2017-06-10, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
1. svarat redan. Familjefejd som pågått sen tonåren redan där börjar anki ogilla sin dotter.
2. vad jag vet via fup om pappan och hans små lögner om sig som person har inget med A att göra. A säger själv att han är fredad hos pappan och bland sina vänner. Där slipper han snacka om detta däremot hos mormor och company är det de enda som talas om. Han måste också hos anki stå till svars för att han skickar brev till mamma JM.

Vet du varför Anki börjande ogilla sin dotter när hon var i tonåren? Hände det något?

Har sett att det hintas om att Anki ev inte är mamma till JM. Är det bekräftat att Anki är hennes mamma?
Citera
2017-06-10, 22:30
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Jag får känslan att man går fram i "ullstrumpor" här. Starkt, mkt. starkt indiciemål.

Föreställer mig avslutningsord från åk: - "Du har även haft två fosterbarn, xxxxx, samt. xxxxx, vad hände med dem?
JM: - De dog!

Ridå!
Är inte juridiskt skolad, men jag hoppas innerligt att du har rätt.
Citera
2017-06-10, 22:31
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, men så var det väl inte. De fick inte 30 mille för firman utan den omsatte det beloppet.

Innan FUP har flera, inklusive jag, spekulerar i hur mycket och när GM och UF fick för PFG,
I FUP säger UF att dom fick 25 miljoner, 2011. Jag gissar tillsammans. Jag gissar före skatt.

"Ulrika och fadern Göran hade haft ett företag tillsammans som hette "Pearls for Girls" och såldes 2011. De fick bra betalt för företaget, 25 miljoner."

Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf, sid 247 enligt paginering.

JM fick, förutom flera mindre bidrag och poster, en miljon av pappa. Kanske tyckte hon att det var hon som borde kammat hem storkovan?
Det märkliga var bara att när hon gjorde just det i slutet av 2015 inom flyktingbranschen som hon kallade "Sveriges nya knarkhandel" i tingsrätten i torsdags 8/6 så spårade det ändå ur med sex med "klienter" och andra tvivelaktigheter. Redan innan var det ju ett mord och snart blev det ett till. Visst kan det ha varit avund som fick JM att spåra ur. Det stämmer ju med tiden.

Citera
2017-06-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Kan du läsa? Eller är du bara korkad? De nya uppgifterna i rättegången är inte nya dom gavs i januari-17 redan men JM kom inte långt. Fhl skällde på både JM och hikes att dom inte orkade lyssna och avbröt bussigt uppretade fastän JM snällt bad om att få tala till punkt. "VI HAR ANNAT ATT GÖRA" gapar fhl till svar.

Har detta hänt är det en skandal. Fhl borde nog utredas för tjänstefel.
Citera
2017-06-10, 22:39
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Anki är en mamma och levde med en livslögn som blev till en dödslögn. Hon använder 12-åringar som slagträn men då bara via sin advokat i domstolen men det skall du veta att hon haft täta kontakter med A enligt honom själv. Inte hjärtliga utan enbart i syfte att påverka barnet. Går inte in mer på detta.

Även om det är sant, så rättfärdigar det väl inte Johanna att be pojken A att ljuga och att hon ber två andra av sina barn att ta på sig ansvar för mord. Det är ju fasligt obegripligt att ange sina egna barn som mördare.
Citera
2017-06-10, 22:48
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Anki är en mamma och levde med en livslögn som blev till en dödslögn. Hon använder 12-åringar som slagträn men då bara via sin advokat i domstolen men det skall du veta att hon haft täta kontakter med A enligt honom själv. Inte hjärtliga utan enbart i syfte att påverka barnet. Går inte in mer på detta.
Bilden av just den här 12-åringen är att han är inte så lätt att påverka. Hans mamma försökte, och det lyckades hon med ett kort tag (till priset att 12-åringen mådde jäkligt dåligt). Men han tog tag i det påtvingade ljugandet och min bild av honom är att han står stark, trots allt. Heja AG.
Citera
2017-06-10, 22:48
Medlem
develis avatar
Kriminolog Möller vet en hel del från forskningsområdet alibi.
Citat:

"Vad tycker du om att du uppmanar ditt eget barn att ljuga till din fördel?
– Självklart ska man inte be sina barn att ljuga, men jag gjorde bara det som de flesta andra gör, generaliserbart. Att man skapar ett alibi.

