2017-06-08, 22:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Någon har faktiskt suttit på psyket sedan tidigt 1970-tal....någon mördande pedofil.....jag kommer inte ihåg namnet nu, men det var i media under det sista året...

Precis och som jag tidigare sa så fick Leif Axmyr 51 års fängelse. Det har hänt, men händer i praktiken så gott som aldrig.
Citera
2017-06-08, 22:33
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
I stundens hetta? Hon hade skrivit det i ett sedan länge beslagtaget brev, men inget polisen tänkte följa upp förrän åkl kom på den briljanta idén inför domare och nämndemän idag alldeles själv med papperet viftande i högsta hugg. Sjukt pinsamt.
Har detta omnänts tidigare, finns brevet i FUP? Till Åkl idag om varför hon inte talat om det här tidigare svarade hon att hon inte tyckte att det var "relevant"
Senast redigerad av Gizur 2017-06-08 kl. 23:04.
Citera
2017-06-08, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Afghanskt utseende på den personen, måhända? Om man med hjälp av svärsonen får fram någon som det skulle kunna vara så skulle jag gissa att han oturligt nog redan utvisats till Afghanistan och inte går att hitta. Vilket JM säkert vet om och därför drog till med den personen, en afghan som hon visste hade utvisningsbeslut. Dock enbart en spekulation från min sida. Kanske mer troligt att hon bara drog till med något i stundens hetta utan närmare eftertanke.

Jag gissar att hon vill påminna Jafar (inför måndagens förhör) att hon har "hållhakar" på honom.

Allt hon gör är för egen vinnings skull. Icke att förglömma.
Citera
2017-06-08, 22:35
Medlem
Man får tycka illa om en person och t o m vara kvinnohatare - men det har inget med skuld att göra.
Oavsett hur många skålar som utbringas mellan mobbare - det finns inga bevis på JM:s skuld.
Drevet ska inte agera domstol. Starka känslor slår ut rättvisetänk.

Hon bör därför gå frï om inga bevis kommer fram. Så fungerar svensk rättvisa. Vi kan inte ha fler Linna- eller Quickfall.
Citera
2017-06-08, 22:38
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Det var inte ------ som mördade min pappa. Det var drogerna som skördade ytterligare
ett offer. Har du kollat knivingångarna och jämfört med kniven? "

https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/218761

Det skulle rinna ut i sanden förhållandet med herr Rajabi och samtidigt skulle det ingås
giftermål med honom.
Hon bedyrar att hon älskar sin mamma. Som hon sagt följande om tidigare:
"Jag hoppas att hon dör, jag hoppas att hon tar livet av sig."
Det är ganska frekvent med självmotsägelser.

Till Norge skulle hon för att etablera företag i samma lukrativa bransch som hon inte för länge
sedan tvingades abrupt lämna hemma i gamla Svedala. Så hon blev ganska arg på kuppen.
Vem som sedan skulle fronta utåt som VD för den tilltänkta härligheten var det kanske
inte så noga vem det blev. JM har visat att sånt är inte så viktigt att hålla reda på, bara någon
är det. Huvudsaken är att kulorna ramlar in fort och många. 57 000 inbringar varje
söt liten pojke med flyktingstatus har vi fått lära oss. Grabbarna från Kabul och Teheran
ger plenty of money och har man tur och sexuell attraktionskraft nog så kan det bli lite
skoj i sänghalmen också som nån bonus på det hela. Jajamensan.
Johanna vet. En del andra svenska kvinnor i den bransch man kan vandra över lik för att få
vara delaktig i vet också. Senast var det väl någon "incident" i självaste fucking Åmål som
fått viss uppmärksamhet.

