2017-06-10, 12:18
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Jag tror du överskattar Flashbacks inflytande på amerikansk inrikespolitik
Vi kan inte "få bort Trump från Vita Huset".
I kraft av sin väljarbas och ryggradslösa republikaner kommer han förmodligen sitta kvar till 2020.
Bäst så, tror jag. Han är det bästa som kunde demokratiska partiet. Om hopplösa Hillary vunnit hade hon inte kunnat uträtt någonting. Hon hade blivit ännu mer impopulär och partiet hade förintats vid nästa val.
Nu kan demokraterna njuta av kaoset kring cirkus Trump. Om han avsätts nu kommer han att bli martyr bland sina faktaresistenta anhängare.
Bättre att dom får upptäcka att hans vallöften aldrig infriades. 2020 kommer hans fattiga och fortfarande arbetslösa vita väljare vara spyfärdiga av hans lögner, och han försvinner på naturlig väg, bortröstad, och utkastad, omgiven av ett moln av vanära och skrattsalvor.
Bäst så.

Trump kommer troligtvis sitta kvar tills 2020.

Du ser många fördelar att låta GOP styra istället för Dems. Men tänk om GOP öppnar upp en total fri arbetsmarknad och lyckats göra USA till ett starkt land.

Vad ska då Dems gå på vald med då? Obamas politik som Clinton förespråkade?
Ge mig förslag. Om Dems skulle gå på val med att införa Parisavtalet så skulle näringslivet inte tycka det vore rätt trevligt att betala med skatt till skitländer.

Du förstår att GOP har nu 4 år på sig att säkra sin framtid för alltid. Muren och avregleringar ska säkra GOP's framtid för alltid.
2017-06-10, 12:28
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
CNN:s husislamist Reza Aslan sparkas:

CNN-profil kritiserade Donald Trump – sparkas

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OxR53/cnn-profil-kritiserade-donald-trump--sparkas

CNN Parts Ways With Reza Aslan After He Deems Trump a "Piece of Shit"

Jag tror faktiskt att vi kommer att se en del liknande händelser som denna över sommaren
Liberal media börjar förstå att det snart är val till kongressen och det går inte längre att ha bindgalna reportrar för att elda massorna. Är det något vi lärt oss den senaste tiden, är det att demokrater pekar finger och skriker fuck you mest hela tiden. Tror de börjar närma sig slutet som parti. Kanske de gröna kan segla upp istället. Klart är att bara de mest debila människorna i USA röstar på feministislamister som arbetar för att vita ska hålla käften och muslimer ska få införa sharialagar.

Hur som haver ångar Trump på. Nu har arbetet med infrastruktursatsningar lanserats på allvar. Regleringar ska bort, vägar ska byggas. Ser fint ut.

Citat:
We are here today to focus on solving one of the biggest obstacles to creating this new and desperately-needed infrastructure – and that is the painfully slow, costly and time-consuming process for getting permits and approvals to build. And I also knew that from the private sector. It is a long, slow, unnecessarily burdensome process.

My Administration is committed to ending these terrible delays once and for all. The excruciating wait time for permitting has inflicted enormous financial pain on cities and states all throughout our nation – and has blocked many important projects from ever getting off the ground.
http://www.breitbart.com/big-government/2017/06/09/trump-empowers-states-with-massive-permitting-reform-in-first-step-to-renewing-americas-roads-rails- runways-and-rivers/
2017-06-10, 12:32
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump kommer troligtvis sitta kvar tills 2020.

Du ser många fördelar att låta GOP styra istället för Dems. Men tänk om GOP öppnar upp en total fri arbetsmarknad och lyckats göra USA till ett starkt land.

Vad ska då Dems gå på vald med då? Obamas politik som Clinton förespråkade?
Ge mig förslag. Om Dems skulle gå på val med att införa Parisavtalet så skulle näringslivet inte tycka det vore rätt trevligt att betala med skatt till skitländer.

Du förstår att GOP har nu 4 år på sig att säkra sin framtid för alltid. Muren och avregleringar ska säkra GOP's framtid för alltid.

