2017-06-09, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Hmm, jag har läst FUP, däremot tror jag att man måste ha umgåtts väldigt mycket med henne eller med någon med liknande personlighet för att resonera som du.
Arbetar likadant i rätten som i FUP, plussar vi sedan på hennes meriter som står i den FUP jag läst, så är det inte någon medveten strategi. Den som tror det är lika jävla illa ute som henne.
Nej då. Inte alls. Kanske du läst fup men du begriper den inte så ingen ide att läsa om. På vilket vis skiljer sig beteendet i rätten åt mot fup och IRL?
Citera
2017-06-09, 18:46
Medlem
afKnollentotts avatar
Bilder i all ära...

”En bild säger mer än tusen ord”

"Ett sätt är att använda sig av kampanjer där man kan nå ut med sitt budskap med hjälp av bilder."
* http://merorgandonation.se/en-bild-sager-mer-tusen-ord/

Jag vet ändå inte, om bilder kommer att ha nån större betydelse.... jag tänker "kräftlåda"...
Citera
2017-06-09, 18:55
Medlem
lasternassummas avatar
Arbogakvinnans alla lögner om mordkvällen

Expressen har listat några av JMs påstådda aktiviteter kvällen då Göran mördades och olika förklaringar om vad som hänt. Jag har fyllt på lite:
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-alla-logner-om-mordkvallen/
https://unvis.it/expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-alla-logner-om-mordkvallen

– I hemmet och tittade på Youtube. AG uppmanades att ljuga.
– Körde bil mot Katrineholm
– Sålde sex i Kungsör
– Ville köpa en pistol - men säljaren kom aldrig
– Skulle köpa laktosfri frukost - och en pistol
– Ville köpa matsäck på Ica Maxi
– På en mack och köpte Cola Light. Mötte kompis till JJ.

– "Gud är mitt alibi"
– Min son DB har mördat pappa.
– Ghasam och MR mördade Göran och DB körde. Hedersmord.
– JJ har mördat Göran. Hedersmord.

– Allt är lögn och påhitt som beror på mitt psykiska tillstånd

Alla uttalanden är ju inte så tydliga. Ibland fullföljs inte ens historierna. Det finns nog fler fragment till historier om vad som hände när Göran mördades. Det är svårt att räkna alla versioner som JM presterat.

Citera
2017-06-09, 18:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Hikes verkar helt enkelt ha resignerat, och man förstår varför. Johanna har omöjliggjort ett försvar. Och Johanna kommer med all säkerhet spela ut hela registret i den resterande delen av rättegången, och jag tror inte hon ens försöker använda Hikes råd i sitt försvar. Hon styr. Byta ut Hikes kan hon inte göra, och jag tror inte heller Hikes kan avsäga sig uppdraget utan att förlora all kredibilitet som försvarsadvokat.
Det kommer att bli underhållande.

Vad ska stackars Hikes göra annat än resignera och försöka tänka på något annat, JM har grävt sin grav och Hikes är väl medveten om det, antar att hon hoppas på att det inte blir värre men då hoppas hon förgäves.

Som du skriver, det kommer att bli underhållande att se och höra hur JM krackelerar totalt nästa vecka, men samtidigt så djupt tragiskt för offren, fy satan för att sitta där och se hur sjuk JM egentligen är.
Citera
2017-06-09, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Gjorde Wenna det?
Wenna fick kalla polisen som blev tvungna att rätta till utredningsmiss nummer X framför en häpen domstol. Hon spann som en katt när hon ville visa alla lappar men insåg snabbt misstaget. Varför har de inte ens förhört henne om brevet kan undras? Skall det behöva göras under pågående rättegång? Får den läggas på is till detta är gjort?

Menar du brevet daterat 13/1 -17 till JB? Där står inget om något inköp av Coca-Cola på macken. Där står:

"Jag vet att jag träffade någon den 3/8 på kvällen när jag skulle tanka. Men jag minns inte namnet på personen, suck."

Om Du har sett annat måste du visa på var
Citera
2017-06-09, 19:30
Medlem
Skulle det alltså vara så, att en del av Johannas "förvirringar" under förhören, som nu ligger ute till offentlig skärskådan, innhehåller kodade meddelanden avsedda att läsas, förstås och effektueras mellan offentliggörande och rättegång?
Som till exempel det meddelande diva59 just har citerat
"Jag vet att jag träffade någon den 3/8 på kvällen när jag skulle tanka. Men jag minns inte namnet på personen, suck."
Ska det tolkas som "skaka fram någon som mött mig!" och på annat ställe finns kanske angivet pris och betalningssätt?
År det detta som är hennes oerhörda slughet och framsynthet?

Man borde kanske läsa alla hennes hälsningar på liknande sätt.
Nio eller tio försök att befalla fram någon i någon tänkt situation.
Med detta kommer vi nära spion- och underrättelseberättelser från WWII
Citera
2017-06-09, 19:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, jag visste vad kvinnliga psykopater var kapabla till långt innan den här tråden startades.
Citat:
Psykopater som chefer är svårt och jag undrar hur JM var som VD.
... lika överjävligt med narcissistiska sådana.
Min betoning ligger på att det kan vara vanskligt att särskilja från från narcissism och histrionisk beträffande kvinnor och personlighetsstörningar tangerar varann då det är likheter. Därav kan ospecificerad personlighetsstörning med psykopatiska drag också vara gällande.
Citera
2017-06-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Skulle det alltså vara så, att en del av Johannas "förvirringar" under förhören, som nu ligger ute till offentlig skärskådan, innhehåller kodade meddelanden avsedda att läsas, förstås och effektueras mellan offentliggörande och rättegång?
Ska det tolkas som "skaka fram någon som mött mig!" och på annat ställe finns kanske angivet pris och betalningssätt?

