2017-06-10, 00:06
Medlem
IQ130s avatar
Först slängde killen väskorna, sen använde han inte sina kort eller mobil. Ändå tror man att killen lever ett tufft liv utan något, fotvandrar i mil och svänger runt i olika städer. Bekymmersamt att man tror mer på det än att han utsatts för brott. Det finns en mikroskopisk möjlighet att det är så, men det allra troligaste är att han fick en oerhörd panik och sprang mot döden. Droppade väskorna på vägen. Om han sprang väldigt snabbt och ville försvinna, hur kan han då ha tagit livet av sig? Stup, sjöar, höga höjder tror jag mer på. En liten möjlighet också att han avlidit på grund av olycka om han fick panik. Kanske blev påkörd? Väskorna slängs ut i farten?
Senast redigerad av IQ130 2017-06-10 kl. 00:09.
Citera
2017-06-10, 06:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Först slängde killen väskorna, sen använde han inte sina kort eller mobil. Ändå tror man att killen lever ett tufft liv utan något, fotvandrar i mil och svänger runt i olika städer. Bekymmersamt att man tror mer på det än att han utsatts för brott. Det finns en mikroskopisk möjlighet att det är så, men det allra troligaste är att han fick en oerhörd panik och sprang mot döden. Droppade väskorna på vägen. Om han sprang väldigt snabbt och ville försvinna, hur kan han då ha tagit livet av sig? Stup, sjöar, höga höjder tror jag mer på. En liten möjlighet också att han avlidit på grund av olycka om han fick panik. Kanske blev påkörd? Väskorna slängs ut i farten?

Vid försvinnanden är det alltid samma sak, människor uppger sig ha sett personen både här och där.
Som med Carl-Erik Björkegren, folk hade sett han överallt i stora delar av landet/världen.

Tyvärr tror jag, men hoppas såklart att jag har fel i min tro att P är avliden och det i och runt Hallsberg.
Om han hade varit på McDonalds i Köping hade polisen nu vaskat fram en övervakningsbild därifrån,
Idagens moderna samhälle är det omöjligt att hålla sig gömd så pass länge, om han inte sitter i skogen och trycker och inte visar sig.

Två veckor med samma kläder borde verkligen visa sig och han borde då verkligen vara typen som
man skulle lägga märke till, smutsig och dan...

Som sagt hoppas jag har fel, men tror han är avlideN.
De flesta i Facebook gruppen hitta Patrik verkar förutsätta att han lever,
både i Köping, Kungsör och bland annat Allingsås, senaste kommentaren har han setts i Linköping.
Inga pengar och finns på varenda löpsedel men kan ändå ta sig runt rätt fritt i landet, märkligt.

Sen är det mycket farligt att gå runt med en psykos ( föräldrarnas teori)
i tre veckor för hjärnan,.. så frågan är om han verkligen skulle orka promenera över hela
Sverige som folk påstår sig...

Förlåt om någon redan skrivit samma saker, ej lusläst tråden.
På måndag 3 veckor försvunnen, bådar ej Gott.
Senast redigerad av Magnusperfektanka 2017-06-10 kl. 07:03.
Citera
2017-06-10, 10:31
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur många iakttagelser känner du till, kan du specificera dem?

Jag lanserade ett uppslag(Järnvägen mellan Falun och Hallsberg) som möjligtvis kan ge en hint om var man bör söka efter P, se mina senaste inlägg. Jag påstår inte att jag sitter inne med lösningen, men ett sätt att skaka fram uppslag är att försöka bena ut hur P, om det är han som har iakttagits, har rört sig, och på så vis vaska fram potentiella vägar och områden som han kan förväntas röra sig på.

Om jag inte minns fel så handlar en iakttagelse om att någon som kan ha varit P gick över järnvägen i riktning mot Sannahed. Vad vet vi, P kastade kanske ut sin mobiltelefon eller något annat genom fönstret(öppningsbart?) på tåget, och nu har hjärnspöken fått honom att leta efter något längs med spåret. Kanske inte troligt, men något kan ha fått P att gå längs med järnvägen.

Om han verkligen har velat ta sig fram fort så hade han hunnit myket längre än till Köping, så varför har han endast färdats runt tio mil på två veckor, vad sysslar han med längs med sin färdväg mer än att sova på Donken?

Det var väl ett litet skogsområde intill Sannahed norr om Hallsberg som han kanske setts gå in i? Mobilen vet vi att den var med till Hallsberg.

Citat:
Ursprungligen postat av IQ130

Någon har dumpat väskorna en bit ut på ett fält (var det inte så, dvs uppgiften om återvinningsstationen stämde inte, förutom att missing people utgick därifrån?). Det borde kunnat säkras fotspår i någon riktning.

Har någon sett något ovanligt i pyttelilla Sannahed en dryg halvmil längre bort så är det inte helt orimligt att det var PL. Kan det vittnet träda fram vore det intressant. De andra vittnesmålen på andra orter tror jag på när det finns bilder.
Citera
2017-06-10, 12:24
Medlem
Nån som läst hur han var klädd vid försvinnandet?
Citera
2017-06-10, 12:30
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i-en-strut
Nån som läst hur han var klädd vid försvinnandet?

