2017-06-10, 12:54
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Du menar JM va? att en coca cola köpts ger såklart ingen ett alibi.
Visst var det JM jag menade, ursäkta. Om hon kan bevisa att hon var någon annanstans när mordet skedde kan det ställa allt i en annan dager. Det är väl det JM försöker få till det nu
Citera
2017-06-10, 12:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Visst var det JM jag menade, ursäkta. Om hon kan bevisa att hon var någon annanstans när mordet skedde kan det ställa allt i en annan dager. Det är väl det JM försöker få till det nu

Då förstår jag. Nej det spelar ingen roll. Detta är ett indiciemål och även om en cola köpts vid ungefär den tidpunkten skall en person kopplas till den colan. OM detta skulle ske skall den personen sen också bekräfta hennes version. Eftersom det inte längre råder sekretess kring ärendet och denna person som en blixt från en klar himmel skulle ta på sig detta och råka känna Johanna, och råka se vad hon sagt så denne kan matcha detta samt riskera mened.... nej, det finns absolut 0 % risk att det kan ge henne ett alibi. En cola-burk i sig ger ingen ett alibi.
Citera
2017-06-10, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Vart fan läser du att hon fick berätta hur hon åkte hem från ICA? Det är ett avbrutet förhör med en misstänkt där förhörsledarna inte gör sitt jobb. Istället för att JM får berätta fritt (vilket är grundpelaren i förhör) backar de ideligen till osanningar hon redan 1.Bekräftat 2.Förklarat.
Deras jobb är att lyssna, inte pissa på advokater och dra ut sladdar.

Hikes glömmer aldrig detta, aldrig någonsin.
Vad de säger är typ: "Vi har så det räcker för att fälla (Bambi-MR) och din uppgift är att få JM att erkänna annars får du inga mer förhör."

Aldrig sett något värre,,

Är du sjuk på riktigt?

Hikes kommer aldrig glömma någonting av JM. Hon gör sitt jobb så gott hon kan med JM som klient. Tror du inte att hon lider av JMs påhitt och lögner?

Att någon hotar AH med att inte få fler klienter är din egna skruvade tolkning. Är det inte illa nog so det är utan att du måste ljuga och hitta på?
Citera
2017-06-10, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Hur menar du nu?

Är det inte bättre JM berättar sanningen från början. Om det nu är så viktigt att den kommer fram?

Eftersom åtalet är väckt så måste ju nya uppgifter tas på allvar. Skulle dom ignorerat JM, menar du?

När man läser dina svamliga inlägg så inser man att ingen, förutom JM kan göra rätt i dina ögon. Hur kommer det sig? hon är väl den enda som man inser att det är något riktigt fel på. Ser du inte alls det?
Kan du läsa? Eller är du bara korkad? De nya uppgifterna i rättegången är inte nya dom gavs i januari-17 redan men JM kom inte långt. Fhl skällde på både JM och hikes att dom inte orkade lyssna och avbröt bussigt uppretade fastän JM snällt bad om att få tala till punkt. "VI HAR ANNAT ATT GÖRA" gapar fhl till svar.
Citera
2017-06-10, 13:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Johanna försöker sno MRs kontantinköpta colaburk.
Inget genomskinligt alls efter djup genomgång av FUP sen delgivning skedde, sju utnötta collegeblock, nio versioner senare och 10 månader efteråt.

MR 2016-08-19 på väg hem från Katrineholm - version 1.

Men fy dig JM, har du inte fått lära dig att det är fult att stjäla.

Även om det bara är ett alibi via en coca-colabork.
Citera
2017-06-10, 13:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Tillräckligt med pengar för inköp av Granliden.
Snacket om försäljning har väl ventilerats sen nåt år innan mordet på pappan, kanske längre men det blir mer och mer aktivt.
Sen blev det bråttom då N kom in i bilden.
Hon nämner att hon och Aki bråkade, att hon föreslog att flytta till Granliden alternativt köpa en tomt.
Hon nämner i brev att hon funderat på en verksamhet där, med hästar och HVB-hem.

I augusti drar det ihop sig igen och blir bråttom. Granliden ska säljas, mäklare är inkopplad och att få köpa sommarstugan är inte aktuellt.
Nämen! Dog de i augusti? Ännu ett tecken på att jag har karmavindar i ryggen.

