Citat:
Ursprungligen postat av
RetroLover
Det som irriterar mig är att folk rapporterar om att de kan ha sett honom. Varför i helvete är det ingen som försöker närma sig honom för att se efter om det verkligen är han? Hur resonerar de? "Fan jag tror det där kan vara den försvunna killen. Jag springer hem och ringer polisen!"?
Kan det vara någon idé att leta i mindre samhällen kring Örebro/Hallsberg? Det finns så många "iaktagelser" på olika ställen nu så man vet inte vart det ska letas längre.
Hur
många iakttagelser känner du till, kan du specificera dem?
Jag lanserade ett uppslag(Järnvägen mellan Falun och Hallsberg) som möjligtvis kan ge en hint om var man bör söka efter P, se mina senaste inlägg. Jag påstår inte att jag sitter inne med lösningen, men ett sätt att skaka fram uppslag är att försöka bena ut hur P, om det är han som har iakttagits, har rört sig, och på så vis vaska fram potentiella vägar och områden som han kan förväntas röra sig på.
Om jag inte minns fel så handlar en iakttagelse om att någon som kan ha varit P gick över järnvägen i riktning mot Sannahed. Vad vet vi, P kastade kanske ut sin mobiltelefon eller något annat genom fönstret(öppningsbart?) på tåget, och nu har hjärnspöken fått honom att leta efter något längs med spåret. Kanske inte troligt, men något kan ha fått P att gå längs med järnvägen.
Om han verkligen har velat ta sig fram fort så hade han hunnit myket längre än till Köping, så varför har han endast färdats runt tio mil på två veckor, vad sysslar han med längs med sin färdväg mer än att sova på Donken?