2017-06-12, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Ja visst, men dottern vill inte kommentera, därför tänkte jag för mig själv att om hon åtalades eller stämdes för fula sms, då skulle hon tvingas prata
lite sent påkommet, jag vet, men jag blev intresserad av möjligheten och hela problemkomplexet med textning osv

Jag tror JB skäms för att hon var med på det.
Citera
2017-06-12, 14:54
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Min fråga:
nu talar de om de otrevliga sms-en till Johannas kompanjon.
När anses sms så otrevliga att de är åtalbara?
Förtal är ju åtalbar.
Citera
2017-06-12, 14:56
Medlem
Alltså... är det bara jag, eller är dottern som förhörs nu superpartisk för sin morsa? "Ingen kommentar" som svar på allt som är misstänksamt de två emellan. Bra, stabild, tydligt och... det räddar säkert morsan! :P
Citera
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Absolut, den illa förtalade pappan här i tråden av vissa är ju en klippa för honom, helvete vad AG är stark trots allt, en praktson helt enkelt som JM inte hann med att förstöra.
Avskrapet försöker dock fortfarande, med alla tillgängliga medel;

fråga från liverapporteringen:

"Man kan förstå att 42-åringen och hennes advokat inte ville att detta förhör skulle spelas upp. Vad är deras inställning ? Anser de att 13-åringen ljuger ?
idag 10.49
Ann-Sofie Sannemalm
42-åringen har hänvisat till Barnkonventionen. Hon anser att hennes son mår dåligt och skulle må ännu sämre om hans förhör spelades upp."

Man får medeltida straffsatser i åtanke.
Citera
Medlem
Den dottern har mamman lyckats hjärntvätta totalt. Ledhund.
Citera
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
SVT:
"Nästäldsta dottern har inte yrkat på medhörning så den 42-åriga kvinnan är nu på väg till rättssalen."

Så nu ska vi få höra 'inga kommentarer' igen?
Japp, du hade helt rätt

Fahlander fortsätter: Du svarar "haha, bästa" och sen ska ni skicka sms till kompanjonens man och du svarar "bästa". Vill du nämnda vad du känner till om det här?
- Nej, jag har inga kommentarer.
idag 14.46

Fahlander: Kan du berätta om du skulle ha någon roll i det här?
- Jag har ingen kommentar.
idag 14.42

Fahlander: Jag har några andra saker jag vill fråga dig om. Det gäller den här sexfilms-historien.
- Det är inget jag tänker kommentera.

...
Citera
2017-06-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, att yrkestiteln socionom kan man se bort från.
Det visar dock att de finns i alla yrkeskårer och samhällskikt vilket i sig är mycket obehagligt då det kommer till yrken där det handlar om stort förtroende gällande människors väl och ve, utsatthet. Tänker även på sjukvård.

Även jag tänker på sjukvård.
Det gör Socialstyrelsen också. Där tänker man att den som har som uppgift att ta hand om folk, skall man kunna kontrollera och ställa krav på. Därför legitimeras många yrkesgrupper. Tänk psykoterapeut, den är skyddad den yrkestiteln, men när det är en kurator som bedriver samtalsterapi, så faller den verksamheten utanför Socialstyrelsens kvalitetskontroll. Socionomer legitimeras inte.

Jag efterlyser inte fler legitimationskrävande yrkestitlar, men i just det här fallet har vi väl ändå kunnat konstatera att ribban för hennes examination legat på tok för lågt? Att som socionom gå i säng med flyktingpojkar var redan det ett övertramp. Idag vet vi att hon vid det [sam-]laget redan hade låtit mörda Aki.

Så, Nej! Yrkestiteln socionom är inte något vi/man kan bortse från! Det var med den basen som grund hon kunde skapa sitt asylimperium. Nu kan snart hela Sverige få veta mer om hur man kan bli mångmiljonär på unga asylanter. Efter att domen fallit kommer både hennes namn och utbildning skrivas ut i klartext.
Citera
2017-06-12, 14:59
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Alltså vilken fitta JM är. Fattar hon hur mycket hon har förstört sina barn??...
Nåt hon skulle bry sig över ? Glöm inte vad det är för empatibefriad, manipulativ slemhög detta handlar om.
Citera
2017-06-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Den dottern har mamman lyckats hjärntvätta totalt. Ledhund.
Hon ska kunna leva med sig själv även efter detta. Jag tycker det är bättre att hon säger "inga kommentarer" istället för att behöva ljuga. Och talar hon sanning så kan det bli komprometterande för JM och det vill dottern inte vara med i. Så jag tycker hon gör rätt. Om hon älskar sin mamma, och fortfarande har ett starkt band till henne, så är det inte svårt att förstå. Hon avskyr säkert brottet lika mycket som de andra. Men banden till JM verkar starka.
Citera
Medlem
hinner knappt komma igång innan det ska vara paus
Citera
Medlem
Nej nu ska ni höra!!

Citat:
Ann-Sofie Sannemalm
Hikes: Din mamma har uppgett att det inte har varit några fler tillfällen med just den konstellationen på bilden?
- Som sagt, det kan ha varit fler gånger.

Babysteps, babysteps...! Där försökte AH springa JMs ärende och leda JB in på en bekräftelse, men nej det gick hon inte på! Grattis JB, navelsträngen försvagas...!

Det finns hopp!
Citera
2017-06-12, 15:02
Medlem
SVT:
https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

Expressen:
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-mote-med-mamman-i-ratten/

Någon som hittat Aftonbladet i dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in