Citat:
Absolut kan det ju vara så men vissa kvinnor kan kanske inte tänka i dem banorna att jag som tjej kanske faktiskt gillar klä mig lite sexigt . Jag klär mig ju inte enbart för att sticka ut när jag är ute utan går i högklackat och kjol även här hemma och då är det bara jag och min lilla dotter så klär mig ju så för jag gillar det .
Nej det är ju inte främst för att sticka ut som vi klär oss i en sensuell stil. Jag har ända sedan jag var liten för det mesta haft kjol alt klänning och snygga skor. Min mamma var väldigt noga med att jag skulle se "docksöt ut" och tog titt och tätt med mej på inköp av något nytt. När jag fyllde 12 fick jag mina första pumps. De var vita men hade inte så hög klack. Det gällde ju att vänja sej att gå i högklackat.
Under tonåren blev det nästan en sport att försöka gå i pumps med så höga klackar som möjligt. Visst fanns det dom i tjejgänget somt tyckte att jag var löjligt självmedveten och barnsligt fåfäng. Men killarna gillade det. Och alldeles särskilt när jag klätt mej i latexkjol alt shorts och häftiga strumpor.
I mitt nuvarande jobb på ett medelstort företag har jag för det mesta dräktjacka,kjol och naturligtvis pumps. Det tycker jag är en snygg och representativ kontorslook. När jag däremot går på krogen eller besöker något dansställe klär jag mej exempelvis i kort jacka, blus,knäkort kjol och pumps men någon gång också i klänning. Jag är barnsligt förtjust i vita klänningar och även i svarta och har ganska många i min garderob.
Varför sedan så många kvinnor klär sej okvinnligt kan kanske bero på den rådande trenden dvs att inte lägga ner så mycket energi på det yttre. Och det gäller även bland män. Nationaldagen var jag på en känd restaurang. Jag hade min sverigedräkt på mej, men bland flertalet av gästerna såg det ut som det var vanligt vardagligt lunchdax åtminstone på klädseln.