Nåväl, det där med företagsetablering i Norge tillsammans med mannen som mördade hennes
pappa på hennes order ska man nog inte ta alltför allvarligt på.
De var nog nåt annat vederbörande hade i tankarna när Trondheim förärades ett besök om
än inte ett långvarigt sådant direkt. Farbror Blå var nämligen oförsynt nog att komma och
störa mitt i allt. Just som man lade fram det så fint och övertygande om "det svåra livet"
och så mycket bättre det vore att komma ifrån alltihop medelst en välfylld spruta i armen.
Innehållet var det inga problem med att anskaffa, lovade en 42-årig kvinna, van vid att
få som hon ville och här kan det bestämt misstänkas att ett farligt vittne ville hon bli kvitt
för evigt.
Och två små barn förskonades alls icke från att behöva lyssna till allt det här.
Ur ett "barnperspektiv" kanske inte så lämpligt.

Det blev inte att slå sig ner i grannlandet Norge, men det är väl inte så illa borta i Frövi heller
där Hinsan ligger...

Ann-Sofie Sannemalm:

Åklagaren: Har du haft några hälsoproblem de senaste åren?
- Nej.

Ja, men stroken då? Glömdes den bort alldeles?
Nä, visst, ja, den passerade ju bara förbi som hastigast, räknas ju inte då förstås...

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

En mkt bra beskrivning jag fick mig ett gott skratt, humorn fick du verkligen med, Frövi har ju sin slogan: Positiva Frövi, så JM ska nog bli positivt välkommen på Hinsan, sen kan hon blicka ut över sjön Väringen som ligger i anslutning till Hinsan, och kanske få lite associationer till Hjälmaren.
Citera
2017-06-08, 22:45
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Det var inte ------ som mördade min pappa. Det var drogerna som skördade ytterligare
ett offer. Har du kollat knivingångarna och jämfört med kniven? "

https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/218761

Det skulle rinna ut i sanden förhållandet med herr Rajabi och samtidigt skulle det ingås
giftermål med honom.

Hon bedyrar att hon älskar sin mamma. Som hon sagt följande om tidigare:
"Jag hoppas att hon dör, jag hoppas att hon tar livet av sig."
Det är ganska frekvent med självmotsägelser.

Till Norge skulle hon för att etablera företag i samma lukrativa bransch som hon inte för länge
sedan tvingades abrupt lämna hemma i gamla Svedala. Så hon blev ganska arg på kuppen.
Vem som sedan skulle fronta utåt som VD för den tilltänkta härligheten var det kanske
inte så noga vem det blev. JM har visat att sånt är inte så viktigt att hålla reda på, bara någon
är det. Huvudsaken är att kulorna ramlar in fort och många. 57 000 inbringar varje
söt liten pojke med flyktingstatus har vi fått lära oss. Grabbarna från Kabul och Teheran
ger plenty of money och har man tur och sexuell attraktionskraft nog så kan det bli lite
skoj i sänghalmen också som nån bonus på det hela. Jajamensan.
Johanna vet. En del andra svenska kvinnor i den bransch man kan vandra över lik för att få
vara delaktig i vet också. Senast var det väl någon "incident" i självaste fucking Åmål som
fått viss uppmärksamhet.

Nåväl, det där med företagsetablering i Norge tillsammans med mannen som mördade
hennes pappa på hennes order ska man nog inte ta alltför allvarligt på.
De var nog nåt annat vederbörande hade i tankarna när Trondheim förärades ett besök om
än inte ett långvarigt sådant direkt. Farbror Blå var nämligen oförsynt nog att komma och
störa mitt i allt. Just som man lade fram det så fint och övertygande om "det svåra livet"
och så mycket bättre det vore att komma ifrån alltihop medelst en välfylld spruta i armen.
Innehållet var det inga problem med att anskaffa, lovade en 42-årig kvinna, van vid att
få som hon ville och här kan det bestämt misstänkas att ett farligt vittne ville hon bli kvitt
för evigt.
Och två små barn förskonades alls icke från att behöva lyssna till allt det här.
Ur ett "barnperspektiv" kanske inte så lämpligt.

Det blev inte att slå sig ner i grannlandet Norge, men det är väl inte så illa borta i Frövi heller
där Hinsan ligger...

