2017-06-08, 06:24
Medlem
jymdjakets avatar
Dylan är sjukt jävla överskattad. Den enda låten med någorlunda schyst melodi han gjort är The Hurricane, och det är ingen direkt Mozart-nivå det rör sig om där heller, även om det är en okej låt.

Känns som att det mest är folk som är så komplett tondöva att de inte kan uppskatta melodier i vilket fall som lyssnar på Dylan och annan "artsy" musik i den stilen. Samma sak med allt jävla folk som runkar sönder över produktion samtidigt som de inte kan vissla bä bä vita lamm.

Robbie Williams gör riktigt tråkig musik också. Borde inte fått gå i närheten av en så pass bra melodi som I Will Survive. En riktigt skitkass refräng kombinerade han med den också.
Senast redigerad av jymdjaket 2017-06-08 kl. 06:30.
Citera
2017-06-08, 07:19
Medlem
Tycker att Håkan Hellström är urdålig. Dålig falsk röst, snor låtar och melodislingor som han sen förstör. Tycker Inte heller om prat-sjungare typ Dylan, Ulf Lundell, Eldkvarn m.m. Men jag har ett ibland kanske alltför känsligt gehör. Har märkt att jag är den typen som lider av att höra falsksång/sura toner mer än många andra...
Citera
2017-06-09, 03:07
Medlem
The Beatles
Citera
2017-06-09, 03:46
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Tycker att Håkan Hellström är urdålig. Dålig falsk röst, snor låtar och melodislingor som han sen förstör. Tycker Inte heller om prat-sjungare typ Dylan, Ulf Lundell, Eldkvarn m.m. Men jag har ett ibland kanske alltför känsligt gehör. Har märkt att jag är den typen som lider av att höra falsksång/sura toner mer än många andra...

Håller med om Håkan och de andra. Håkans musik är dessutom en fjantig version av "göteborgsmusik" där det ska trallas om spårvagnar etc etc. En fånig vykortsversion, en utomståendes perspektiv. Är Håkan ens en riktig göteborgare? Där är BD mer "Göteborg" i så fall (som Håkan var trummis i,vilket var en passande roll) Eller Twice a man.
Senast redigerad av another-devil 2017-06-09 kl. 03:49.
Citera
2017-06-09, 20:34
Medlem
jag håller med Dylan känns ingenting specielt för mig i alla fall det enda som kanske kan kännas bra är låten knocking on heavens door
Citera
2017-06-09, 20:44
Medlem
Betalar bandet/artisten sina egna inspelningstimmar i studion och gör så i flera år utan att det händer något. Då har vill jag påstå artisten/bandet överskattat sin musikalitet. Hårt att behöva säga det men så är det. Se bara på alla idolvinnare, utan låtar som håller faller de platt. Men sålänge det finns pengar till nya inspelningar så finns det hopp.
Citera
2017-06-09, 20:49
Medlem
knullklassons avatar
Det har säkert redan konstaterats hundratals gånger i tråden, men U2.
Citera
2017-06-13, 12:53
Medlem
Bruce Springsteen, Bob Dylan och U2
Citera
2017-06-14, 20:59
Medlem
Mötley Crüe
Citera
2017-06-14, 21:35
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnatten
The Beatles

Av rent intresse, hur bra öra har du för toner? Har en teori om att musiksmak hänger starkt ihop med det, och eftersom FB är anonymt så kan man vara en dryg jävel och fråga och se om det ligger nåt i det.
Citera
2017-06-14, 21:40
Medlem
Min röst faller på U2. Ogillar dem inte, tvärtom så har de gjort en hel bra låtar. Men överskattade är de.
Citera
2017-08-30, 23:33
Avslutad
Frank Zappa? Jag fattar inte hur "Bobby Brown" fortfarande kan spelas på välrenommerade radiostationer. Inte för att den är kränkande (vilken den säkert är) utan för att den är så kolossalt jävla dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in