Jovisst! GOP håller för näsan och försöker utnyttja Trump som nyttig idiot för sina egna syften.
Problemet är att deras politik missgynnar stora delar av Trumps väljarbas.
På sikt kommer den att bli mer och mer irriterad.
Han lyckades elda upp en ilsken mobb av missnöjda, men mobbens tålamod och lojalitet är kort. Det kommer att bli hans fall.
2017-06-10, 12:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Jovisst! GOP håller för näsan och försöker utnyttja Trump som nyttig idiot för sina egna syften.
Han lyckades elda upp en ilsken mobb av missnöjda, men mobbens tålamod och lojalitet är kort. Det kommer att bli hans fall.

Vad är det GOP får igenom som missgynnar Trumps väljarbas?

Trump lyckades reta upp sin väljarbas när Trump sprängde Syrien. Sedan dess har jag inte märkt något att Trumps väljarbas har sagt något mera. Varför Trump sprängde upp Syrien kommer vi aldrig få reda på egentligen. Jag tror att det var en täckmantel.
2017-06-10, 12:43
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vad är det GOP får igenom som missgynnar Trumps väljarbas?

Trump lyckades reta upp sin väljarbas när Trump sprängde Syrien. Sedan dess har jag inte märkt något att Trumps väljarbas har sagt något mera. Varför Trump sprängde upp Syrien kommer vi aldrig få reda på egentligen. Jag tror att det var en täckmantel.

När Trumps fattiga och lågavlönade väljare upptäcker hur GOP:s sjukvårdsreform och skattepolitik slår mot deras ekonomi kommer dom inte att bli särskilt nöjda. Försäljaren Trump lovade något helt annat, och det är bra om dom får tid att upptäcka detta.
Om Trump lyfts bort i förtid kommer det att, oavsett bevis, utmålas av honom själv och hans hjärntvättade anhängare som en statskupp iscensatt av etablissemanget.
Senast redigerad av Slottsherre 2017-06-10 kl. 12:45.
2017-06-10, 12:59
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Hur tänker du dig att vit arbetarklass utanför storstäderna missgynnas av Trumps politik? Minskad illegal invandring, låga räntor, sänkt skatt (kommer snart), fler arbeten är knappast sånt som vit arbetarklass blir upprörda över.

Frågan är snarare hur Trumps väljarkår kommer reagera när den oundvikliga lågkonjunkturen kommer. Jag tror knappast de plötsligt kommer börja förespråka identitetspolitik, skattefinansierade aborter eller någon annan del av demokraternas fuck you politik. De orakade armhålornas tid är förbi. Väljarna har fått smaka på deras fittmössor, könsneutrala toaletter och gnäll över vita heterosexuella män - de gillade det inte.
2017-06-10, 13:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
När Trumps fattiga och lågavlönade väljare upptäcker hur GOP:s sjukvårdsreform och skattepolitik slår mot deras ekonomi kommer dom inte att bli särskilt nöjda. Försäljaren Trump lovade något helt annat, och det är bra om dom får tid att upptäcka detta.
Om Trump lyfts bort i förtid kommer det att, oavsett bevis, utmålas av honom själv och hans hjärntvättade anhängare som en statskupp iscensatt av etablissemanget.
Sänkta skatter och billigare sjukförsäkring är inte någonting som Trumps väljare ser som skadligt för deras privatekonomi.
2017-06-10, 13:07
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

GOP's sjukvårdsreform är bara en nedbantad Obamacare. GOP's skattepolitik är att sänka skatter.
Högermänniskor klarar sig alltid med låg skatt. Jag skulle klara mig riktigt bra utan statlig skola. Klå det du!

Det bästa med GOP's politik är att när GOP sänker skatter, så kan inte Dems gå på val att höja skatterna igen. Folk har svårare att köpa höga skatter än låga skatter.

Det Dems alltid kommer med är "Höj skatterna för de rika". Men i praktiken betyder det att alla får höjda skatter. Folk köper inte sådant längre.

"Det är svårt att ro hem med vänsterpolitik" - En tanke
2017-06-10, 13:08
Medlem
Citat:

Om, när... snart. Det kommer att visa sig att... Trump kommer inte att, Republikanerna kommer att, väljarna kommer att..
2017-06-10, 13:25
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Om, när... snart. Det kommer att visa sig att... Trump kommer inte att, Republikanerna kommer att, väljarna kommer att..

