2017-06-10, 23:24
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
[/spoiler]Att hon passerat under radarn är nog en sanning med modifikation. Hon kanske inte har begått något mord tidigare (det är i vart fall något oklart) men annars verkar hon ha upplevts som skrupelfri och med egenintresset och penningbegäret som främsta kännetecken.

Psykopati, ADHD samt vad i övrigt är: personliga egenskaper, ett mångårigt psykofarmakabruk och ett accelererande alkoholintag, borde räcka ett tag.

Övergrepp och annat i den vägen tror jag är något hon vid behov använder sig av. - "Hårryckningen" synes mer vara ett led i den dagliga skönhetsvården - som säkert även den kan ha gått till överdrift och till slut resulterat i att hon såg ut som en plockad höna och tvingades tatuera sig (ögonbrynshår har en tendens att växa ut fläckvis).

Radar
När jag skrev om "radarn" tänkte jag närmast på rättssystemet och lite på sociala myndigheter. DB synades när han var liten och JM uppmärksammades. När JB dömdes "konstaterades" i samband med domen att lite "föräldraskap" inte skulle skada (avsiktlig underdrift). JM verkar ha fått ha så många fosterbarn som hon bara velat. Det är ju fortfarande en gåta att motviljan mot att lyfta på stenar när Aki mördats var så stor. Det ställer polisen som hånade ekuriren för att dom skrev om JMs sex med "sina ensamkommande pojkar" i en speciell dager. Till och med när Göran mördas och Anki säger att det är min dotter som ligger bakom det här så griper dom Anki.

"Hårspåret"
Vi kommer nog inte så mycket längre där, men jag uppfattade ändå Ankis ordval som om det handlade om en fastställd diagnos (TTM), "sedan fritids".
Citera
2017-06-10, 23:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kan ingen bara stoppa henne i en kräftbur och skicka henne på utredning snarast?

"

Kan det vara även här så att hon spelar en roll inför MR först av allt? De är partners in crime och det ska inte verka så märkvärdigt att ha dödat GM, som var peddo och var elak? Inget som väcker associationer till en skuldproblematik eller tankar på hur folk drabbats? Fokus på att hålla honom funktionell och driva honom framåt. Han är chauffören och verktyget för henne även nu, hon är beroende av honom för att ta sig runt och uträtta saker, och samtidigt måste hon hålla honom under uppsikt, binda honom vid sig så att han inte försvinner och tjallar. Och, slutligen, när andra alternativ faller från, så måste han dö för att JM:s version ska stå oemotsagd inför polisen.
Citera
2017-06-10, 23:30
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Kan ingen bara stoppa henne i en kräftbur och skicka henne på utredning snarast?

"
Jag håller med. Jag gjorde ett försök att räkna hur många gånger hon nämnde chock och gränspsykotisk, men jag tappade räkningen vid 15...
Citera
2017-06-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Ni får icke förglömma att om hon är en psykopat så brukar de snurra runt med sina repliker. som en person med grav ADHD.
För att kontra dem så förespråkar de ta skriftligt med dem.
För där har de svårt att gömma sig.
Se bara på hennes skriftliga lappar.

Japp, se vad gamle Svarten svamlade innan han gick upp i rök och även Clark Olofsson innan han flög hem till Belgien.
Och nu enligt egen utsago, gränspsykotiska, svammelmoster, psykologiprofessor Johanna Möller :-)
Citera
2017-06-10, 23:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Anki är en mamma och levde med en livslögn som blev till en dödslögn. Hon använder 12-åringar som slagträn men då bara via sin advokat i domstolen men det skall du veta att hon haft täta kontakter med A enligt honom själv. Inte hjärtliga utan enbart i syfte att påverka barnet. Går inte in mer på detta.

Vilken var livslögnen då? Att GM hade en eller flera andra? Att JM inte var AM:s? Eller menar du ngt annat?
Citera
2017-06-10, 23:43
Medlem
Kallixs avatar
Citat:

"
Det jag inte fattar är varför hon inte en enda gång hänvisade till denna chockfas och det gränspsykotiska tillståndet som pågick från den 4/8 - till mitten av december 2016, vid förhören och frågorna kring mordet på Aki?
Citera
2017-06-10, 23:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Jag vet icke.
Men jag har någonstans läst om att JM frågade efter till JJ hur man fixar/ gör methaamfetamin.( läst på tråden att hon eftersökte detta, men nu hittar jag icke det).
Granliden vore en perfekt plats att göra detta på!
Ja, t.ex. kunde hönshuset lätt göras om till ett större laboratorium (shake-and-bake), och ett par bodar kan fungera som växthus för att hålla i gång gräsodlingarna året runt (brett sortiment). Alla granar måste huggas ned och ersättas av specialgräs. Säkert skulle man få bygglov till flera större "gäststugor", och så skulle man kunna satsa på rullande odlingar i form av ett par husvagnar (lättsåld färskvara). Själva boningshuset kunde också blåsas ut och göras om till narkotikalager. De få gånger man behöver övernatta går det ju bra att tälta. - Skulle kunna bli rena Kristiania (G-liden kan f.ö. byta namn). - Ett par livsfarliga hundar vid infarten och alltid krypterad mailkontakt före besök med ögonbindel. - Och nära till vattnet om det skulle behövas statueras exempel. - Där gick Big Mama miste om något...
Citera
2017-06-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det jag inte fattar är varför hon inte en enda gång hänvisade till denna chockfas och det gränspsykotiska tillståndet som pågick från den 4/8 - till mitten av december 2016, vid förhören och frågorna kring mordet på Aki?

