2017-06-09, 20:22
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Menar du brevet daterat 13/1 -17 till JB? Där står inget om något inköp av Coca-Cola på macken. Där står:

"Jag vet att jag träffade någon den 3/8 på kvällen när jag skulle tanka. Men jag minns inte namnet på personen, suck."

Om Du har sett annat måste du visa på var
Precis. Och i brevet daterat 2 dagar innan, den 11/1, finns "morfars knivviftande" med. Det brevet är bland det värsta jag läst. JM ger ger klara direktiv hur JB, JJ och DB ska säga i förhör. Mordet har hon regisserat helt och hållet. Och skulle de få frågor som berörde Aki, Strömstad, IF, Akis pundande så hade JM svaren åt dem, t ex "soffincidenten":
Säg: "Mamma ville ringa akuten men fick inte för Aki.

"Helt plötsligt kommer M nerrusande från övervåningen, blodig. Moh. springer till vägen/bilen. Jaf springer efter, fattar inget. Moh. skrek till D, kör, kör. Sen berättar Moh. för D+Jaf att morfar vaknat o hade en kniv. Moh. hade fått pannik… " Det nya igår var väl att kniven låg på nattduksbordet?

För att motivera dottern att hjälpa till drar JM till med " Mohammad hade tänkt hugga mig o tvillingarna också."

Protokollbilaga - Brev s. 85-86
Citera
2017-06-09, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Precis hon skickar hälsningar. Hon har gjort så IRL, hon gör så via fup och nu via rättegången. Mycket enkelt att förstå. Pengar har hon redan erbjudit så nu återstår att se om någon nappar. Kommer "inga kommentarer" ändras inkommande vecka?

Poletten trillade ner. Bättre sent än aldrig och nej inläggen finns kvar att läsa. Sök på "skickar hälsningar" eller bläddra tillbaka en par sidor och du skall finna. Pucko

Poletterna trillade också ur myntautomaten när en Coca-Cola levererades. Och jag undrar om det inte var koffeinbrist som gav MR huvudvärk i tinget igår? Som jag citerade en annan godmorgon-skribent så faller äpplet inte långt från träden, men däremot inläggen och tillika MRs historia platt. "Fahlander och det fördömda kvittot" 22:40 typisch.
Citera
2017-06-09, 20:29
Medlem
why123s avatar
Citat:
Precis hon skickar hälsningar. Hon har gjort så IRL, hon gör så via fup och nu via rättegången. Mycket enkelt att förstå. Pengar har hon redan erbjudit så nu återstår att se om någon nappar om "inga kommentarer" ändras inkommande vecka.

Poletten trillade ner. Bättre sent än aldrig och nej inläggen finns kvar att läsa. Sök på "skickar hälsningar" eller bläddra tillbaka en par sidor och du skall finna. Pucko

Snälla du oroa dig inte för att några poletter hos mig inte ska trilla ner. Att hon skickar budskap först öppet inför allmänheten är känt. Att hon tar upp saker som inte tillhör rättegången högt och tydligt innan förhandlingarna för dagen har börjat finns det såklart en mening med. Det skriver media ner och budskapen går fram.
Däremot har vi olika uppfattningar om hur lång framförhållning hon har.. Jag tror att hon tänker igenom på kvällen vad för budskap hon ska få fram och hon vet att det inte kan vara för mycket eller för tydligt.

Sedan tror du att det blir framgångsrikt, det tror inte jag. Hur som helst är detta bara TR, att det kommer upp i HR anser jag är en självklarhet.
Citera
2017-06-09, 20:40
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Hujedamig den var riktigt läbbig... den kan man använda för att skrämma små barn med.

För balansens skull, här är en annan bild. Scrolla ner till 5 juni, 12:32

https://www.facebook.com/SwedenReality/?ref=py_c
Citera
2017-06-09, 20:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Wenna ska vi inte prata om hon är den elakaste människa hon träffat, hon ligger verkligen i farozonen.

