2017-06-12, 15:28
Medlem
Det här ska då vara korrekt:

AB - f. 1993
DB - f. 1995? Är 21 år nu.
JB - f. 1997
AG - f. 2004? 13 år nu.
Tvillingarna - f. 2012

Svar på alla spekulationer kring barnens ålder...
Citera
2017-06-12, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Skulle du då säga att deras band är så starka att dottern utan att blinka låter mamman (och eventuellt sin sambo) döda en avskydd styvpappa?
Tror inte JB eller DB har nåt med detta att göra. En kilo för mycket entrecote dömer ingen, att få 4 personer fällda för mord anstiftan och medhjälp till mord med en för stor matkasse är inget som dömer ngn.
Senast redigerad av 6nysningar 2017-06-12 kl. 15:32.
Citera
2017-06-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
december 2012......jag är nästan säker.....vilket gör att de idag, precis nu är 4 år, men kommer att fylla 5 år i december 2017.......

Yes, då vet jag! sorry. Har bara för mig att AG sa i sept förhöret att de SKULLE fylla 3 år, dvs dec 2016. Men hade nog fel De ser ut att vara 4-5 år på bilderna så jag måste ha fel.
Citera
2017-06-12, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tror du missförstod mig. Så här menade jag: JM och JB var så tajta att JB hjälpte JM när JM ville undanröja Aki för att få försäkringspengar.
Detta med försäkringspengar är en sanning producerad av åk. Tvisten var inte över JM och hennes pappa höll på redde i detta fortfarande, när AM och GM utsattes för det som drabbade dem var IF på och såg sin chans att få detta ur vägen. Hade saken varit sådan att inga pengar skulle ges hade IF inte lagt sig i denna mordutredning och fortsatt kämpa med ngt som inte behövdes kämpas med.
Senast redigerad av 6nysningar 2017-06-12 kl. 15:33.
Citera
2017-06-12, 15:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är normalt mer självreglerande i konkurrensutsatta befattningar.
Det finns som sagt "farliga" personlighetsstörda överallt, tyvärr ofta i ledarpostion. Skulle tippa att det däremot är mer vanskligt med hjälp/insyn gällande privat regi (har facket och HRs roll i det hela om nån behöver hjälp). Anmälan mot företaget skedde (utifrån), tyvärr hann hon göra skada.
Internt för den enskilde är det nog svårt att vara wisthleblower, det kommer ett moln av hämnd, utfrysning, sanktioner och kränkande särbehandling.
Kanske Lex Möller kan vara nåt?
Citera
2017-06-12, 15:32
Medlem
oj vad det ska gråtas idag
Citera
2017-06-12, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Tror inte JB eller DB har nåt med detta att göra. En kilo för mycket entrecote dömer ingen, att få 4 personer fällda för mord anstiftan och medhjälp till mord är inget som dömer ngn.

Å andra sidan tror ju inte du på någonting annat hur du än överbevisas. Så varför skulle du tro på att någon alls är skyldldig till någonting i det här caset?
Citera
2017-06-12, 15:34
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Detta med försäkringspengar är en sanning producerad av åk. Tvisten var inte över JM och hennes pappa höll på redde i detta fortfarande, när AM och GM utsattes för det som drabbade dem var IF på och såg sin chans att få detta ur vägen. Hade saken varit sådan att inga pengar skulle ges hade IF inte lagt sig i denna mordutredning och fortsatt kämpa med ngt som inte behövdes kämpas med.
Nej
JM fick beskedet från IF några veckor INNAN pappamordet
Citera
2017-06-12, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pytti
oj vad det ska gråtas idag

falska tårar
Citera
2017-06-12, 15:35
Medlem
autostoperkas avatar
"Rätten har nu fattat ett beslut:
- 21-åringen ska höras som medmisstänkt. Förhöret i dag är en fortsättning på det tidigare förhöret. Att han inte är misstänkt för brottet vid Granliden föränddrar inte ställningstaget, säger domare Hans-Åke Nygren."
Nu blir det "inga kommentarer" igen
Citera
2017-06-12, 15:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Nej
JM fick beskedet från IF några veckor INNAN pappamordet
Ja, i juli brevledes. Finns i FUP och diskuteras av JM via sms med TC.
Citera
2017-06-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
...Då lär det samma gälla på läkarutbildningen, polisskolan or what ever. Därav undrar jag hur legitimation ska ge mer skydd?

Vad jag skriver är att personlighetsstörningar finns överallt och är lika vanskliga att genomskåda oavsett titel om de har tillräcklig IQ för sitt rävspel. Tillräckligt smart så kan de däremot hålla det i skick och inse att de vinner ännu mer på detta.
Problemet är att det många gånger är ledarpositioner, makt och strålglans de söker. Utan normalt samvete så krossar många allt på sin väg uppåt.

Självklart var det ett klavertramp att pippa ungdomar som VD och socionom likaväl som kapten Klänning levde dubbelspel som polis i hög position, sa sig värna om kvinnor och utövade våldtäkter med sexuell sadism parallellt.
Det är väl tyvärr först när det skenar som vansinnet och maktmissbruket upptäcks. Hon hade sen vind i seglen via anstormning av flyktingbarn. Att felaktig inspektion (eller ingen alls) uppmärksammas är givetvis bra.

Jag trodde jag var tydlig när jag skrev att jag INTE efterlyste fler legitimationskrävande yrkestitlar.

Jag trodde att det var just att Kapten Klänning var polis som gjorde hans brott liksom ännu mer avskyvärt, åtminstone i allmänhetens ögon. På likartat vis är alltså Johanna Möllers socionomexamen nåt som i allmänhetens ögon kommer att göra henne ännu mer föraktlig när domen och hennes utbildning blivit till allmängods.

Det fetade: Det gjordes från IVO:s sida givetvis ingen inspektion av Johanna Möllers olovliga verksamhet eftersom den delen ej var känd för dem. När det uppdagades stängdes den med omedelbar verkan. I den delen kan vi inte lasta IVO. Det är först när de får kännedom om ett familjehem (motsv) som de har möjlighet att vidta en inspektion. Genom Johannas minst sagt säregna sex- och familjehemsverksamhet kan man hoppas att IVO i framtiden intensifierar sina inspektioner och att folk slår larm när det ser ut som en verksamhet inte bedrivs med seriositet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in