Kan ingen bara stoppa henne i en kräftbur och skicka henne på utredning snarast?
"
Citat:
O my god, värsta kriminella", läser åklagaren att Arbogakvinnan sa i avlyssningen.
– Det du läser är från en person i chock, säger Arbogakvinnan."
"Sedan säger du längre ner att du ska ringa din dotter, läser åklagaren.
"A, det är mamma, tjena, utsläppt ur kurran".
– Exakt, det du beskriver är inte jag, säger Arbogakvinnan.
– Inget av orden jag använder är i mitt ordförråd. Är det ingen som har psykologikunskap här? undrar Arbogakvinnan."
"Åklagaren hänvisar nu till ett samtal mellan Arbogakvinnan och hennes andra dotter: "Jag är utsläppt ur kurran och skrattar".
– Jag använder inte sådana ord, säger hon.
Du frågar inte en enda gång hur hon har det, hur hennes familj har det?
– Den här personen som du läser upp är en person i chock.
– Om du läser en psykologibok så ser du att det här är ett skolboksexempel.
Arbogakvinnan påstår att chocken varat till december."
" Nu hänvisar åklagaren till ytterligare en avlyssning där hon ringer till den minderårige sonen och säger att hon blivit släppt. "typ tack vare mig", säger sonen, enligt vad åklagaren läser upp. "jag blev förhörd igår". "vad bra", säger du, läser åklagaren.
– Tack vare dig? säger Arbogakvinnan att hon frågade.
Det finns ingen fråga här, säger åklagaren.
– Jag var gränspsykotisk, säger Arbogakvinnan.
– Jag är väldigt mån om mina barn, jag säger varje dag att jag älskar dem."
"Jag tänker inte prata om det för du har en telefon som är avlyssnad", säger hon till sin son enligt avlyssningen som Arbogakvinnan hänvisar till.
– Jag var i total chock efter den 3/8, säger hon."
" Vad är det du inte förstår, ska Arbogakvinnan ha sagt till sonen enligt avlyssningen.
– Jag har inte ätit på tre dagar, jag är i chock, såhär pratar inte jag med mina barn, säger Arbogakvinnan."
" – Alla versioner innan jag kom till Karlstad, de var inte sanna. Jag hade tagit lite här och lite där och lagt ihop det som en sanning som jag nästan trodde på själv.
Varför?
- Jag vet inte, jag var rädd att bli anklagad.
– Det hände något i mitt huvud när jag flyttades igen, det var ett trauma"
"Vet ni vad call girls är? Ibland gör jag sådan uppdrag, läser åklagaren ur andra polisförhör där hon hävdat att hon jobbade som call girl. Försvararen undrar varför han måste läsa upp det?
– Jag kan bara hänvisa till forskning här också, hur jag uppvisar en otrolig, osannolik historia. Det är ännu ett tecken på att jag har varit i total chock, gränspsykotisk."
"– Jag är totalt avskärmad från verkligheten, säger Arbogakvinnan.
– Utifrån min lekmannabedömning tror jag att jag var gränspsykotisk, säger Arbogakvinnan."
"Det första som sägs i bilen efter att polisen stängt dörren och ni får åka iväg. "Först nordea", är det den första tanken som dyker ihop. Du har ju suttit frihetsberövad som oskyldig som du själv säger, i tre nätter. Ingenstans i hela avlyssningen kommenterar du att du suttit oskyldigt anhållen.
– Vad ska jag säga om det?
– Jag var helt i chock, vilket hörs väldigt tydligt på avlyssningen."
"– Jag var inne i en chockfas som jag inte kom ut förrän jag hamnade i Karlstad."
"Åklagaren läser nu hur hon sa till Mohammad och sonen att de skulle säga att hon var hemma.
– Mohammad var ledsen, han sa, att han ville gå till polisen och förklara vad som hänt. Men då sa jag att de aldrig kommer att tro på dig. Mohammad sa, mina kompisar hade räddat mig. Jag var inne i en chockfas, jag förstod inte. Jag förstår inte än idag, säger Arbogakvinnan."
" Det är först mot slutet som du nämner berättelsen om Ica Maxi, varför har du inte sagt det tidigare?
– Jag har bara försökt förklara det ur ett psykologiskt perspektiv, säger Arbogakvinnan."
" – Vad jag vill komma till är att jag satte upp skyddsbarriärer, det fanns inte mer plats i min hjärna för mer oberabetat trauma. Jag gick in i en chockfas. Mitt liv fram tills att jag flyttades till Karlstad har varit kaos."
"– Jag gick in i chock. Jag är ett skolboksexempel på hur en person reagerar som hamnar i chock."
Expressen live