2017-06-12, 12:19
Medlem
"Ann-Sofie Sannemalm
Amanda Hikes: Och då kan man ju se det som åklagarna valt att inte spela upp - från 27 september - när pojken säger: "Sen ringde jag igen, typ klockan 23, då svarade hon inte heller". Men han ringde i själva verket 22.50, inte klockan 23, säger Hikes.

Domaren: Och det säger du för att?
- För att det är hans egen minnesbild, att det är klockan 23, till och med tidigare, det är hans minnesbild. Den stämmer ju, men det var lite tidigare till och med."

Någon som förstår varför denna invändningen hade poäng?
Citera
2017-06-12, 12:19
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Amanda Hikes: Och då kan man ju se det som åklagarna valt att inte spela upp - från 27 september - när pojken säger: "Sen ringde jag igen, typ klockan 23, då svarade hon inte heller". Men han ringde i själva verket 22.50, inte klockan 23, säger Hikes.

- För att det är hans egen minnesbild, att det är klockan 23, till och med tidigare, det är hans minnesbild. Den stämmer ju, men det var lite tidigare till och med.
Vad insinuerar Hikes här? Att Alexanders uppgifter ska tas med en nypa salt? Han säger ju faktiskt "Typ klockan 23". Det får väl ändå sägas vara en helt okej omskrivning för klockan 22.50.

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet
Citera
2017-06-12, 12:20
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
"Ann-Sofie Sannemalm

- För att det är hans egen minnesbild, att det är klockan 23, till och med tidigare, det är hans minnesbild. Den stämmer ju, men det var lite tidigare till och med."

Någon som förstår varför denna invändningen hade poäng?
I alla fall inte domaren.
Citera
Medlem
Citat SVT/Live:

- För att det är hans egen minnesbild, att det är klockan 23, till och med tidigare, det är hans minnesbild. Den stämmer ju, men det var lite tidigare till och med.
idag 12.16

Snacka om desperat situation. Typ skitdesperat!
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mer från SVT,s rapportering.
Så mycket var skitsnacket att AM skulle ha påverkat honom på något sätt värt.
Bra citering, tack för hans egna ord.
Då kan skitsnacket om Anki förpassas dit det hör hemma från början, papperskorgen.
Han är störtskön, rak och tydlig utan krusiduller och lögner.
"jag har velat gjort det på egen hand."
"Jag tänker mest på mig själv och tänker att jag gör som jag vill."

Lägger man till fler faktorer (förutom hota och be sonen ljuga) så finner jag det vedervärdigt i sig att lämna en 13-åring, två tre-åringar ensamma i flera timmar sen kväll/natt utan att ha möjlighet att nå henne.
Citat:
Fhl: Du ringde ju din mamma flera gånger den här kvällen?
- Ja, men hon hade ju inte med sig telefonen. Hon brukar ju ta med sig den annars.
Senast redigerad av develi 2017-06-12 kl. 12:25.
Citera
Medlem
svt:
"Amanda Hikes: Och då kan man ju se det som åklagarna valt att inte spela upp - från 27 september - när pojken säger: "Sen ringde jag igen, typ klockan 23, då svarade hon inte heller". Men han ringde i själva verket 22.50, inte klockan 23, säger Hikes."

Visst är det intressant att se hur olika människor gör när de ska rida på ord/kräva precision?
Vad betyder "typ" numera?
Till och med jag har gått i fällan och säger så ibland?
Kanske jag inte förstått utan bara gör mig fånig när jag ska verka inne?
Jag förstår att 10 min kan betyda mycket, men i alla fall ...
Citera
2017-06-12, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Yes, jajamensan. Vi får se till att han blir uppmärksammad
Nej ...låt honom vara! Det mår han bäst av!
Citera
2017-06-12, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Visst håller jag med, men vi fick tillfälle att visa vår uppskattning
Citera
2017-06-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
svt:
"Amanda Hikes: Och då kan man ju se det som åklagarna valt att inte spela upp - från 27 september - när pojken säger: "Sen ringde jag igen, typ klockan 23, då svarade hon inte heller". Men han ringde i själva verket 22.50, inte klockan 23, säger Hikes."

Visst är det intressant att se hur olika människor gör när de ska rida på ord/kräva precision?

AH har fått order från JM. Därför är hennes infantila frågor, just bara infantila.

Jag tror alla här som kommenterat, de som följer de olika "lajverna", journalister och sittande rätter är jupt imponerade över "Yes" insats.

JM sitter midjedjupt i skiten och hennes son har sopat banan med henne.
Citera
2017-06-12, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
AH har fått order från JM. Därför är hennes infantila frågor, just bara infantila.

Jag tror alla här som kommenterat, de som följer de olika "lajverna", journalister och sittande rätter är jupt imponerade över "Yes" insats.

JM sitter midjedjupt i skiten och hennes son har sopat banan med henne.
Vi hurrar och han är ändå på något sätt ett olyckligt barn
Citera
2017-06-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1

Helt rätt tänkt...
Citera
2017-06-12, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
svt:

Jag tror att den kommentaren helt enkelt handlade om att hon inte har n-å-g-o-n-t-i-n-g konkret alls att ifrågasätta eller invända mot i ett stabilt vittnesmål, men att hon ändå ville visa att hon minsann är uppmärksam och lägger märke till felaktiga detaljer.

Eller så inser hon hur kört det är och försöker bara upprätthålla något sken av ansträngning för sin klient.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in