Läs inlägg #3
Citera
2017-06-10, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Läs inlägg #3

Det har jag gjort. Där står vad han hade för väskor och skor.
Citera
2017-06-10, 13:16
Medlem
Har man lagt sökandet via Missing people?
Citera
2017-06-10, 13:20
Medlem
Och en sak till jag undrar över...var finns info om de eventuella observationer som gjorts av Patrik? Har själv inte Facebook..kan det möjligen vara bland sådana kommentarer?
Citera
2017-06-10, 15:07
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i-en-strut
Det har jag gjort. Där står vad han hade för väskor och skor.

Jag inledde ett intensivt spaningsarbete:
"Signalement på Patrik: 173 centimeter lång

Polisen, Missing People och föräldrarna eftersöker alla tips i sökandet av Patrik.

Han är 173 centimeter lång, väger cirka 55 kilo och ska vid försvinnandet ha varit klädd i mörkblå kavaj-liknande jacka, blommiga skor och en blå mössa. Sannolikt bar han på en grön ryggsäck av märket Fjällräven samt en svart/grå bag med utdragbart handtag. Han har ofta musiksnäckor i öronen och brukar trumma med fingrarna när han lyssnar på musik"
Citera
2017-06-10, 22:16
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Och en sak till jag undrar över...var finns info om de eventuella observationer som gjorts av Patrik? Har själv inte Facebook..kan det möjligen vara bland sådana kommentarer?
Det finns information om observationer av honom i Facebook-gruppen "Hitta Patrik". Senaste observationen uppges vara i Kungsör den 7 juni:
"Senaste troliga observationen av Patrik:
Onsdag 7 juni i Kungsör vid 15-tiden vid Västergårdarna.
Han hade den blå kavajjackan, ljusa byxor, mörk keps, mörk ryggsäck (så han måste fått tag på en ny) och de blommiga skorna.
Han såg väldigt trött, sliten och mager ut. När han passerade så undvek han kontakt och såg rädd ut som om han var förföljd.
"

Observationerna i Köping måste ha varit tidigare.

För någon timme sedan har någon skrivit att de sett honom lifta i Västerås, men de tyckte att han hade mörkare hår. Någon annan har sedan skrivit att den som försökte lifta var brunhårig och inte alls lik Patrik.
Som jag förstår det finns tveksamma uppgifter om en observation i Borensberg och eventuellt i Linköping.
Det säger tyvärr en del om hur osäkra observationer kan vara. Folk vill väl, men tar ofta fel.
Man kan ju hoppas att det är han som har setts i Köping häromdagen och att det inte är någon annan som har siktats eller att någon bara vill ha uppmärksamhet och säger sig ha sett honom där.

Det finns någon koja av trädgrenar som någon byggt en bit ifrån McDonald's i Köping och en hund har igår fått upp spår som leder mellan platserna. Tydligen har det byggts mer på kojan.

Folk promenerade runt och körde omkring i Köping igår kväll/inatt och letade efter honom. Organiserat på eget bevåg.

Det finns två stora bilder på Patrik i Facebook-gruppens omslagsbild varav han gapar rätt stort på den bilden som bara är ett foto på huvudet. Den andra bilden är suddig och han har keps på sig. Även på keps-bilden gapar han. Vet inte om man inte har några bättre och tydligare bilder på honom?

Om han nu har setts i Köping och Kungsör och folk ränner runt och letar så kanske det istället gör att han drar sig undan. Sitter det fullt med folk och väntar på honom på McDonald's där han eventuellt har sovit ett par nätter, så kanske han väljer att inte gå in där.

Text och bild på efterlysningen finns på Facebook, men det är en bildfil och texten kan inte kopieras. Kortfattat: Om man observerar Patrik så skall man ringa 112 och uppge händelsenummer 0070. Polisen skickar då omedelbart en bil som kan ta honom till sjukhus. Övervaka honom tills Polisen kommer. Har man övriga upplysningar om honom så kan man tipsa Polisen, 114 14.

Föräldrarna vill att man sätter upp en efterlysning som de delat på Facebook på följande orter:
"Kungsör
Hallstahammar
Västerås
Eskilstuna
Arboga
Strängnäs
Enköping
Mariestad
Gnesta
Nyköping
Malmköping
Katrineholm
Norrköping
Finspång
Vingåker
Odensbacken
Lindesberg
Nora
Kopparberg
Ludvika
Fagersta
Avesta
Karlskrona
Linköping
Jönköping
Skövde
Stockholm
Uppsala
Med omnejd
"

Edit: Det senaste är att han skall ha observerats i Västerås så sent som för ett par timmar sedan. Enligt några killar som en i gruppen har träffat på när han varit ute och letat så har han suttit och gråtit på McDonald's. Obekräftad observation och det finns fler mer eller mindre tveksamma observationer från McDonald's/Västerås.
Senast redigerad av CallePhille 2017-06-10 kl. 22:36.
Citera
2017-06-11, 01:40
Medlem
NinaBes avatar
Om ni besöker gruppen "Hitta Patrik" kan ni väl delge oss viktiga nyheter och observationer?
Länk: https://www.facebook.com/groups/3095...3/?pnref=story
Citera
2017-06-11, 12:02
Medlem
lucifersatans avatar
Han är 173cm och väger 55kg. Alltså redan underviktig. Om han inte äter så dör han ganska snabbt. Jag tycker han borde synas när han fixar mat eller?
Han måste ha avlidit Självklart måste han ju ändå hittas så man vet vad som kan ha hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in