2017-06-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Låt oss då hoppas att det inte är socialsekreterare av Johanna Möllers sort som gör utredningarna.

Hoppas att SSR har regler som gör att socionomer som döms för två mord och ett mordförsök inte är välkomna att längre få vara medlemmar.
Ser fram emot den debatt som lär komma när hela Sverige med omnejd har fått veta vad Johanna Möller är utbildad till och att flera kommuner haft henne anställd.

Vi får väl tro och hoppas att JM inte på något sätt är representativ för sin yrkeskår.
På samma sätt som Göran L ("Kapten klänning") som känd sexualbrottsling och våldtäktsman inte är representativ för yrkeskategorierna jurist, polischef , länspolismästare och rektor för polishögskolan.
Citera
2017-06-12, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
"Ann-Sofie Sannemalm
Amanda Hikes: Och då kan man ju se det som åklagarna valt att inte spela upp - från 27 september - när pojken säger: "Sen ringde jag igen, typ klockan 23, då svarade hon inte heller". Men han ringde i själva verket 22.50, inte klockan 23, säger Hikes.

Domaren: Och det säger du för att?
- För att det är hans egen minnesbild, att det är klockan 23, till och med tidigare, det är hans minnesbild. Den stämmer ju, men det var lite tidigare till och med."

Någon som förstår varför denna invändningen hade poäng?
Det var en omedveten kvalitetsstämpel. I hela förhöret hade hon bara hittat några minuters avvikelse i killens vittnesmål. Och så fick hon möjlighet att kasta misstro mot åklagarnas avsikter. Som sagt "granskat och godtaget".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Hur tänker du nu?

Jag menar att hon kan inte säga att hon inte varit närvarande vid ev förhör (då hon suttit utan ljud i medhörningssalen). Hon kommer ändå kunna svara på frågor, även om hon kommer slingra sig och säga att hon var chockad, och hänvisa till forskningen.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han har själv beräknat hemkomsten till 23:15-20, men tiden är relativ och han kan ha upplevt minuterna som långa, alt. sysselsatt sig med något som fått tiden att gå fort.
Intressant nog är det identiskt klockslag som MR uppger i förhör 2016-08-19, 2016-09-01 även om han rör med annat inledningsvis innan erkännandet.
Citat:
Ungefär tio över, tjugo över 23 så var Johanna hemma.
Citat:
Alexander var ensam hemma med tvillingarna. Du berättade att ni var tillbaka i lägenheten cirka 23:20. Och då lånade Mohammad Johannas visakort och gick ut för att ta ut pengar.
Citera
2017-06-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Jag ger dig helt rätt.

Däremot så tror jag att hon rent taktiskt kan välja bort att sitta där. Då kan ju frågorna besvaras med "god dag yxskaftsvar", typ: Hur ska jag veta det. Jag var ju inte där (här) då.

Stoppa huvudet i sanden, helt enkelt. Att hon visar upp hela arslet samtidigt har hon inte en tanke på.

Sitter hon i rättssalen kan vi nog förvänta oss en del utspel..

Jag bara hoppas hoppas att utspelen inte gäller AG. Kanske liverapporterarna har vett att censurera sig isf.

Tänker på ett liknande utspel som hon gjorde mot AB
-Hör du röster?

Fy f-n
Citera
2017-06-12, 13:37
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, än en gång är det Mördar-Johanna som tillåts hålla i taktpinnen. SVT Ann-Sofie Sannemalm: "Rättegången har inletts. Domaren informerar via 42-åringens advokat Amanda Hikes att den 42-åriga kvinnan valt att sitta i medhörningsrummet."

och: "Den 42-åriga kvinnan har sagt att hon inte vill lyssna på förhöret. Domaren beslutar att ljudet ska stängas av i medhörningsrummet."

Snart kommer hon väl att medges att slippa att ens behöva vara närvarande på den rättegång som handlar om henne och hennes bestialitet?! Sluta dalta med denna mördare!
Jag visste inte att man helt och hållet får undvika delar av en rättegång när man är den åtalade. Hur formuleras detta i juridikens värld?
Citera
2017-06-12, 13:39
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Har narcissisten haft sin psykologiföreläsning än ?
Nej. Idag har hon valt att stänga in sig i ett ljudisolerat rum!
Citera
2017-06-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag visste inte att man helt och hållet får undvika delar av en rättegång när man är den åtalade. Hur formuleras detta i juridikens värld?

Varför inte? Du har en rättighet att få full insyn och följa med själv, vill du inte så okej.
Lite hennes förlust.
Hon har en representant där (försvarsadvokaten) som ska företräda henne i rätten.
Väljer hon att överlåta det till henne så varför inte.
Citera
2017-06-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Varför inte? Du har en rättighet att få full insyn och följa med själv, vill du inte så okej.
Lite hennes förlust.
Hon har en representant där (försvarsadvokaten) som ska företräda henne i rätten.
Väljer hon att överlåta det till henne så varför inte.
Om jag förstod rätt så i förmiddags ville inte mamman lyssna på sonens förhör. Just nu har dottern yrkat på att mamman inte fick vara inne i rättssalen när hon vittnade.
Citera
2017-06-12, 13:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Vi får väl tro och hoppas att JM inte på något sätt är representativ för sin yrkeskår.
På samma sätt som Göran L ("Kapten klänning") som känd sexualbrottsling och våldtäktsman inte är representativ för yrkeskategorierna jurist, polischef , länspolismästare och rektor för polishögskolan.
Ja, att yrkestiteln socionom kan man se bort från.
Det visar dock att de finns i alla yrkeskårer och samhällskikt vilket i sig är mycket obehagligt då det kommer till yrken där det handlar om stort förtroende gällande människors väl och ve, utsatthet. Tänker även på sjukvård.
Citera
2017-06-12, 13:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Intressant nog är det identiskt klockslag som MR uppger i förhör 2016-08-19, 2016-09-01 även om han rör med annat inledningsvis innan erkännandet.
Ja, det är mycket intressant. - JM kan ha talat om för MR hur dags hon kom hem, eller MR kan ha berättat sanningen betr. kreditkortet mm, men senare friserat sina uppgifter. - Det senare omkullkastas av AG:s vittnesmål - i vart fall fram till dess att AG somnat. - Tål att detaljgranskas.
Citera
2017-06-12, 13:55
Medlem
Amanda B äldst, sedan david B, sedan julia B. Dessa 3 har samma efternamn.
Sedan kommer AG och därefter tvillingarna
Senast redigerad av anonymanonym1313 2017-06-12 kl. 14:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in