2017-06-12, 13:47
Medlem
[quote=KlokOchSnygg|609[/QUOTE]

Du är ute och vimsar när det gäller vetenskplig bevisning och du vet det.

Jag påstår något, jag belägger hur jag gjort och sen är det upp till dig som Inte håller med att göra om och förklara varför det Inte fungerar vilket jag sedan har att ytterligare förklara hur jag gjort eller varför ditt experiment med samma parametrar inte visar samma resultat eller varför du har fel.

Att du inte förstår att all data publicerad av NASA är just bevisen för att det är gjort är enbart Ditt problem, har du några åsikter om detta är det Ditt jobb att se till att antingen räkna fram att datan inte håller Eller göra någon som kan räkna uppmärksam på att det inte håller.

Nu är ju Allt genomgånget av Massor av forskare och än så länge gäller NASAs data som bevis, vad säger det dig?
Att det faktiskt kan ha genomförts eller att All världens forskare är med i konspirationen?

Svaret på den sista frågan säger en hel del om dig..
Citera
2017-06-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Du är ute och vimsar när det gäller vetenskplig bevisning och du vet det.

Jag påstår något, jag belägger hur jag gjort och sen är det upp till dig som Inte håller med att göra om och förklara varför det Inte fungerar vilket jag sedan har att ytterligare förklara hur jag gjort eller varför ditt experiment med samma parametrar inte visar samma resultat eller varför du har fel.
Om du inte belägger hur du gjort det, vad kallas det då?
Citera
2017-06-12, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Att du inte förstår eller inte ens försöker söka är inte samma sak som att "ingen vet vad de gör med alla pengar".. Har du tittat på NASAs hemsida? Där finns en hel del om budgeten (minst sagt). För 2018's budget finns redan:

Remarks by Acting Administrator Robert Lightfoot on the FY 2018 Budget Release (54 KB PDF)
NASA Acting Administrator Statement on FY 2018 Budget Proposal (Press release)
FY 2018 Budget Estimates (20 MB PDF)
FY 2018 Agency Fact Sheet (321 KB PDF)
FY 2018 Mission Fact Sheets (233 KB PDF)
CFO Presentation to Media, May 23, 2017 (4 MB PDF)
FY 2018 Budget Proposal and Virtual Tour Videos
FY 2018 Federal Budget Proposal (at whitehouse.gov)
FY 2018 Budget Blueprint (released March 16, 2017)
White House Budget Blueprint
News Release: NASA Acting Administrator Statement on Fiscal Year 2018 Budget Proposal
FY 2018 Volume of Integrated Performance

Backar man och tittar på tidigare år (t.ex. 2016) finns det även ett maffigt dokument som heter
FY 2016 Agency Financial Report (25 MB PDF)
Dvs en finansiell årsredovisning på närmare 200 sidor...

Fast nu kommer du väl börja gnälla om att det inte går att spåra till exakt vilken blyertspenna nån förvirrad cent användes..

Är det deras "egna" rapporter eller är detta rapporter från de som kontrollerat NASA?
Citera
2017-06-12, 14:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Är det deras "egna" rapporter eller är detta rapporter från de som kontrollerat NASA?

Både och - Årsredovisningen är t.ex. granskad av revisorer från revisionsbyrån CliftonLarsonAllen (se sid 90-94 för deras revisionsberättelse). https://www.nasa.gov/sites/default/files/atoms/files/nasa_fy2016_agency_financial_report.pdf
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-06-12 kl. 14:46.
Citera
2017-06-12, 15:11
Medlem
Citat:
Om du inte belägger hur du gjort det, vad kallas det då?

Exakt Viken data är det du motsäger och Vad är det som inte stämmer med den?
Vad har Du hittat som gått resten av världen förbi i den publicerade datan?
Citera
2017-06-12, 15:23
Medlem
Citat:
Exakt Viken data är det du motsäger och Vad är det som inte stämmer med den?
Vad har Du hittat som gått resten av världen förbi i den publicerade datan?

Personligen är jag mest intresserad av hur månlandaren fungerade, alltså se bevis på att den faktiskt går att köra och hur styrsystemet användes. Då med riktiga raketer på månlandaren.

I andra rymdprojekt där de måste landa, där är det den mest känsliga operationen eller i topp vad som är svårt
Citera
2017-06-12, 15:36
Medlem
Citat:
Personligen är jag mest intresserad av hur månlandaren fungerade, alltså se bevis på att den faktiskt går att köra och hur styrsystemet användes. Då med riktiga raketer på månlandaren.

