2017-06-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Ja men det är inget formellt fel. Trump ogillade Comey sedan långt tidigare. Det är bra för Trump att FBI inte har hand om utredningen nu. FBI är prestige för Trump.
Felet ligger inte i att han sparkade honom tror jag. Problemet ligger i att han sa till Comey att lägga ner utredningen om Flynn.
2017-06-15, 20:53
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Felet ligger inte i att han sparkade honom tror jag. Problemet ligger i att han sa till Comey att lägga ner utredningen om Flynn.

Fast Comey sa att Trump sade inte att Comey skulle lägga ned utredningen om Flynn. Comey däremot kände på sig att orsaken varför Comey fick sparken, var för att Comey var ledare för utredningen.

Skulle Trump inte sparka Comey, så hade han fortsatt att pågå utredningen. Men nu sparkades Comey, troligvis för att någon sa åt Trump att sparka Comey.

Nu är Trump under utredning av ett enda skäl: Att Trump inte ska kunna sparka Mueller.

Trump är felfri och Trump har lång erfarenhet bakom sitta i rättegång och bli stämd av allt och alla.
2017-06-15, 20:56
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
FBI kan inte hålla på och konspirera emot den sittande presidenten. Då måste en oberoende utredare ta hand om saken vilket skett nu. Antagligen är det en ryggmärgsreflex från Trump att ge folk han inte litar på sparken, som i "The Apprentice" eller hans företag.
2017-06-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
FBI kan inte hålla på och konspirera emot den sittande presidenten. Då måste en oberoende utredare ta hand om saken vilket skett nu. Antagligen är det en ryggmärgsreflex från Trump att ge folk han inte litar på sparken, som i "The Apprentice" eller hans företag.
vad tror du att Mueller kommer att hitta under denna utredning?
2017-06-15, 21:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Haha, desperationen är total bland liberalerna i tråden, snacka om att greppa efter halmstrån... källa på att Trump är skyldig till något? Detta är bara ett försök från deep state att fördröja utredningen mot Trump. Ni är så hatiska så det är inte sant

Vet du vad en utredning är?

Det är när man undersöker om något kan vara A eller B att automatiskt säga "nej han är oskyldig oavsett vad någon säger" är ren idioti, låt utredningarna gå klart, är han och hans stabb oskyldiga så är de, ni hade inga problem med de överdrivet många Bengazi utredningarna och förhören men ni gnäller som småbarn över att Trumps och hans stabb undersöks.
2017-06-15, 21:15
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
vad tror du att Mueller kommer att hitta under denna utredning?
Om man hittar något vad skulle det vara??? Visst har Ryssland inflytande på skeenden i världen men inte i maskopi med Trumps kampanj. Hans dotter heter förresten Ivan(ka), det är antagligen det största man hittar.
2017-06-15, 22:08
Medlem
0rganets avatar
En av de största händelserna skedde idag under Donalds styre!
Senaten röstade igenom ett lagförslag som både rep och dem stödde, den gick igenom med 98 röster för och 2 nej!
Detta är stort nu kan de börja jobba på mer saker som de kan genomföra. MAGA!!!
Nu är det bara huset och Donald sedan är detta en lag som verkligen visar att den kan enas om vissa viktiga frågor inte stanna i sina skyttegravar!

btw det verkar som SEEEG gett upp sin Trumpism så jag kan rapportera att Donald twittar (tyvärr inte om det jag skrev ovan om) utan bladder om Hillary.. om det inte vore för att Donald just twittrar detta så skulle det räknas som ot i denna tråd .
2017-06-15, 22:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
För att ni libtards kan inte ta en förlust så vill ni starta ett krig med Ryssland, med Ryssland! Ett land med kärnvapen.

Vad F.A.N. har detta med min kommentar om att en utredning sker för att kolla om det finns bevis för det som någon/några misstänker?
2017-06-15, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Exakt! Skulle det finnas bevis, så hade bevisen lagts fram på bordet direkt! Utan att ens tveka!
Att springa till media, som liberaler gör, och grina över hur dum Trump är, är bara löjligt.

Trump är smartare än så, men som tur så är det Steve Bannon som tänker i Vita huset!

Så går det inte till. De samlar länge på bevis och undersöker och intervjuar folk. Det kan ta många många år att få till det.

Sen att någon åklagare skulle lägga fram bevis för något är inte det att läcka?
2017-06-15, 22:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
btw det verkar som SEEEG gett upp sin Trumpism så jag kan rapportera att Donald twittar (tyvärr inte om det jag skrev ovan om) utan bladder om Hillary.. om det inte vore för att Donald just twittrar detta så skulle det räknas som ot i denna tråd .

Glöm inte bort att han återigen tjatar om att det är den största häxjakten i amerikanska politisk historia...Den måste vara större än Bengazi förhören, marcartyperioden och jakten på nazister under ww2 för att bara nämna de första sakerna som jag kunde komma på...

[Tillagt]

Justja, jag glömde bort jakten på Obamas födelseplats...
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-06-15 kl. 22:36.
2017-06-15, 22:41
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Glöm inte bort att han återigen tjatar om att det är den största häxjakten i amerikanska politisk historia...Den måste vara större än Bengazi förhören, marcartyperioden och jakten på nazister under ww2 för att bara nämna de första sakerna som jag kunde komma på...
Jag skulle verkligen vilja se Donald gå igenom samma typ av förhör som Hillary gick igenom när det gällde Bengasi, tror det varade i 7 timmar det förhöret och dessutom offentligt.

Sessions såg ut att svimma efter 1 1/2 timme och Donald är ju inte heller ungdom direkt eller ens vältränad (då han tror kroppen är ett batteri som har begränsad mängd energi).
2017-06-15, 22:41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Så går det inte till. De samlar länge på bevis och undersöker och intervjuar folk. Det kan ta många många år att få till det.

Sen att någon åklagare skulle lägga fram bevis för något är inte det att läcka?

Fast FBI utredde bara i 7 dagar när Wikileks släppte hemliga dokument.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in