Haha, tror inte JM har den kapaciteten. Alls. Var väl ett desperat försök att få JB att fixa fram ett vittne, som hon nu även framfört i rätten.
Btw står i brevet innan, daterat 11/1 -17
"Sen berättar Moh för D o Jaf att morfar vaknat och hade en kniv."
Kanske därifrån Ramaria fått detta om kniven? (Som alltså de facto hängde på en krok i förstutrappen)
Citera
2017-06-09, 19:54
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter

Ja, säkert! En del av dem är dolda budskap till en trogen fanclub som vet vad de ska göra! diva59 visade ett lysande exempel. Men oftast går hjärnan som en centrifug på henne.. Men hon listar ut något på kvällen som hon ska göra dagen efter, men det blir svårare och svårare för vakterna skymmer henne.
Jag hoppas verkligen inte att hon får träffa tvillingarna eller "Yes", hon sprider smitta omkring sig och de ska skonas från det.

Men det hon främst vill ha nu är ett vittne till vilket pris som helst och ha kontakt med de lojala och förvissa sig att de vittnar rätt.
Senast redigerad av why123 2017-06-09 kl. 19:56. Anledning: .
Citera
2017-06-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, säkert! En del av dem är dolda budskap till en trogen fanclub som vet vad de ska göra! diva59 visade ett lysande exempel. Men oftast går hjärnan som en centrifug på henne.. Men hon listar ut något på kvällen som hon ska göra dagen efter, men det blir svårare och svårare för vakterna skymmer henne.
Jag hoppas verkligen inte att hon får träffa tvillingarna eller "Yes", hon sprider smitta omkring sig och de ska skonas från det.

Men det hon främst vill ha nu är ett vittne till vilket pris som helst och ha kontakt med de lojala och förvissa sig att de vittnar rätt.

Vad i h-e menar du? Brevet finns i FUP att läsa för alla och en var, även JB, DB och JJ. JB har med all säkerhet inte fått brevet pga dess innehåll. Vad tror du, sällan jag kallar något detta men, IDIOT!
JM har ju själv i rätten framfört önskemålet om vittne, läs FUP, säger jag.
Citera
2017-06-09, 20:02
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
En fundering. Om hon överklagar (när lol) så tas väll alla åtalspunkter upp igen. Det går ju inte att lyfta enskida åtal ut stämningen. Har jag förstått rätt?

Om jag har förstått rätt, så hoppas jag att vissa förstår varåt det barkar och börjar sammarbeta med polisen. Att inte göra det tyder väldigt mycket på inblandning. Något som inte bara kommer förstås av mig utav av många andra. Kanske kommer det då att läggas mycket krut på vissa toxikologa undersökningar av Aki.

Nejdå. Enligt 51 kap 4§ rättegångsbalken kan tingsrättens dom överklagas i vissa delar.

4§ Överklagandet skall innehålla uppgifter om
1. den dom som överklagas,
2. i vilken del domen överklagas och den ändring i domen som yrkas,
3. grunderna för överklagandet och i vilket avseende tingsrättens domskäl enligt klagandens mening är oriktiga,
4. de omständigheter som åberopas till stöd för att prövningstillstånd skall meddelas, när sådant tillstånd krävs, och
5. de bevis som åberopas och vad som skall styrkas med varje bevis.
Citera
2017-06-09, 20:03
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Arbogakvinnans alla lögner om mordkvällen

Expressen har listat några av JMs påstådda aktiviteter kvällen då Göran mördades och olika förklaringar om vad som hänt. Jag har fyllt på lite:
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-alla-logner-om-mordkvallen/
https://unvis.it/expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-alla-logner-om-mordkvallen

– I hemmet och tittade på Youtube. AG uppmanades att ljuga.
– Körde bil mot Katrineholm
– Sålde sex i Kungsör
– Ville köpa en pistol - men säljaren kom aldrig
– Skulle köpa laktosfri frukost - och en pistol
– Ville köpa matsäck på Ica Maxi
– På en mack och köpte Cola Light. Mötte kompis till JJ.

– "Gud är mitt alibi"
– Min son DB har mördat pappa.
– Ghasam och MR mördade Göran och DB körde. Hedersmord.
– JJ har mördat Göran. Hedersmord.

– Allt är lögn och påhitt som beror på mitt psykiska tillstånd

Alla uttalanden är ju inte så tydliga. Ibland fullföljs inte ens historierna. Det finns nog fler fragment till historier om vad som hände när Göran mördades. Det är svårt att räkna alla versioner som JM presterat.

Det där är bara svaga, helt orimliga anklagelser.
De flesta av orden finns inte i hennes vokabulär - bevis.
Hon skulle aldrig säga något - bevis.
Om hon skulle ha sagt något riktigt dumt, så är det inte hon, utan en fejk. Behöver du mer bevis eller?
Senast redigerad av vallero 2017-06-09 kl. 20:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in