JM har säkert en juridikbok som hon själv har författat.
ÅK pressar henne och responsen är som förväntat - kulmen av ackumulerad vrede kommer till uttryck. Det enda som hindrar henne att uttrycka vedergällning är väl platsen hon befinner sig på..
Citat:
- Du är den elakaste människa jag någonsin har träffat! säger hon till åklagaren.
ÅK låter nämligen inte JM flöda fritt och ställer henne mot väggen:
Citat:
Åklagaren tycker att 42-åringen snor in sig i sina egna lögner.
- Jag tappar tråden hela tiden när du stör mig, säger 42-åringen.
JM har varit på hugget innan i sina brev:
Citat:
" Åklagaren gör sitt yttersta för att smutskasta, göra illa, hitta på, återge medias "sanningar" till domaren. Trots att åklagaren sitter med sanningen."

" Åklagare
Varför mörkar dem faktiska uppgifter när dem vet att bevis finns som styrker.
" Jag tycker det är mycket märkligt att åklagare får ljuga i tal och skrift samt svänga sig med mediauppgifter helt utan grund.
Skrämmande!

Åklagaren kommer fortsätta sitt fula spel mot mig"
HUR har ÅK mage att ifrågasätta den perfekta JM med den enorma kompetensen, den barmhärtigaste som skådats?
... Ja, det behövs nog inte mycket för att hamna i onåd hos superwoman.
Blockera lögnerna så är det kört.
Citera
2017-06-09, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Snälla du oroa dig inte för att några poletter hos mig inte ska trilla ner. Att hon skickar budskap först öppet inför allmänheten är känt. Att hon tar upp saker som inte tillhör rättegången högt och tydligt innan förhandlingarna för dagen har börjat finns det såklart en mening med. Det skriver media ner och budskapen går fram.
Däremot har vi olika uppfattningar om hur lång framförhållning hon har.. Jag tror att hon tänker igenom på kvällen vad för budskap hon ska få fram och hon vet att det inte kan vara för mycket eller för tydligt.

Sedan tror du att det blir framgångsrikt, det tror inte jag. Hur som helst är detta bara TR, att det kommer upp i HR anser jag är en självklarhet.
Jag har inte uttalat mig om framförhållning inte heller om framgång. Du förstår mycket lite inte undra på att du blir kallad både IDIOT och pucko inom loppet av några minuter. Men nu vidare gällande denna cola burk som ni gjort er dumma på i några dygn. Inte heller den förstår ni fast den funnits i fup att läsa om sen den släpptes för allmänheten fhl har däremot vetat om den från både MR och JMs brev.
Citera
2017-06-09, 20:49
Medlem
Jaha
Deus ex machina eller den vita riddaren på den vita springaren
Dyker hen upp?
För sent för att hugga huvudena av alla drakar med Wenna först?
Jag tror att om hennes böner alls blir hörda så blir det rätt lamt och inte så hysteriskt trovärdigt.
De karaktärer hon behöver är snarast, som någon påpekade tidigare, hela kommunfullmäktige.
De som ställer upp för pengar ballar ur eftersom hon är den hetaste potatisen just nu. Alla som befattar sig med henne lär vara lite oroliga för att dra till sig polisens uppmärksamhet.
Barnen slits mellan ... och ...
Till och med något så opersonligt som ett kvitto eller till och med två (bensin och coke) blir ganska värdelösa om tidpunkten är ointressant.
Vad säger ni?
Citera
2017-06-09, 20:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
När JM blir inlåst på Hinsan hur troligt är det att Amanda H ligger risigt till, med tanke på rullstolar och knäskålar, hon kommer säkert att anse att Amanda H inte försvarat henne tillräckligt?
JM får frågor om varför hon skrivit lappar till MR.
Citat:
F: Men varför säger du åt Mohammed att inte säga någonting?
J: För att han sa olika saker hela tiden.
JM vill skänka bort sin advokat till MR för hon säger till henne att vara tyst:
Citat:
J: Nej, om han inte vet vad han ska säga ska han inte säga någonting. Annars kan han få min advokat som säger åt mig och säga ingenting (skratt)

