2017-06-12, 11:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Sen har han ju en vettig pappa. Säkert med sina fel och brister, så som normalstörda är.

Det här är det bästa som kan ske utifrån förutsättningarna.

Absolut, den illa förtalade pappan här i tråden av vissa är ju en klippa för honom, helvete vad AG är stark trots allt, en praktson helt enkelt som JM inte hann med att förstöra.
Citera
2017-06-12, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja, därför måste samhället se till att barn i dysfunktionella familjer får stöd. Antingen genom omhändertagande eller genom att familjen och föräldern får stöd i sin föräldraroll.

Är helt med dig.

I det här fallet blev det helgalet. Här placerade man fosterbarn hos familjen i stället.
Citera
2017-06-12, 11:49
Medlem
Kusinerna har han det också bra med och mostern med man.
Bara man inte börjar dalta sönder honom, som vi nästan gör här i tråden med all värme
Hoppas skolkamrater och deras föräldrar uppträder snyggt! Kanske läge för en lite pratstund där?
Efter allt detta måste han få vara grabb, på sina villkor först och främst.
Jag är inte ett dugg orolig att han ska lägga sig till med divalater i alla fall.
Citera
2017-06-12, 11:50
Medlem
Nikhitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det ska vara Ica Supermarket Asplunds enligt kontoutdrag. De kan väl teoretiskt ha ngn form av filial ngnstans men det är kanske intr troligt. Det blev inget belägg för att han var där tidigare snarsre än senare. Finns bara datumavgift veterligen.

Då låter det mer troligt att han (eller JM) handlade på Ica på vägen från Eskilstuna ut till Granliden. Coop är väl iaf ett naturligt val att storhandla på innan man åker iväg till ett sommarställe.
Citera
2017-06-12, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Är helt med dig.

I det här fallet blev det helgalet. Här placerade man fosterbarn hos familjen i stället.
Och ett av dessa "fosterbarn" borde gråta sig till sömns många kvällar framöver.
Jag hoppas han sitter där i salen och ser vad han har levt med, han och hans firande kompisar med allt från bubbel till röka och k-ll
Jag är ganska arg faktiskt
Citera
2017-06-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja, därför måste samhället se till att barn i dysfunktionella familjer får stöd. Antingen genom omhändertagande eller genom att familjen och föräldern får stöd i sin föräldraroll.

Låt oss då hoppas att det inte är socialsekreterare av Johanna Möllers sort som gör utredningarna.

Hoppas att SSR har regler som gör att socionomer som döms för två mord och ett mordförsök inte är välkomna att längre få vara medlemmar.
Ser fram emot den debatt som lär komma när hela Sverige med omnejd har fått veta vad Johanna Möller är utbildad till och att flera kommuner haft henne anställd.
Citera
2017-06-12, 11:59
Medlem
Reimers avatar
Mer från SVT,s rapportering.

Citat:
Fhl: Mm. Har jag förstått dig rätt att det inte är någon som har påverkat din inställning till att vilja prata med polisen?
- Nej, ingen har påverkat mig. Inget har snackat med mig, inte någon okänd. Inte heller släkten. Men det var ju, vahettere, jag har ju skickat ett brev till min mamma, jag har velat gjort det på egen hand. Moster och dom är ju rätt arga på mamma nu men det påverkar mig inte så mycket. Jag tänker mest på mig själv och tänker att jag gör som jag vill.

Så mycket var skitsnacket att AM skulle ha påverkat honom på något sätt värt.
Citera
2017-06-12, 12:02
Medlem
Pethuglins avatar
Fhl: Det var ju ett tag sedan vi pratade, det var ju 27 september. Hur har tiden varit för dig?
- Det har varit bra, jag har skickat ett brev till mamma men inte fått något svar än. Det kommer väl... Men jag har bra kontakt med mormor och kusinerna, ibland blir jag ledsen, men oftast är det bra.

Den här gången står ett glas med röd saft brevid pojken

Killen pratar så klokt att man stundvis glömmer att han är ett barn men han är ett barn med barns behov och känslor.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Vad hände på kvällen 3/8 2016?
20:05 ca lämnar JM och MR Grankvistgatan.
20:10-20:15 ca Paret byter bil vid Pangelius lokaler, från stora svarta Volvon till den oreangea touranen.
20:57 ca Paret anländer till Granliden. Körtid 42 minuter på kvällen utan trafik, enligt polisens test.
.
. ca 1 timme och 31 minuter har paret på sig vid Granliden. Mord och mordförsök tar troligen mindre än fem minuter. Huvuddelelen av tiden användes troligen till att vänta på att det ska bli mörkt i huset och tyst i sovrummet.
.
22:28 ca Paret lämnar Granliden.
23:10 ca JM lämnar MR vid Pangelius lokaler.
23:15 ca JM åter Grankvistgatan.

Varför vill inte JM höra AG?
JM skapar ju hela tiden sina egna sanningar. Att lyssna på MR när han pekade ut JM som initiativtagare till mordutflykten borde ha varit jobbigt. Kanske avfärdade JM honom som svartskalle och afghan och därmed opålitlig? Är det inte lika lätt att avfärda AG? Är det därför strutshuvudet åker ner i sanden och JM gömmer sig i källarrummet utan medhörning?
Bra lista, vet du adressen för kontoret?

JM demonstrerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Åklagarna kommer väl att ställa frågor till JM där hon får bemöta sonens vittnesmål eller är jag ute och cyklar nu?

1. Inte alls. Försvarsadvokaten kan ställa vilka frågor den önskar till vittnet.

2. Däremot har nog bedömningen varit att vittnesmålet essentiellt saknar någon betydelse för utfallet i målet. Det är en så kallad extra gardering ifall övriga vittnen&bevis skulle fallera. Vittnesmålet är alltså betydelselöst ifall övriga bevis&vittnesmål håller men skulle kunna ha ett värde ifall försvaret skulle haft en större framgångar i andra fall. t.e.x. ifall övriga vittnen skulle avstå från sina utsagor eller ändra dem.
Citera
2017-06-12, 12:05
Medlem
AG fick läsa i _tidningen_ att hans morfar blivit mördad....... Jah.
Citera
2017-06-12, 12:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Från svt,s rapportering.

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

Då vet vi var han fått sin ärlighet ifrån i alla fall och det är inte den storljugande JM.

Han borde få pris som Årets Vardagshjälte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in