2017-06-09, 00:20
Medlem
Podrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Jag tror inte heller det kan vara han, om man googlar Hallsberg till Köping så är det 85 km sträcka. Det finns ingen chans att han kan ha gått den sträckan utan mat eller dricka i över 2 veckor om han inte har åkt bil dit. Jag trodde också först att det har begåtts ett brott men polisen har själva sagt att det är troligen inte så utan Patrik har drabbats av en psykos och varit deprimerad.

Dit kan nog en halvt förvirrad gå från Hallsberg på två veckor. Även om det skulle vara 100 km. Det är rimligt att kunna gå 20 km per dag i veckor för en fullt frisk person. Men inte utan mat och vatten förstås. Hoppas de hittar killen!
Citera
2017-06-09, 00:21
Moderator
OYs avatar
Om iakttagelserna i Örebro och Köping stämmer, att det verkligen var P som sågs så är det intressant att titta på hur han har rört sig och också fundera på varför ingen tycks ha sett honom längs med vägarna mellan orterna.

Örebro och Köping ligger längs med järnvägen som går mellan Falun och Hallsberg, kanske går han av någon anledning längs med järnvägsspåret mot Falun. Om det är så, så borde man kanske just nu ha koll på sträckan mellan Köping - Kolbäck - Västerås. Om han håller jämn takt så bör det vara där någonstans som han befinner sig i nuläget.

En tanke bara!
Citera
2017-06-09, 00:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podr
Dit kan nog en halvt förvirrad gå från Hallsberg på två veckor. Även om det skulle vara 100 km. Det är rimligt att kunna gå 20 km per dag i veckor för en fullt frisk person. Men inte utan mat och vatten förstås. Hoppas de hittar killen!

Ungefär 17,5 - 21 timmar tar det att gå sträckan enligt google maps, så varför skulle P inte klara av det på 17 dygn?

Jag håller med dig, inte omöjligt att gå sträckan på två veckor.
Citera
2017-06-09, 05:49
Medlem
En sak jag reagerar på är att föräldrarna inte är uppe och letar själva utan endast verkar söka via Facebook. Hade det varit min unge hade jag varit utom mig av oro och ej kunnat stanna över 50 mil från platsen.. Kanske är det inte första gången han försvinner ändå?
Citera
2017-06-09, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chipstutten
En sak jag reagerar på är att föräldrarna inte är uppe och letar själva utan endast verkar söka via Facebook. Hade det varit min unge hade jag varit utom mig av oro och ej kunnat stanna över 50 mil från platsen.. Kanske är det inte första gången han försvinner ändå?

Håller med dig, läste på pappans facebooksida att Patrik skulle vart synlig i Borensberg!!!! ungefär vid samma tidpunkt som han skulle sitta på MC i Köping!!!!!
Många frågor är det ,hur är hemförhållandet, pappan skriver hela tiden inte så mycket mamman, syskon brodern skall ta studenten?!, Patrik kanske inte vill, vet vi till 100% att han är deprimerad!!!!

Samtidigt ställer man ju frågan har övervakningsfilmen från stationen i Hallsberg granskas ännu, eller är det fortfarande helg!!!!!!!!!
Citera
2017-06-09, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ungefär 17,5 - 21 timmar tar det att gå sträckan enligt google maps, så varför skulle P inte klara av det på 17 dygn?

Jag håller med dig, inte omöjligt att gå sträckan på två veckor.

Ja ni har rätt men det är så jäkla sjukt att personalen på McD i Köping har sett honom men ändå inte gjort något. Nu kan man undra var han håller hus och om han håller på att svälta ihjäl. Jag tycker att hela den här händelsen är så märklig, killen är borta i 2 veckor och sedan så har folk sett honom lite överallt men ändå så pratar ingen med honom. Är folk så rädda för honom?
Citera
2017-06-09, 12:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Ja ni har rätt men det är så jäkla sjukt att personalen på McD i Köping har sett honom men ändå inte gjort något. Nu kan man undra var han håller hus och om han håller på att svälta ihjäl. Jag tycker att hela den här händelsen är så märklig, killen är borta i 2 veckor och sedan så har folk sett honom lite överallt men ändå så pratar ingen med honom. Är folk så rädda för honom?

Jag har svårt att tro på de olika vittnesmålen. Varför? Ingen pratade med honom. Ingen tog en bild. Ingen ringde polisen medan han var inne på McD.

I dessa tider då folk tar bilder på allt och inget samt filmar bilolyckor, så fixar plötsligt ingen att använda sin mobil. Jomenvisst.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-06-09 kl. 12:07.
Citera
2017-06-09, 13:13
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chipstutten

Vart tycker du att dom ska leta? Dom kanske tror att han ska dyka upp vid föräldrahemmet?
Citera
2017-06-09, 14:01
Medlem
RetroLovers avatar
Det som irriterar mig är att folk rapporterar om att de kan ha sett honom. Varför i helvete är det ingen som försöker närma sig honom för att se efter om det verkligen är han? Hur resonerar de? "Fan jag tror det där kan vara den försvunna killen. Jag springer hem och ringer polisen!"?