.. Hikes talar för döva öron. Stackars advokat att hålla reda på denna störda människa.
Senast redigerad av develi 2017-06-09 kl. 20:57.
Citera
2017-06-09, 20:55
Bannlyst
Citat:
Jag har inte uttalat mig om framförhållning inte heller om framgång. Du förstår mycket lite inte undra på att du blir kallad både IDIOT och pucko inom loppet av några minuter. Men nu vidare gällande denna cola burk som ni gjort er dumma på i några dygn. Inte heller den förstår ni fast den funnits i fup att läsa om sen den släpptes för allmänheten fhl har däremot vetat om den från både MR och JMs brev.
Lite svårt att se denna blodiga och nerdrogade afghan kliva in på macken och köpa Coca-Cola eller ens komma dragande med detta nu efter det av Jähresten dikterade händelseförlopp utan detaljrikedom (colaburk) och inlevelse och fri berättelse.
Tråden pratar psykologi innan ens JM öppnat boken men poletterna kommer en efter en denna helg. Cheeezus, nu vart jag törstig.
Citera
2017-06-09, 20:58
Medlem
why123s avatar
Citat:

Tror du jag bryr mig om vad jag blir kallad? Denna cola burk som vi gjort oss dumma på i några dygn?Jag har ö h t inte nämnt den.. Detta är inte den enda FUP jag har läst på den sista tiden.. Min senaste FUP har varit om det lilla spädbarnet i Kristianstad och den försvunna Has*an i Malmö. Så om du tror att jag lägger ner någon överdriven tid på detta så misstar du dig.

Att jag läst igenom denna FUP (som inte är så intressant som den om Has*an) och läser igenom rättegången på kvällstid (och dagtid om jag har tid) betyder absolut inte att jag sitter och fingranskar den. Så märkvärdig är den inte.. Det intressantaste är hennes emellanåt irrationella beteende, skamlöshet och narcissism. Det viktiga tycker jag är att hon blir inlåst på livstid, att hon inte får förstöra sina minderåriga barn eller några andra
Citera
2017-06-09, 21:03
Medlem
Skolboken i psykologi? Ett av de mest elementära påpekanden som brukar göras inom psykologi är att skilja på sak och person. Detta verkar AM greppat. Hon älskar sin dotter. Men hon kommer aldrig att förlåta hennes handlingar, att ligga bakom, planera och se till att en annan/andra personer verkställer mord och mordförsök.
Citera
2017-06-09, 21:06
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
ÅK pressar henne och responsen är som förväntat - kulmen av ackumulerad vrede kommer till uttryck. Det enda som hindrar henne att uttrycka vedergällning är väl platsen hon befinner sig på..

ÅK låter nämligen inte JM flöda fritt och ställer henne mot väggen:

JM har varit på hugget innan i sina brev:

HUR har ÅK mage att ifrågasätta den perfekta JM med den enorma kompetensen, den barmhärtigaste som skådats?
... Ja, det behövs nog inte mycket för att hamna i onåd hos superwoman.
Blockera lögnerna så är det kört.

JM inser att hon inte har kontrollen längre, men försöker på alla sätt att återta den, via hot och lappar, brev och anteckningar som hon visat för media.

JM har lekt färdigt, men hon kommer ALDRIG att ge upp eller erkänna vad hon är misstänkt för.

Tur att inte högerarmen blev ''skadad'' i den sk ''stroken'' hur hade JM gjort då för att skriva ner sina viktiga anteckningar?

Det är viktigt för JM att framhäva att hon har ''kompetens'', då är man automatiskt en högre stående varelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in