"– Kan du förklara varför du sagt till sonen att ljuga, undrar åklagaren.
– Jag kan bara hänvisa till forskning, säger Arbogakvinnan.
– Vad för forskning, undrar åklagaren.
– På området, säger Arbogakvinnan.

Jag vet en hel del om kriminalgrejer, en hel del av dem som var ute säger att de var hemma, läser åklagaren.
Han tar också upp forskningen som Arbogakvinnan pratat om: "de letar alibi fast de inte gjort någonting", läser åklagaren att Arbogakvinnan har sagt.
– Det finns mycket forskning inom det, men jag kan inte hänvisa till någon viss forskning."

Expressen live 8 juni
Citera
2017-06-10, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Perfekt ställe för cannabisodling.
Jag vet icke.
Men jag har någonstans läst om att JM frågade efter till JJ hur man fixar/ gör methaamfetamin.( läst på tråden att hon eftersökte detta, men nu hittar jag icke det).
Granliden vore en perfekt plats att göra detta på!
Citera
2017-06-10, 22:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
CV och diagnoser
Med det "CV" som finns i din spoiler blir det inte lätt att hitta en diagnos. Det är utanför mitt område, men jag vågar ändå påstå att inget i diagnosmanualen stämmer direkt. Möjligen två, men troligare krävs det tre diagnoser för att beskriva fenomenet.
Mycket är anmärkningsvärt, men hon har ju passerat under radarn länge. Chef och kollegor har uttalat sig. Även en kollega här. Inget anmärkningsvärt verkar vara en vanlig kommentar. Det får mig att tänka på några observationer och omdömen från systern :
Att hon passerat under radarn är nog en sanning med modifikation. Hon kanske inte har begått något mord tidigare (det är i vart fall något oklart) men annars verkar hon ha upplevts som skrupelfri och med egenintresset och penningbegäret som främsta kännetecken.

Psykopati, ADHD samt vad i övrigt är: personliga egenskaper, ett mångårigt psykofarmakabruk och ett accelererande alkoholintag, borde räcka ett tag.

Övergrepp och annat i den vägen tror jag är något hon vid behov använder sig av. - "Hårryckningen" synes mer vara ett led i den dagliga skönhetsvården - som säkert även den kan ha gått till överdrift och till slut resulterat i att hon såg ut som en plockad höna och tvingades tatuera sig (ögonbrynshår har en tendens att växa ut fläckvis).
Citera
2017-06-10, 23:01
Medlem
develis avatar
Kan ingen bara stoppa henne i en kräftbur och skicka henne på utredning snarast?

"
Citat:
O my god, värsta kriminella", läser åklagaren att Arbogakvinnan sa i avlyssningen.
– Det du läser är från en person i chock, säger Arbogakvinnan."
"Sedan säger du längre ner att du ska ringa din dotter, läser åklagaren.
"A, det är mamma, tjena, utsläppt ur kurran".
– Exakt, det du beskriver är inte jag, säger Arbogakvinnan.
– Inget av orden jag använder är i mitt ordförråd. Är det ingen som har psykologikunskap här? undrar Arbogakvinnan."

"Åklagaren hänvisar nu till ett samtal mellan Arbogakvinnan och hennes andra dotter: "Jag är utsläppt ur kurran och skrattar".
– Jag använder inte sådana ord, säger hon.
Du frågar inte en enda gång hur hon har det, hur hennes familj har det?
– Den här personen som du läser upp är en person i chock.
Om du läser en psykologibok så ser du att det här är ett skolboksexempel.
Arbogakvinnan påstår att chocken varat till december."

