2017-06-12, 01:16
Medlem
Stivalis avatar
Helt galet snygga mål av Lorenzo Insigne & Eder Martins mot Liechtenstein. Riktiga pärlor. Det bara måste ju ha betydelse för spelarnas spelförtroende att sätta såna på match.
Citera
2017-06-12, 15:38
Medlem
Istok91s avatar
Andre Silva klar nu också, ja man mår!
Citera
2017-06-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Helt galet snygga mål av Lorenzo Insigne & Eder Martins mot Liechtenstein. Riktiga pärlor. Det bara måste ju ha betydelse för spelarnas spelförtroende att sätta såna på match.
Ventura dundrar vidare med 4-2-4. På de tre senaste matcherna har gli Azzurri målsnittet 16-0!

Buffon; Darmian, Barzagli, Chiellini, Spinazzola; Pellegrini, De Rossi; Candreva (Bernardeschi 60), Belotti (Gabbiadini 75), Immobile (Eder 66), Insigne

Målen:
Insigne 36, Belotti 52, Eder 74, Bernardeschi 83, Gabbiadini 91

Ventura fick uppdraget dels för sin offensiva fotboll och dels för att föryngra laget. Och splet är offensivt med unga spelare i anfallet. Några tunga spelare saknades mot Lichtenstein typ Bonucci, Verratti och Marchisio.

Och visst är det spektakulärt och kul att se, men frågan är om det fungerar mot Spanien.

Italien måste vinna i Madrid, och jag tror inte att det blir lätt att dundra där. Dessutom är det en svår taktik att ha i en turnering under kort tid där återhämtning är viktigt. Spännande oavsett och allt avgörs i början av september.
Citera
2017-06-12, 19:58
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Vad är han bra på? Samma typ av spelare som Belotti?
Citera
2017-06-12, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vad är han bra på? Samma typ av spelare som Belotti?

Om jag har förstått det rätt så trivs han bäst tillsammans med ytterligare en anfallare.
Citera
2017-06-12, 20:10
Medlem
U21-EM börjar på fredag.

Donnarumma, Bernardeschi, Berardi, Conti och Gagliardini åker vidare från gli Azzuri till gli Azzurrini.
Citera
2017-06-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali

Vill i sammanhanget hylla Insigne som verkligen vill bli en bandiera för Napoli. Och det är redan Hamsik, som på samma vis valt bort stora pengar eftersom han vill leda Napoli.
Citera
2017-06-12, 21:43
Medlem
Stivalis avatar
Jag försökte mig ju på en liten mini-guide till Liechtenstein innan matchen. Funkade väl sådär. Det var inte Empolis Marcel Büchel som var på planen utan Martin Büchel. Kan dock inte tänka mig något annat än att Marcel Büchel var skadad, det känns helt otänkbart att en Empoli-spelare inte skulle platsa. Det är min bedömning efter att ha studerat deras lag litegrann. Med "studerat" menar jag vilka klubbar de tillhört under karriären.

Marcel Büchel har spelat för Gubbio, Cremonese, Virtus Lanciano, Bologna & Empoli. Han har tillhört Juventus! Han bara måste vara given i Liechtenstein.

Att jämföra då med namnen Martin Büchel, som med 65 landskamper verkar vara en stjärna i laget. Denne 30-åring verkar ha varit en talang i unga år som spelat 33 matcher för FC Zürich som ung. Sedan tar det liksom slut. Numera i FC Unterföhring i tyska femteligan. Har varit där senaste fem åren.

Kul att dom är med i alla fall. Det berikar att alla länder numera deltar. För så var det inte förr. Juventus-stjärnan Massimo Bonini var lojal mot sina rötter & väntade hela tiden på att San Marino skulle få vara med. Det här är alltså en spelare med 3 scudetti & 1 Europacup. 192 matcher för Juventus 1981-88. Han skulle säkert ha kunnat bli uttagen till Italiens landslag, men han väntade hela tiden på att San Marino skulle vara med. Skedde tyvärr först när han var 31 så karriären var på väg mot sitt slut.

Tänkte på Bonini då jag såg att Liechtensteins Nicolas Hasler tydligen hade en farsa som var lagkapten i Servette då de vann schweiziska ligan. Rainer Hasler räknas tydligen som landets främste spelare genom tiderna. Hade säkert platsat i Schweiz men står ändå på noll landskamper då han förgäves väntade på att Liechtenstein skulle delta.
Citera
2017-06-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91

Många nya till Milan, men utan att följa mercaton vansinnigt ingående tror jag att de flesta milanisti är nöjda med Donnarumma, Romagnoli, Bonaventura och Suso. Och även om där finns flera unga som bär tröjan så kan jag tycka att det är värdefullt med Di Sciglio och kanske framförallt Abate. De behöver inte nödvändigtvis spela…

Oavsett ser Milan jävligt bra ut. Och som väntat gör de sin mercato tidigt så att de har sitt lag fördigt i god tid inför nästa säsong.

Även Inter kommer att vara imponerande. Därför tror jag att minst ett av Napoli och Roma kommer att missa CL, trots att det är fyra lag tillgängliga. Det kommer att bli en stenhård kamp.
Citera
2017-06-12, 22:01
Medlem
Masscentrums avatar
Ingen vinteruppehåll för Serie A. Konsekvenser för detta?
Citera
2017-06-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masscentrum
Ingen vinteruppehåll för Serie A. Konsekvenser för detta?

Trist, eftersom det ofta handlar om att kunna omgruppera och vila. Jag gillar att man har haft den tiden att samla sig inför våren. På gott och ont. Inte sällan vänder lag sin tur där.

Det positiva är såklart att stressen försvinner. Italienska klubbar har spelat vansinnigt mycket mer på kortare tid än något annat land. Det sliter och skapar skador.

Att man nu börjar sin säsong tidigare och tar bort en stor del av vinteruppehållet gör att man spelar på någorlunda samma villkor som övriga Europa. Men jag tycker inte om det.

Jag gilar EU för att man har en gemensam marknad, men jag vill inte utjämna skillnaderna mellan länderna. Att spela fotboll på Sardinien i mitten av augusti är vansinne. Att inte ge utrymme för de olika ländernas skillnader är en svaghet...Det blir mindre smakfullt då alla kryddor ska vara lika...
Citera
2017-06-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Trist, eftersom det ofta handlar om att kunna omgruppera och vila. Jag gillar att man har haft den tiden att samla sig inför våren. På gott och ont. Inte sällan vänder lag sin tur där.
...
Med tur menar jag inte sällan Machiavellisk Virtú. Dvs inte god eller ond, utan hur man beter sig. Att helhjärtat våga och vilja.

Machiavelli och såklart Nietzche. Fantastiska och missförstådda tänkare…
Senast redigerad av Brille68 2017-06-12 kl. 22:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in