I andra rymdprojekt där de måste landa, där är det den mest känsliga operationen eller i topp vad som är svårt

Vad i landarens konstruktionsdata är det som inte håller?

Eller håller du med om att den teoretiskt fungerar?

Motoreffekten och bränslet räcker till dess uppgift, bromsa och landa den alltså?

Vad gäller din åsikt att den Inte är körbar så är det Du som inte förstår, träning gör att kanske till och med du skulle klara det, iallafall om du lade lika mycket tid att träna på uppgiften som du lägger här, jag skulle helt klart klara det med tillräcklig träning.
Citera
2017-06-12, 16:35
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Här är bilderna från chinas resa, kommer jag ihåg rätt skall det finnas många fler bilder men när jag sökte igår verkade det som en sajt låg nere där det tidigare funnits

http://planetary.s3.amazonaws.com/data/change3/pcam.html
http://planetary.s3.amazonaws.com/data/change3/tcam.html

Deras bil skall tydligen väga 140 kg och även om jag inte grävt där om resan är äkta eller inte så ser bilderna mer trovärdiga ut. Månens yta är lite dunig vilket är mer logiskt, även de flesta stenar verkar vara "skitiga", alltså att det fastnat lite väldigt fint damm på dem i springor eller på ytor där vinkeln inte är för stor så sanden rinner av.
Spåren av rovern är ytliga, på månen väger den strax över 20 kg och har troligen bara gått igenom det översta duniga lagret.

Det är också olika ljus på olika serier, det tror jag har och göra med att kameran själv behöver avgöra hur mycket ljus den skall släppa in vilket är ganska svårt för en kamera att avgöra själv.
Precis, det är svårt att jämföra om det inte är samma sand-djup och "stöveltryck" (140 kg fördelat på 6 hjul blir bara c:a 23 kg, motsvarande 4 kg "mån-tyngd") som där Buzz gjorde sitt avtryck.
Citera
2017-06-12, 16:39
Medlem
Citat:
Du behöver inte förstå dem, det enda du behöver förstå är att
Skaka fram bevisning för apollo som håller vetenskapligt

Ger dig en till chans att svara på detta:

Det är enklare att diskutera om man förstår varandra. Men det kan vi ta en annan gång.

Bevis som håller vetenskapligt har presenterats otaligt antal gånger här. Att du däremot inte förstår detta är en annan sak. Men det har ju att göra med att du inte förstår vad vare sig bevis eller vetenskaplig metod är (vilket jag och flertalet andra kunnat visa). Ta bara ditt senaste exempel:

Ingen som arbetat med apolloprojektet har "kommit ut" och sagt "att det inte stämmer". Detta ser du som ett argument för att månlandningen var en bluff.

Du har däremot inte ens varit i närheten av ett motargument som håller vetenskapligt eller nästan går att bevisa.

Sen får du nog dessutom backa upp att alla vetenskapsmän på NASA är påhittade.

Om du har tillräckligt med argument att bemöta detta, gör det gärna. Men bemöt i så fall allt det jag skriver, inte bara en mening och sen strunta i det du inte kan svara på.
Citera
2017-06-12, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Bevis som håller vetenskapligt har presenterats otaligt antal gånger här.

Känner du till begreppet Peer review

Är bilder något man kan basera forskning på och få det granskat av experter?
Citera
2017-06-12, 16:45
Medlem
Citat:
Vad i landarens konstruktionsdata är det som inte håller?

Eller håller du med om att den teoretiskt fungerar?

Motoreffekten och bränslet räcker till dess uppgift, bromsa och landa den alltså?
Jag vet inte för mig veterligen är det ingen som sett den i drift
Citera
2017-06-12, 16:50
Medlem
Citat:
Känner du till begreppet Peer review

Är bilder något man kan basera forskning på och få det granskat av experter?

Ja, till skillnad från dig kan jag det här med forskning och vetenskapliga metoder. Och om du hade kunnat tolka text hade du kunnat se att jag inte skrivit "bilder är det enda bevis som presenterats för månlandningen". Hade jag gjort det så hade ditt svar däremot varit adekvat. Men, nu var det ju inte så.

Och om du dessutom hade kunnat tolka text hade du även besvarat allt jag skrev, som jag bad dig om. Men det visar bara återigen att du inte har något att komma med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in