... Nu betonar hon hätskt i rättegången att priset har halverats pga av morden. Hämndens gudinna har talat.

Det är nog den ekonomiska fru Karma som är aktuell just nu på hennes dödspalett.

Ja men där har vi det trots allt tror jag! Mordet på Aki är planerat länge, i en eller annan bemärkelse för att finansiera köpet av Granliden. Var det så du menade? Augusti är sommarstuguterassens heliga tid, Aki mördas kräftpremiären eller natten till 2015, GM när de är vid Granliden på hans födelsedag ett år senare. Stället betyder uppenbarligen oerhört mycket för Johanna och hennes barn, och skulle fungera som en samlande punkt för henne. Hon har synbarligen inte eget kapital för att skaffa anständig bostad åt sig och barnen, om än bara på sommaren, men vill till varje pris försäkra sig om Granliden, även om det hela bekostas genom HVB-verksamhet. Och Karma är handling och dåliga (som får konsekvenser, som strupcancer, eller nattliga knivöverfall) och goda, dvs. utförda med goda föresatser eller intentioner enligt Möllerskans personliga principer. Om syftet är gott kan JM göra vad hon vill för att nå dit. Och eftersom syftet är gott och de "goda krafterna" anses reagera spontant på dålig Karma/dåliga handlingar/svek / lättsinnighet (gentemot JM) så dör folk i JM:s omgivning med dålig Karma vid lämpliga tidpunkter -- Nämen?! Och det syns inte på "blodprov" eftersom Karma gör sig till lag och rätt och avlivar i överenskommelse och spontant i enlighet med naturens (dvs. den Möllerska lagens) gång och önskemål. Så någonting går tänket. Karma är å ena sidan hennes ansvar att råda över men också lakejvilligheten hos dem som är beroende av henne. Hon planerar och snärjer och de utför (idealt i alla fall).

Det finns en obehaglig analogisk relation till kräftfisket förstås som JM:s sjuka hjärna möjligen är insnöad på också: kräftorna luras in i burar där de fortsätter leva till dess att JM tycker det är dags för fest och skickar ut ngn att ta in burarna så att djuren kan kokas och ätas -- inte strikt för överlevnadens skull utan för festens och sammanhållningens skull i kollektivet, dvs. laget/n.

Kräfta är cancer förstås (Som kan ses som naturens återtagande av det defekta). Strupkräfta sa man förr. Förmåddes Aki sätta en kräfta i halsen händelsevis? Det skulle vara Karma enligt JM säkert. (Eller sprutades de med något som Aki fick i sig? Kräkmedel? Kan man odla "eget" mögel på bröd som är exv. får hjärtat att stanna eller framkallar häftiga kräkningar utan att lämna särskilda spår?)

(I augusti skördas frukterna av vad som odlats, och gör sig av med sånt som inte kommer klara vintern, man avslutar saker och går vidare etc. JM vill inte bli "avslutad" utan avslutar instället AP och GM när de trodde att det var tvärt om. Aki tror han ska "avsluta" kräftor men blir "avslutad" av dem... GM tror han ska "avsluta" "afghaner" men blir "avslutad" av dem...)

Hur var det, fanns det mycket sagt av JM i förhör om Aki och kräftor på Granliden sista kvällen? Det har talats om "havskräftor" (tillresande dotterns uppgift) till barnen, och sedan kräftorna i sjön som väl aldrig togs upp. (JM kanske hade skäl att hålla isär kräftorna som barnen skulle äta?) Och det fanns ospec. fiskdiskpost på Coop-kvittot, som säkert inbegrep havskräftorna. Något annat, någon som sett?