Hon var väl i posttraumachock?😜
Citera
2017-06-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ja, t.ex. kunde hönshuset lätt göras om till ett större laboratorium (shake-and-bake), och ett par bodar kan fungera som växthus för att hålla i gång gräsodlingarna året runt (brett sortiment). Alla granar måste huggas ned och ersättas av specialgräs. Säkert skulle man få bygglov till flera större "gäststugor", och så skulle man kunna satsa på rullande odlingar i form av ett par husvagnar (lättsåld färskvara). Själva boningshuset kunde också blåsas ut och göras om till narkotikalager. De få gånger man behöver övernatta går det ju bra att tälta. - Skulle kunna bli rena Kristiania (G-liden kan f.ö. byta namn). - Ett par livsfarliga hundar vid infarten och alltid krypterad mailkontakt före besök med ögonbindel. - Och nära till vattnet om det skulle behövas statueras exempel. - Där gick Big Mama miste om något...
Behövs inga bygglov när man är JM.
Citera
2017-06-10, 23:56
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Innan FUP har flera, inklusive jag, spekulerar i hur mycket och när GM och UF fick för PFG,
I FUP säger UF att dom fick 25 miljoner, 2011. Jag gissar tillsammans. Jag gissar före skatt.

"Ulrika och fadern Göran hade haft ett företag tillsammans som hette "Pearls for Girls" och såldes 2011. De fick bra betalt för företaget, 25 miljoner."

Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf, sid 247 enligt paginering.

JM fick, förutom flera mindre bidrag och poster, en miljon av pappa. Kanske tyckte hon att det var hon som borde kammat hem storkovan?
Det märkliga var bara att när hon gjorde just det i slutet av 2015 inom flyktingbranschen som hon kallade "Sveriges nya knarkhandel" i tingsrätten i torsdags 8/6 så spårade det ändå ur med sex med "klienter" och andra tvivelaktigheter. Redan innan var det ju ett mord och snart blev det ett till. Visst kan det ha varit avund som fick JM att spåra ur. Det stämmer ju med tiden.

Ja, men rättar inte Ulrica det och säger att de inte fick 25 miljoner utan att företaget omsatte 25 miljoner. Oavsett vilket så har generositeten från föräldrarna till JM och barnen varit otrolig.

De har tagit det för givet också, det gör mig så förbannad. T ex bodde JB i en soc-lägenhet och gick på mammapeng och när de frågade JJ eller JB och de fått några pengar så svarar någon av dem "inte så mycket någon tusenlapp när vi handlade". Det är väl för f*n mycket med tanke på att ingen av de hade någon inkomst.

När AB lånade pengar av sina morföräldrar och kom och skulle betala tillbaka så kunde det heta "ah behåll dem och gör något kul med familjen".

Det är ju en baggis att ha sex barn när morföräldrarna sköter uppfostran och ger riklig ekonomisk hjälp. Ingen, absolut ingen hade någon rätt att kräva någonting av dem. Trots det ansåg JM att de var egoistiska, hon ansåg väl att de skulle serva henne dygnet runt.

Förresten, ni har väl hört av JM att även Ulrica med familj var alkoholister. Jäklar vad jag tror hon njöt de dygn Anki var misstänkt för mordet på GM. Det var nog de bästa dygnen i hennes liv. J*vla sopa!
Citera
2017-06-11, 00:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Tänkte inte på det...
Det vore intressant om hon blev fasansfullt förnärmad (ganska arg) vid en livstidsdom och påbörjar verbal vedergällning.
Då ryker det nog huvuden till höger och vänster. Med en vän som JM behöver man inga fiender.
Citera
2017-06-11, 00:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, men rättar inte Ulrica det och säger att de inte fick 25 miljoner utan att företaget omsatte 25 miljoner. Oavsett vilket så har generositeten från föräldrarna till JM och barnen varit otrolig.

De har tagit det för givet också, det gör mig så förbannad. T ex bodde JB i en soc-lägenhet och gick på mammapeng och när de frågade JJ eller JB och de fått några pengar så svarar någon av dem "inte så mycket någon tusenlapp när vi handlade". Det är väl för f*n mycket med tanke på att ingen av de hade någon inkomst.

När AB lånade pengar av sina morföräldrar och kom och skulle betala tillbaka så kunde det heta "ah behåll dem och gör något kul med familjen".

Det är ju en baggis att ha sex barn när morföräldrarna sköter uppfostran och ger riklig ekonomisk hjälp. Ingen, absolut ingen hade någon rätt att kräva någonting av dem. Trots det ansåg JM att de var egoistiska, hon ansåg väl att de skulle serva henne dygnet runt.

Förresten, ni har väl hört av JM att även Ulrica med familj var alkoholister. Jäklar vad jag tror hon njöt de dygn Anki var misstänkt för mordet på GM. Det var nog de bästa dygnen i hennes liv. J*vla sopa!

Hur och när kunde det gå så snett då, skulle du säga?

Körde JM plattan i botten när föräldrarna/familjen kom till förmögenhet, i tron att allt gick att lösa? Steg pengarna alla åt huvet? Hur kan det talas om "klaner" och "familjefejd" samtidigt som föräldrarna tog hand om barnen? Någonting måste ha slagit riktigt slint någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in