Finns ett enda bra råd i denna tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av
tj.
Uselt råd. I medicinska syften är det viktigare att se på halterna av respektive verksamma substanser än vilken art strainen är från. TS är inte intresserad av rus och bör därför hålla sig från sorter med hög halt THC.
CBD-olja är det första jag skulle pröva om jag ville åt de medicinska fördelarna. Det kommer inte ge något rus och finns att hitta på nätet. Det finns till och med en större tråd om det här på forumet. De pratar om CBD-olja i Malou efter 10
här.
Har man själv ingen aning om saker och ting eller är tillräckligt smart för att räkna ut hur TS bör gå tillväga så tycker jag att man håller sig borta från att ge råd.
TS.. Lyssna på personen jag citerat eller mig så kommer allt gå perfekt.
Jag har själv erfarenhet av både "rökbar" cannabis dvs weed eller hasch och cbd-olja.. Mot din ångest är cbd-olja det som kommer hjälpa men mot smärta är det rökbar cannabis som gör tricket! Det är THC som hjälper mest mot smärta och det säger genom egen erfarenhet då jag har IBS och skolios.
Cbd-olja är lagligt och jag rekommenderar dig att köpa från denna sida:
Www.hemplybalance.se
Rökbar cannabis är olagligt i sverige så där rekommenderar jag dig att beställa från nätet och få det skickat vis post.. Helt säkert! MYCKET säkrare än att köpa något på gatan.
Rekommenderar dig att läsa på lite om "TOR WEB BROWSER" & "FLUGSVAMP" men även "BITCOIN".. Så fort du läst på kommer allt kännas mindre struligt!
Du ber säljaren om en indica strain alt. Indica dominerad strain då du ska använda cannabisen i medicinskt syfte mot smärta.
Nästa steg är att köpa dig en pax vaporizer från
www.smoketower.com .. Strunta i pipa och allt där imellan, det är en vaporizer du vill ha om det ska rökas.
Gillar du att baka? Köp dig en grinder, grinda weedet.. smält smör.. häll i.. lått stå på låg värme i ca 4-6 tim (rör om iallafall 1 gång per halvtimme).. använd en sil för att filtrera bort växtdelarna när smöret är färdigt.. ställ in i kylen! Nu har du cannabis smör som du kan använda på och till allt.
I sverige är det tyvärr svårt att få tag på cannabis som har odlats för medicinskt bruk men blandar du cbd-olja med rökbar cannabis så har du de 2 huvud byggstenarna för ångest, depression och smärta.. Du röker även det endast via en vaporizer som filtrerar bort allt skit alt. Gör smör av cannabisen som även det filtrerar bort allt skit.
Lycka till!
Mvh