Ann-Sofie Sannemalm:

Åklagaren: Har du haft några hälsoproblem de senaste åren?
- Nej.

Ja, men stroken då? Glömdes den bort alldeles?
Nä, visst, ja, den passerade ju bara förbi som hastigast, räknas ju inte då förstås...

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet
Tack för ett intressant inlägg. Jag håller med om tankarna med syftet av att abrupt avbryta Thailandsresan. JM måste tysta MR, honom kunde hon inte lita på. En sådan skör person kan gå till polisen och erkänna ALLT.

Ang. det fetade, du får inte glömma att den goda JM även såg en möjlighet att rädda, åtminstone en kvinna, från de hemska förhållandena i Iran.
Citera
2017-06-08, 22:54
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Måste ju ha tid att tänka ut svaren.
Ja, det tyckte jag märktes tydlig på en del av dagens ljudklipp från rättegången.
Citera
2017-06-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kanske. Men det kan slå tillbaka också. Och fundera på hennes oxytocin-behov. Om hon inte befinner sig i de autistiska registren -- vilket jag betvivlar -- så är hon sannolikt oxytocin-junkie.

Oxytocin påverkar känslor. Totalt icke-fungerande på en psykopat som har en total avsaknad av förmågan till känsla, vilket inte beror på oxytocinbrist, utan snarare är en medfödd felkonstruktion av hjärnan där känslocentrum är betydligt förminskat.
Citera
2017-06-08, 23:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Man får tycka illa om en person och t o m vara kvinnohatare - men det har inget med skuld att göra.
Oavsett hur många skålar som utbringas mellan mobbare - det finns inga bevis på JM:s skuld.

Hon bör därför gå frï om inga bevis kommer fram. Så fungerar svensk rättvisa. Vi kan inte ha fler Linna- eller Quickfall.

Jag hänger inte riktigt med i ditt inlägg. I svenska domstolar är det ju faktiskt tillåtet med indiciekedja. Så fungerar svensk rättvisa oavsett vad du tror och vet. Vill du ha en annan tolkning av svensk lag måste du bearbeta lagstiftarna.

Det är i nuläget alltså INTE emot svensk rättvisa att bli dömd efter en indiciekedja. Vill du ifrågasätta denna form av svensk rättvisa måste du starta en tråd för diskussioner kringa detta, för i nuläget är svensk rättvisa något annan än det du bestämt dig för och din tolkning

Med utgångspunkt från svensk lag och tillåtelse om indiciekedja ligger JM väldigt, väldigt illa till och varje gång hon öppnar munnen skjuter hon sig själv i foten.
Citera
2017-06-08, 23:02
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Har MRs bekännelse inte något bevisvärde? Kan man döma MR för mord och samtidigt fria JM helt? I så fall, måste vårt svenska rättsväsende genomgå en stor förändring. Hur många indicier ska krävas?

Vem är drevet?
Citera
2017-06-08, 23:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Dagens roligaste var när JM sa typ "hittade MR från Iran till Eskilstuna så borde han väl hitta från Eskilstuna till Granliden".
Citera
2017-06-08, 23:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Ja, du har väl rätt. Svårt att säga.

Det här reagerade jag f.ö. på, från SVT:

16:56 Jähresten: Min klient undrar: Varför skulle du skydda honom efter den 3 augusti?
- Jag ville inte förstå att det var han som var ute på Granliden. jag orkade inte förlora en person till som jag tyckte väldigt mycket om. Jag kunde inte tro, och att jag kan inte tro att jag har gjort det här..

Japp, jag reagerade också. JM verkar projicera ALLT! Har hon något eget jag överhuvudtaget?

Jag tror att JM, när hon säger "OM jag skulle ha gjort det här...." så betyder det faktiskt att hon gjort det.....

Jag börjar faktiskt luta åt att hon är riktigt, riktigt sjuk, med fler personersyndrom. Vad det nu heter på fackterm.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in