" Nu hänvisar åklagaren till ytterligare en avlyssning där hon ringer till den minderårige sonen och säger att hon blivit släppt. "typ tack vare mig", säger sonen, enligt vad åklagaren läser upp. "jag blev förhörd igår". "vad bra", säger du, läser åklagaren.
– Tack vare dig? säger Arbogakvinnan att hon frågade.
Det finns ingen fråga här, säger åklagaren.
– Jag var gränspsykotisk, säger Arbogakvinnan.
– Jag är väldigt mån om mina barn, jag säger varje dag att jag älskar dem."

"Jag tänker inte prata om det för du har en telefon som är avlyssnad", säger hon till sin son enligt avlyssningen som Arbogakvinnan hänvisar till.
– Jag var i total chock efter den 3/8, säger hon."

" Vad är det du inte förstår, ska Arbogakvinnan ha sagt till sonen enligt avlyssningen.
– Jag har inte ätit på tre dagar, jag är i chock, såhär pratar inte jag med mina barn, säger Arbogakvinnan."

" – Alla versioner innan jag kom till Karlstad, de var inte sanna. Jag hade tagit lite här och lite där och lagt ihop det som en sanning som jag nästan trodde på själv.
Varför?
- Jag vet inte, jag var rädd att bli anklagad.
– Det hände något i mitt huvud när jag flyttades igen, det var ett trauma"

"Vet ni vad call girls är? Ibland gör jag sådan uppdrag, läser åklagaren ur andra polisförhör där hon hävdat att hon jobbade som call girl. Försvararen undrar varför han måste läsa upp det?
Jag kan bara hänvisa till forskning här också, hur jag uppvisar en otrolig, osannolik historia. Det är ännu ett tecken på att jag har varit i total chock, gränspsykotisk."

"– Jag är totalt avskärmad från verkligheten, säger Arbogakvinnan.
– Utifrån min lekmannabedömning tror jag att jag var gränspsykotisk, säger Arbogakvinnan."

"Det första som sägs i bilen efter att polisen stängt dörren och ni får åka iväg. "Först nordea", är det den första tanken som dyker ihop. Du har ju suttit frihetsberövad som oskyldig som du själv säger, i tre nätter. Ingenstans i hela avlyssningen kommenterar du att du suttit oskyldigt anhållen.
– Vad ska jag säga om det?
– Jag var helt i chock, vilket hörs väldigt tydligt på avlyssningen."

"– Jag var inne i en chockfas som jag inte kom ut förrän jag hamnade i Karlstad."

"Åklagaren läser nu hur hon sa till Mohammad och sonen att de skulle säga att hon var hemma.
– Mohammad var ledsen, han sa, att han ville gå till polisen och förklara vad som hänt. Men då sa jag att de aldrig kommer att tro på dig. Mohammad sa, mina kompisar hade räddat mig. Jag var inne i en chockfas, jag förstod inte. Jag förstår inte än idag, säger Arbogakvinnan."

" Det är först mot slutet som du nämner berättelsen om Ica Maxi, varför har du inte sagt det tidigare?
– Jag har bara försökt förklara det ur ett psykologiskt perspektiv, säger Arbogakvinnan."

" – Vad jag vill komma till är att jag satte upp skyddsbarriärer, det fanns inte mer plats i min hjärna för mer oberabetat trauma. Jag gick in i en chockfas. Mitt liv fram tills att jag flyttades till Karlstad har varit kaos."

"– Jag gick in i chock. Jag är ett skolboksexempel på hur en person reagerar som hamnar i chock."
Expressen live
Citera
2017-06-10, 23:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Jag vet icke.
Men jag har någonstans läst om att JM frågade efter till JJ hur man fixar/ gör methaamfetamin.( läst på tråden att hon eftersökte detta, men nu hittar jag icke det).
Granliden vore en perfekt plats att göra detta på!
Protokollbilaga 2017-02-06.

JMs brev/anteckningar:
Citat:
" Jafar tror att Granliden blir "deras". Han har pratat om att det skulle vara ett perfekt ställe att "odla" på.
Citera
2017-06-10, 23:15
Medlem
Ni får icke förglömma att om hon är en psykopat så brukar de snurra runt med sina repliker. som en person med grav ADHD.
För att kontra dem så förespråkar de ta skriftligt med dem.
För där har de svårt att gömma sig.
Se bara på hennes skriftliga lappar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in