2017-06-26, 12:33
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Att Trump bröt en liberal tradition - fira Islam - ser jag som en politisk spark i röven på media.

Bra. Mångkultur ska inte hyllas!
2017-06-26, 12:46
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Att Trump bröt en liberal tradition - fira Islam - ser jag som en politisk spark i röven på media.

Bra. Mångkultur ska inte hyllas!

Jag antar att du endast äter svensk vikinga-mat och aldrig pizza, kebab eller annan mångkultursmat. Givetvis lyssnar du endast på nyckelharpa och inte negermusik som rap eller blues. På kroppen har du väl endast svenska kläder tillverkade i sverige från svenskodlad bomull? Kör du svenskt?

Jag är lite förvånad att du refererar till utländska artiklar och trumps twitter - dessa är skrivna på engelska. Det talar vi inte i Sverige så att du ens kan och läser detta är ett jävla hyckleri.
2017-06-26, 12:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Media drar upp ämnet. Då svarar Trump via Twitter.

Varför ska Trump prata om något som skedde för snart ett år sedan när det inte är vesäntligt?

har han absolut ingenting bättre att göra, så som att sköta ett land?
2017-06-26, 14:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Supreme Court i USA har nu fastställt att "hate speach is free speach"
så om någon var orolig för att USA skulle införa lag om hets mot folkgrupp så kan de pusta ut men det innebär även att Trumps vilja till att förbjuda folk och nyhetsmedia från att säga att han är dum (eller mycket värre än så) inte kommer att kunna gå igenom då det är inom deras rätt att säga vad de vill.

Citat:
The Supreme Court affirmed Monday that terms or phrases deemed to be offensive are still protected as free speech under the First Amendment. The high court unanimously struck down a disparagement provision of federal trademark law in Matal v. Tam, a case in which the U.S. Patent and Trademark Office (PTO) denied an Asian-American rock band a trademark for their name “The Slants” because they found the name to be offensive.

https://townhall.com/tipsheet/laurettabrown/2017/06/19/supreme-court-unanimously-reaffirms-hate-speech-is-still-free-speech-n2343286

Så det hela är en win - win, man får inte tysta någon för att den säger något som man inte tycker om.
2017-06-26, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Supreme Court i USA har nu fastställt att "hate speach is free speach"
så om någon var orolig för att USA skulle införa lag om hets mot folkgrupp så kan de pusta ut men det innebär även att Trumps vilja till att förbjuda folk och nyhetsmedia från att säga att han är dum (eller mycket värre än så) inte kommer att kunna gå igenom då det är inom deras rätt att säga vad de vill.

https://townhall.com/tipsheet/laurettabrown/2017/06/19/supreme-court-unanimously-reaffirms-hate-speech-is-still-free-speech-n2343286

Så det hela är en win - win, man får inte tysta någon för att den säger något som man inte tycker om.

Lite svårt att sätta gränsen på hate speach.

Jag vill bygga en mur för att säkra gränsen skulle klassas som hate speach enligt många på vänstern.

Så bra beslut från högsta domstolen.
2017-06-26, 14:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Lite svårt att sätta gränsen på hate speach.

Jag vill bygga en mur för att säkra gränsen skulle klassas som hate speach enligt många på vänstern.

Så bra beslut från högsta domstolen.

Nu är dommen kopplad till redskins och deras logga osv, så vi vet vilken nivå det rör sig om. (innan någon kommer och säger något påhittat)

Men ja absolut, det är en genuint bra beslut då det visar med hela armen att yttrandefrihet fortfarande gäller och inte kommer att rubbas i framtiden oavsett vem som leder nationen.
2017-06-26, 15:08
Medlem
FlashyBears avatar
Trump verkar byta taktik om RussiaGate. Intressant!

Citat:
Donald J. Trump‏

The reason that President Obama did NOTHING about Russia after being notified by the CIA of meddling is that he expected Clinton would win..
...and did not want to "rock the boat." He didn't "choke," he colluded or obstructed, and it did the Dems and Crooked Hillary no good.
The real story is that President Obama did NOTHING after being informed in August about Russian meddling. With 4 months looking at Russia...
..under a magnifying glass, they have zero "tapes" of T people colluding. There is no collusion & no obstruction. I should be given apology!

Vi får se om han lyckas.
2017-06-26, 15:15
Medlem
RadioDDR1s avatar
I över 20 års tid har Vita huset firat ramadans avslutande fest Eid al-fitr. Men det tänker inte Donald Trump göra. Han bryter nu traditionen.
2017-06-26, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Trump verkar byta taktik om RussiaGate. Intressant!

Vi får se om han lyckas.

Han upprepar vad han sagt tidigare så ingen nyhet egentligen. Så det intressanta är att det slås på så stort i medierna nu. Vad är de ute efter?
2017-06-26, 15:43
Medlem
Hegernatarens avatar
Det står nu klart att Trump är den första amerikanska presidenten på 20 år som faktiskt verkar vara lite kristen på riktigt. Som den rättskaffens och heliga man han är, vägrar han fira den smutsiga hedniska högtiden "eid al-fitr" och följer därmed sitt samvete istället för att tjäna mammon.
http://www.friatider.se/donald-trump-bryter-tradition-t-nker-inte-fira-muslimsk-h-gtid

Trump går åter ifrån klarhet till klarhet!

Detta är en av de bästa nyheterna i år!
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag antar att du endast äter svensk vikinga-mat och aldrig pizza, kebab eller annan mångkultursmat. Givetvis lyssnar du endast på nyckelharpa och inte negermusik som rap eller blues. På kroppen har du väl endast svenska kläder tillverkade i sverige från svenskodlad bomull? Kör du svenskt?

Jag är lite förvånad att du refererar till utländska artiklar och trumps twitter - dessa är skrivna på engelska. Det talar vi inte i Sverige så att du ens kan och läser detta är ett jävla hyckleri.
Du verkar inte frisk. Man kan ju ogilla kultur ifrån vissa länder utan att avsky allt utländskt. Pizza är inte heller särskilt muslimskt. För egen del äter jag inte kebab då jag föredrar taco om jag ska äta kött i en rulle med grönsaker.
Senast redigerad av Hegernataren 2017-06-26 kl. 15:46.
2017-06-26, 16:18
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Han upprepar vad han sagt tidigare så ingen nyhet egentligen. Så det intressanta är att det slås på så stort i medierna nu. Vad är de ute efter?

Han attackerade inte Obama innan dess.
2017-06-26, 16:41
Medlem
E.Merckxs avatar
Fran AP:

BREAKING: Supreme Court will review Trump travel ban, allows it to take effect in most instances.

#BREAKING Supreme Court allows Pres. Trump to enforce travel ban. They will hear full case in fall. Big victory for White House.
Senast redigerad av E.Merckx 2017-06-26 kl. 16:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in