Ursäkta den rapsodiska stilen.
Citera
2017-06-10, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Det troliga är att hon insett att hennes gamla korthus rasat och att hon nu måste hitta en ny strategi. Den nya strategin är nog att komma på nya lögner på gammalt material. Hon drar därför upp den gamla cola burken, som hon minns att hon tidigare omtalat men som utredarna inte kontrollerat. Hon inser nog mycket väl att det är en mardröm för åklagaren om hon kommer med andra uppgifter som ska spräcka åklagarens upplägg.
Det här är en mycket bakslug människa vi talar om. JM sa då att burken köptes på Ica Maxi nu säger hon istället att den köptes på macken. Ett problem för den som alltid ljuger är att man måste ha ett mycket bra minne
Åk välkomnade "versionen" och bad om att få låna JM inför domarens ögon i förhörsrummet däremot i januari skrek man "håll tyst". 5 månader innan fup var klar tystades JM och man jobbade ist på att sy in henne utan att hon fick komma till tals. Objektiviteten skall åk stå för men det blir inte mycket till objektivitet efter januari. Läs fup fgrån januari och se vad annat fhl och åk jobbade med ist för att lyssna på en av de huvudmisstänkta.
Citera
2017-06-10, 13:08
Bannlyst
Citat:
Inget genomskinligt alls efter djup genomgång av FUP sen delgivning skedde, sju utnötta collegeblock, nio versioner senare och 10 månader efteråt.

MR talar alltså sanning om denna cola burk och JM kopierar? Är det vad du säger?
Citera
2017-06-10, 13:08
Medlem
valleros avatar
Citat:
Det är helt obegripligt - en mamma som skriver detta ordval till sina barn om morfar som precis blivit mördad?

Tas upp i förhör (saxar lapptexten):
Citat:
skriv 41-åringen oskyldig, jag högg den djäveln i ögat, kniven gick av. Han förtjänade att dö efter det han gjort 41-åringen.

högg han i ögat, kniven gick av den där jäkla pervo gubben.

skriv 41-åringen oskyldig, jag högg den sjuke fan, högg han i ögat så kniven gick av. Han förtjänade inte att leva efter det han gjort 41-åringen.

Och jag högg den sjuke fan, högg han i ögat så kniven gick av.

skriv till polis Västerås, Aftonbladet, advokaten, du får en halv miljon, lita på mig 100%, skynda dig, jag orkar snart inte med.
41-åringen oskyldig, jag högg den sjuke fan i ögat så kniven gick av.

skriv till Aftonbladet, polisen Västerås, advokaten, 41-åringen är oskyldig, trodde inte bli dömd oskyldig i Sverige horgubben förtjänade inte att leva, högg han i ögat, kniven gick av.
41-åringen heder är tillbaka.
På baksidan, jag förklarar sen, du måste lita 100% nu på mig, skynda dig jag orkar snart inte mer, du får 500.000. Skriv så det ser ut som en kille, säg inte till nån.

Lapparna är bland de tyngsta bevisen på Johannas skuld. Hon försöker med dessa få någon eller några av hennes barn att skriva anonymt till polisen och berätta att Johanna är oskyldig - och som bevis på hennes "oskuld" så lämnas detaljen med knivspetsen som gick av när GM höggs i ögat. När dessa lappar avslöjas och hon konfronteras med denna detalj så säger Johanna glatt till förhörsledarna att "det sa MR när vi låg i soffan och skrattade och nojsade".
Jag tror Johanna fortfarande inte begriper hur detta påverkar hennes (förvisso obefintliga) försvar. Hon finner alltså inget konstigt i att delges denna makabra, vidriga detalj om sin slaktade far medan hon och MR skrattar i soffan dagarna efter överfallet. Detta bevisar att Johanna inte bara var fullt införstådd med allt som hänt, hon finner det roligt!
Men för Johanna är lapparna bara något som hon "redan förklarat" och sen har det liksom ingen betydelse...
Citera
2017-06-10, 13:10
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Ur förhöret som du postat: Mt Men Johanna pratade lite i telefonen och sådant.

Vilken telefon JM,s var ju hemma och MRs, var ju på kontoret?!
Citera
2017-06-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ur förhöret som du postat: Mt Men Johanna pratade lite i telefonen och sådant.

Vilken telefon JM,s var ju hemma och MRs, var ju på kontoret?!

Det där regaerade jag också på. Akis försvunna?
Citera
2017-06-10, 13:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Precis. Och 4) Vem väljer den mest uppseendeväckande bilen på hela firman? och 5) Vem väljer en stor köttkniv för att mörda? Inte smarta JM i alla fall.

Ja hon räknar kallt med att indicierna ska tala för att en mindre begåvad person gjort det spontant på eget bevåg, dvs. MR eller någon annan bland dem som skulle bli drabbade av bostadsförsäljningarna. Hade mamman dött och inte genast misstänkt JM hade JM suttit i en betydligt bättre sits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in