Förhoppningsvis, ja
Hur som helst tror jag det bästa för USA är att Trump får tid på sig att visa vad hans politik verkligen leder till. Sedan är det upp till väljarna 2020.
Om han tvingas bort i förtid kommer det att dela upp och splittra landet ytterligare.
2017-06-10, 13:27
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Så du kan slå fast redan nu att han "inte gjort något fel"?
Vi ska alltså sluta diskutera den frågan, för att du ligger steget före både FBI och Mueller?
Tagga ner lite. Du är nog inte den lämpligaste att kalla andra för stollar.

Varför skulle Trump säga att Trump är beredd att svära under ed att Comey och allt han har sagt är en lögn, jävligt dum sak att säga om det verkligen finns inspelningar som visar att Trump ljög. Att ljuga under ed är som du säkert förstår ett brott och kommer leda till Trumps fängelsedom.

Jag förstår inte hur du kopplar det, såhär ser jag hela saken;

Comey ljög under ed att Trump, likt någon maffia boss hade ett "lojalitets möte" med Comey där Comey sa ifrån och Comey påstår han har inspelningar på detta. Väldigt viktigt att du förstår denna lilla detalj, Comey påstod detta UNDER ED.

Imorse under en press träff sa Trump, inför hela världens medier att han (President Trump) är villig att vittna om detta UNDER ED. Att det Comey hävdar är en lögn, han är villig att riskera allt för att göra detta, UNDER ED.

Pressträffen;
https://www.youtube.com/watch?v=yrdkOXeTFw0

Nu undrar ju jag hur du kopplar detta, för.. har man läst på lite om fallet så är det ganska uppenbart att Comey sitter riktigt riktigt ordentligt i skiten här. Han utmanade Trump till ett chicken race och Trump tackade ja och synade Comeys bluff.
2017-06-10, 13:35
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Varför skulle Trump säga att Trump är beredd att svära under ed att Comey och allt han har sagt är en lögn, jävligt dum sak att säga om det verkligen finns inspelningar som visar att Trump ljög. Att ljuga under ed är som du säkert förstår ett brott och kommer leda till Trumps fängelsedom.

Jag förstår inte hur du kopplar det, såhär ser jag hela saken;

Comey ljög under ed att Trump, likt någon maffia boss hade ett "lojalitets möte" med Comey där Comey sa ifrån och Comey påstår han har inspelningar på detta. Väldigt viktigt att du förstår denna lilla detalj, Comey påstod detta UNDER ED.

Imorse under en press träff sa Trump, inför hela världens medier att han (President Trump) är villig att vittna om detta UNDER ED. Att det Comey hävdar är en lögn, han är villig att riskera allt för att göra detta, UNDER ED.

Pressträffen;
https://www.youtube.com/watch?v=yrdkOXeTFw0

Nu undrar ju jag hur du kopplar detta, för.. har man läst på lite om fallet så är det ganska uppenbart att Comey sitter riktigt riktigt ordentligt i skiten här. Han utmanade Trump till ett chicken race och Trump tackade ja och synade Comeys bluff.

Enligt samma logik kan man ju fråga sig varför Comey, numera civil privatperson och jobbsökande, frivilligt skulle gå in och vittna falskt under ed? Speciellt då Trump redan varnat att det eventuellt finns inspelningar av mötena. Det skänker ju honom trovärdighet.

Trumps respons skvallrar om att det ej finns några inspelningar och att Trump bluffar. Om han mot förmodan skulle vittna under ed är det ju bara för honom att stick to his story - det landar ju ändå i samma sak; ord mot ord. Det skulle göra Trump till en synnerligen störd person.

Eller så ljög Comey och hoppades det ej finns inspelningar vilket gör honom helt jävla störd och till vilken nytta? Vad har han att vinna på att ljuga under ed för senaten samt hitta på bluff-memos efter hans möten med Trump när han fortfarande var director över FBI?

Det är en synnerligen intressant situation vi har här och det ska bli spännande att se vad den mynnar ut i.
Senast redigerad av mrtowlie 2017-06-10 kl. 13:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in