2017-06-11, 14:13
Avstängd
Ledsen att jag stör alla hatiska snowflakes här som bara talar om konspirationsteorier med koppling till Ryssland.

Intressant veckotal av Trump på Facebook. Han talar om storsatsningar på infrastruktur, att det måste gå snabbare att bygga (han jämför med att det bara tog fyra år att bygga Golden Gate-bron och fem år att bygga Hoover-dammen). Vidare talar han om att byta ut det föråldrade systemet för flygpositionering.

Man kan sammanfatta Trumps politik med "Under budget, ahead of schedule".
2017-06-11, 14:14
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ledsen att jag stör alla hatiska snowflakes här som bara talar om konspirationsteorier med koppling till Ryssland.

Intressant veckotal av Trump på Facebook. Han talar om storsatsningar på infrastruktur, att det måste gå snabbare att bygga (han jämför med att det bara tog fyra år att bygga Golden Gate-bron och fem år att bygga Hoover-dammen). Vidare talar han om att byta ut det föråldrade systemet för flygpositionering.

Man kan sammanfatta Trumps politik med "Under budget, ahead of schedule".

Det handlar om att Trump vill göra USA till en stormakt, och Dems vill göra USA till en stat inom EU.
All fokus ligger på EU när Dems styr.

Nu när Trump styr så kommer USA bli exakt som på 50-talet där man kan se "Made in U.S.A" på varor.
2017-06-11, 14:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Med tanke på hur han skiter i brallan i fullständig panik över ett terrordåd med 7 döda på andras sidan jordklotet vore ett 9/11 helt katastrofalt med den mannen bakom rodret. Hans reaktion skulle få Bush W:s "war on terror" att framstå som en slap on the wrist.

Å andra sidan smeker han nog sig själv vid tanken kring ett riktigt mustigt terrordåd på hemmaplan då det skulle bjuda på en fin chans att ena folket bakom honom med sin fear-propaganda.

Ett nytt 9/11 skulle visa att Trump haft rätt hela tiden. Då kan man i stort sett begrava det demokratiska partiet.
2017-06-11, 15:03
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ett nytt 9/11 skulle visa att Trump haft rätt hela tiden. Då kan man i stort sett begrava det demokratiska partiet.

Synd att det inte har blivit något 9/11 än då. Det visar ju att han har fel och fortsätter ha fel ju längre tiden går.

För övrigt inträffade 9/11 under republikanskt styre. Under demokratiskt styre förhindrades 9/11. Just saying.
2017-06-11, 15:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Synd att det inte har blivit något 9/11 än då. Det visar ju att han har fel och fortsätter ha fel ju längre tiden går.

Nej. Det visar att säkerhetstjänsterna gör ett ganska bra jobb (just nu).

Trump vinner oavsett hur det går. Sker det inget större dåd i USA kan Trump ta åt sig äran. "Titta ni är säkra med mig. Europa är däremot osäkert." Blir det däremot ett större dåd kommer han att säga: "Vad var det jag sa? Liberala aktivistdomare hotar USA:s säkerhet."

De liberala aktivistdomarna har alltså gjort att Trump gynnas oavsett hur det går. Mycket smart av Trump att positionera sig på det där sättet. 4D-schack.
2017-06-11, 15:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nej. Det visar att säkerhetstjänsterna gör ett ganska bra jobb (just nu).

Trump vinner oavsett hur det går. Sker det inget större dåd i USA kan Trump ta åt sig äran. "Titta ni är säkra med mig. Europa är däremot osäkert." Blir det däremot ett större dåd kommer han att säga: "Vad var det jag sa? Liberala aktivistdomare hotar USA:s säkerhet."

De liberala aktivistdomarna har alltså gjort att Trump gynnas oavsett hur det går. Mycket smart av Trump att positionera sig på det där sättet. 4D-schack.

Fast kan han verkligen det?

Han har ju börjat kapa i antiterrorism budgeten
2017-06-11, 15:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast kan han verkligen det?

Han har ju börjat kapa i antiterrorism budgeten

Och? Att vilja minska inflödet av muslimer har mycket större betydelse än en budgetminskning.
Man går direkt på orsaken till problemet istället för att försöka lindra symptomen.

Det finns inte heller några starka kopplingar mellan hur mycket pengar en myndighet har och hur effektiv den är.
2017-06-11, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det handlar om att Trump vill göra USA till en stormakt, och Dems vill göra USA till en stat inom EU.

Nu när Trump styr så kommer USA bli exakt som på 50-talet där man kan se "Made in U.S.A" på varor.

Jag anser att USA är en stormakt särskilt militärt sett.
Jag skulle bli ytterst förvånad om USA skulle anmäla intresse för EU.
Apropå make America great again, så har nog ingen Amerikansk president gått ut och sagt att de ska göra Amerika dåligt.
2017-06-11, 15:32
Medlem
Citat:

Är det därför som Donald Trump dansar svärddansen i Saudiarabien och säljer vapen till det land som stödjer iS med pengar och vapen i hög grad?
Många av terroristerna i 9/11 attacken kom från Saudiarabien.
2017-06-11, 15:33
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag anser att USA är en stormakt särskilt militärt sett.
Jag skulle bli ytterst förvånad om USA skulle anmäla intresse för EU.
Apropå make America great again, så har nog ingen Amerikansk president gått ut och sagt att de ska göra Amerika dåligt.

USA är inte lika stort som det var längre. Det enda som kännetecknar nu är IT-företag och företag som har sin utveckling i USA, men produktionen i Kina.

USA skulle aldrig anmäla intresset för EU. Trump avskyr EU, och det är inte på grund av EU, utan EU har förstört Skottland.

Ingen president har sagt att USA ska bli dåligt. Men presidenter har gjort samma misstag som Reinfeldt har gjort - Öppna era hjärtan. Clinton gjorde det.
2017-06-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Ojoj USA till en stormakt med skyddstullar och varor som är dyrare att producera i USA än i andra länder. Dyrare för konsumenterna i USA och vilka länder importerar dessa dyra varor. Blir ju i sin tur skyddstullar mot import av varor från USA. Nä istället import från andra länder med billigare varor där förutsättningarna är mer gynnsamma att producera vissa varor till ett lägre pris. Det är detta handel bygger på en "win win" situation. Ja faktiskt i en global värld där enskilda länders historiska identitet för den delen inte behöver suddas ut. Indien är ett exempel där det görs allt större ekonomiska framsteg. Bra. Varför sätta käppar i hjulet med tullmurar.

Nej lycka till Donald Trump med dina försök att isolera USA från omvärlden. Förebilden kan ju vara den kejsare som satte igång o bygga den kinesiska muren, men nog ska Trump kunna få till en ännu mer magnifik mur mot gränsen till Mexiko. Blir ju verkligen ett monument för evärderliga tider som vittnar om hans kejserliga grandiositet.

USA som på 50-talet?? Bevare mig väl. Lite gullig dyrkan av det stora landet i väster. Möjligheternas land. En illussion. Tillbaka till framtiden med den nye Elvis Presley som ploppar upp som idolen ur folkdjupet och en drömsk längtan att emigrera till något av ett Shangri-La hos den växande generationen världen över. Utopier.
2017-06-11, 16:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Är det därför som Donald Trump dansar svärddansen i Saudiarabien och säljer vapen till det land som stödjer iS med pengar och vapen i hög grad?
Många av terroristerna i 9/11 attacken kom från Saudiarabien.

Du får skilja mellan den saudiska regimen och vissa medborgare i Saudiarabien. Den saudiska regimen har ingen koppling till 9/11, tvärtom var den mycket nära allierad med George W. Bush.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in