Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Fel enligt er småglobalister (libs) är när Trump inte följer "standarden" som en USA politiker ska göra. Ni applicerar er egen moral som de vore lag för andra.
Exempelvis så tycker ni att det är ett brott att kontakt med Ryssland. Ni tycker att det är ett brott att be FBI lägga ned en utredning som Demokraterna styr över, samtidigt som ni kallar FBI för opartiska.
Jag vet att ni inte är seriösa.
Ni bryr er bara om EN sak: Få bort Trump från vita huset.
Hade en president aldrig kunna bli avsatt av kongressen eller högsta domstolen så skulle ni lägga 0% tid att tjata om FBI utredningen.
Så falsk är ni.
Jag tror du överskattar Flashbacks inflytande på amerikansk inrikespolitik
Vi kan inte "få bort Trump från Vita Huset".
I kraft av sin väljarbas och ryggradslösa republikaner kommer han förmodligen sitta kvar till 2020.
Bäst så, tror jag. Han är det bästa som kunde hänt demokratiska partiet. Om hopplösa Hillary vunnit hade hon inte kunnat uträtta någonting. Hon hade blivit ännu mer impopulär och partiet hade förintats vid nästa val.
Nu kan demokraterna njuta av kaoset kring cirkus Trump. Om han avsätts nu kommer han att bli martyr bland sina faktaresistenta anhängare.
Bättre att dom får upptäcka att hans vallöften aldrig infriades. 2020 kommer hans fattiga och fortfarande arbetslösa vita väljare vara spyfärdiga av hans lögner, och han försvinner på naturlig väg, bortröstad, och utkastad, omgiven av ett moln av vanära och skrattsalvor.
Bäst så.