
Citera
2017-06-12, 23:22
Medlem
notknapparens avatar
[quote=NinaBe|60973545]
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella

Jag har inte kopierat inte hela stycket, som mamman lagt upp i "Hitta Patrikgruppen:
" Patrik har varit deprimerad en tid och efter att ha satt ihop olika pusselbitar har vi föräldrar förstått att han fått en psykos. Då känner man sig ofta förföljd och tappar kontakten med verkligheten. Så på det sättet kan han ju hålla sig undan "frivilligt" och det gör sökandet oerhört svårt."

Man förstår den desperation föräldrarna känner.
Man kan ju inte sluta leta, även om man kan tänka att risken finns att han inte lever. Skulle han mot alla odds leva, vore det en katastrof att ge upp.

Citat:
Familjen önskar att polisen gjorde fler insatser i sökandet efter Patrik. Samtidigt är de väldigt tacksamma över de tusentals personer som engagerat sig i sökandet.

I föräldrarnas sits, när man känner att polisen inte gör tillräckligt, måste ju all hjälp de kan få från allmänheten kännas bra. Även om det blir lite fel ibland. Tycker ändå att det är bättre att folk bryr sig, än att det inte gör det......
Citera
2017-06-13, 00:02
Medlem
" Patrik har varit deprimerad en tid och efter att ha satt ihop olika pusselbitar har vi föräldrar förstått att han fått en psykos. Då känner man sig ofta förföljd och tappar kontakten med verkligheten. Så på det sättet kan han ju hålla sig undan "frivilligt" och det gör sökandet oerhört svårt."[/quote]

Tack för svar. Om jag inte missminner mig så kan man drabbas av psykotisk depression. Inte viktigt att kategorisera, ville bara skapa en bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in