2017-06-08, 19:37
Medlem
hjeartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
En 10+.....

Jag har inte förstått att jag har varit skyl.........anklagad för ett mord eller för två mord.........
0O.54 min i videolänken.

https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/218730

Är det hennes egen röst i videolänken? Talar hon så långsamt?
Citera
2017-06-08, 19:38
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag lyssnade inte klart på rättegången efter 15.55 idag, men ser att det fortsatte med en del fyndigheter. Tänk vad bra att hon tar med sig en bok imorgon

Egentligen varför behöver JM en bok, hela hon är ju som ett uppslagsverk från A-Ö.
Citera
2017-06-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, jag förväntade mig det mesta från JM men idag satt jag med öppen mun, människan är genuint apkorkad med en hybris som slår alla rekord i världen, det är fan pinsamt att lyssna och se.

Stackars Hikes som måste med någon form av värdighet gentemot sig själv försvara eländet till människa, en omöjlig uppgift och jag tycker ett Hikes har resignerat.
Som jag förstår det går förhöret ut på att dubbelkolla de punkter åklagarna kommer att använda när de formulerar sin slutplädering? Detaljer om hennes ekonomiska situation, förhållande till familjemedlemmar, förhållandet med MR, hennes agerande för, under och efter mordet, försöken att påverka vittnen osv.
Om det är så, då misstänker jag att Hikes gjorde ett ganska dåligt jobb i dag. Jag har inte tid att gå igenom det själv, men som ett exempel vill jag nämna att Hikes lade ner tid och svammel på att höra sig för om hur Johanna har mått och mår i dag. Blir det så att det enda hon kan andra är att Johanna levt i ett halvårs paralyserande chocktillstånd och därtill är borderpsykotisk*, då kommer hon farligt nära att förklara/försvara gärningen i stället för att försvara Johanna?
Det ska bli spännande att följa fortsättningen!
(Lite spontana tankar, som kan vara fel redan på premisstadiet)

* tillägg: ska antagligen betyda att hon har borderline med psykotiska attacker - eller liknande
Senast redigerad av tantigheter 2017-06-08 kl. 19:47. Anledning: tillägg vid *
Citera
2017-06-08, 19:45
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Det är inte jag. Jag tror att hon tycker om sig själv alldeles för mycket för att ta livet av sig.
Nä precis, det kommer inte hända.
Citera
2017-06-08, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, vilken människa, totalt i avsaknad av självinsikt, hybris på alla plan men i grunden apkorkad.
Är det så? Eller så dyker det upp ett kvitto på en Coca-Cola till rätten och vips så är dina inlägg lika mycket värda som MRs erkännande. Glöm inte vad jag sagt, det var inte vägen dit som var intressant utan (om)vägen var en annan. vi får se..det kanske blir många som får huvudvärk och behöver vila, inte bara MR.

Utöver det så undrar jag ändå vart den tekniska bevisningen finns?
Citera
2017-06-08, 19:47
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjearta
Är det hennes egen röst i videolänken? Talar hon så långsamt?
Måste ju ha tid att tänka ut svaren.
Citera
2017-06-08, 19:49
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Psykologbok?!? Dvs. en bok författad av en psykolog (bokens handling verkar mindre relevant)och inte en psykologibok. Den sistnämnda typen av bok hade jag nog tänkt mig vara något mer lämplig att ta med för att bevisa vad det nu är hon vill bevisa.

Phieww. Man blir alldeles matt av alla dessa detaljer.

Det blev för rörigt i JM,s hjärnkontor i dag, hon glömde i:et, vi får förlåta hennes miss.
Citera
2017-06-08, 19:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det är inte jag. Jag tror att hon tycker om sig själv alldeles för mycket för att ta livet av sig.
Nej, ingen nämnvärd risk för det.
Psykopater är inte lagda för några självmord direkt. Och här har vi med allra största
sannolikhet att göra med just en sån typ. Sten Levander skulle nog nicka instämmande.
Psykopater dödar andra. Inte sig själva gärna. Det vore en för stor förlust för världen
om herr eller fru psykopat tog och lämnade in självmant.
Citera
2017-06-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det blev för rörigt i JM,s hjärnkontor i dag, hon glömde i:et, vi får förlåta hennes miss.
Var det så, eller var det referenten som glömde det kritiska i-et?
Citera
2017-06-08, 19:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Egentligen varför behöver JM en bok, hela hon är ju som ett uppslagsverk från A-Ö.

Jag uppfattade det som att reservdagen imorgon inte kommer att nyttjas utan att rättegången fortskrider nästa vecka.
Citera
2017-06-08, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, ingen nämnvärd risk för det.
Psykopater är inte lagda för några självmord direkt. Och här har vi med allra största
sannolikhet att göra med just en sån typ. Sten Levander skulle nog nicka instämmande.
Psykopater dödar andra. Inte sig själva gärna. Det vore en för stor förlust för världen
om herr eller fru psykopat tog och lämnade in självmant.

Svartenbrandt tog livet av sig, dog som Lars Carlander.
Citera
2017-06-08, 19:52
Medlem
Citat:

Jag håller med dig där, tror inte heller att hon kommer ta livet av sig själv utan kommer säkert driva någon annan till att ta sitt eget liv om hon hade fått chansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in