Kan det vara någon idé att leta i mindre samhällen kring Örebro/Hallsberg? Det finns så många "iaktagelser" på olika ställen nu så man vet inte vart det ska letas längre.
Citera
2017-06-09, 16:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetroLover
Det som irriterar mig är att folk rapporterar om att de kan ha sett honom. Varför i helvete är det ingen som försöker närma sig honom för att se efter om det verkligen är han? Hur resonerar de? "Fan jag tror det där kan vara den försvunna killen. Jag springer hem och ringer polisen!"?

Kan det vara någon idé att leta i mindre samhällen kring Örebro/Hallsberg? Det finns så många "iaktagelser" på olika ställen nu så man vet inte vart det ska letas längre.

Hur många iakttagelser känner du till, kan du specificera dem?

Jag lanserade ett uppslag(Järnvägen mellan Falun och Hallsberg) som möjligtvis kan ge en hint om var man bör söka efter P, se mina senaste inlägg. Jag påstår inte att jag sitter inne med lösningen, men ett sätt att skaka fram uppslag är att försöka bena ut hur P, om det är han som har iakttagits, har rört sig, och på så vis vaska fram potentiella vägar och områden som han kan förväntas röra sig på.

Om jag inte minns fel så handlar en iakttagelse om att någon som kan ha varit P gick över järnvägen i riktning mot Sannahed. Vad vet vi, P kastade kanske ut sin mobiltelefon eller något annat genom fönstret(öppningsbart?) på tåget, och nu har hjärnspöken fått honom att leta efter något längs med spåret. Kanske inte troligt, men något kan ha fått P att gå längs med järnvägen.

Om han verkligen har velat ta sig fram fort så hade han hunnit myket längre än till Köping, så varför har han endast färdats runt tio mil på två veckor, vad sysslar han med längs med sin färdväg mer än att sova på Donken?
Senast redigerad av OY 2017-06-09 kl. 17:05.
Citera
2017-06-09, 17:26
Medlem
Irriterar mig också på att ingen tagit kontakt med honom, när de dessutom sett honom sova på McD flera gånger (eller, jag uppfattade det som 2-3 ggr iaf). Eller åtminstone en bild eller kontaktat polis! Tydligen hade han setts med en påverkad tjej (alkohol nämndes men jag vet inte) så han kan ju fått hjälp av henne med mat m.m. Frågan är vem hon är.
En kvinna hade även hittat en "pinnkoja" i skogen över vägen från McD där hennes hund tagit upp spår till McD så jag hoppas att han finns där omkring. Men han kan säkerligen ta sig vidare lätt också, i synnerhet om han har sällskap av någon (den här tjejen då).

Om det nu är Patrik som setts. Om det inte är det så är de verkligen tillbaka på ruta 1 i Hallsberg.

Hoppas, hoppas de hittar honom nu. Att han befinner sig i det området runt McD i Köping.

Ja, virrigt inlägg, har gått tillbaka och lagt till och orkar inte kolla igenom det. Källor Facebook-gruppen, dock inte tagits upp här.
Citera
2017-06-09, 21:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmyyggggaann
Irriterar mig också på att ingen tagit kontakt med honom, när de dessutom sett honom sova på McD flera gånger (eller, jag uppfattade det som 2-3 ggr iaf). Eller åtminstone en bild eller kontaktat polis! Tydligen hade han setts med en påverkad tjej (alkohol nämndes men jag vet inte) så han kan ju fått hjälp av henne med mat m.m. Frågan är vem hon är.
En kvinna hade även hittat en "pinnkoja" i skogen över vägen från McD där hennes hund tagit upp spår till McD så jag hoppas att han finns där omkring. Men han kan säkerligen ta sig vidare lätt också, i synnerhet om han har sällskap av någon (den här tjejen då).

Om det nu är Patrik som setts. Om det inte är det så är de verkligen tillbaka på ruta 1 i Hallsberg.

Hoppas, hoppas de hittar honom nu. Att han befinner sig i det området runt McD i Köping.

Ja, virrigt inlägg, har gått tillbaka och lagt till och orkar inte kolla igenom det. Källor Facebook-gruppen, dock inte tagits upp här.

Det måste inte vara ett mysterium att ingen som tror sig kan ha sett P inte har tagit kontakt med honom. Den enklaste förklaringen kan vara att vederbörande inte kände till att P är eftersökt vid det tillfället iakttagelsen gjordes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in