Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Ja, jag förväntade mig det mesta från JM men idag satt jag med öppen mun, människan är genuint apkorkad med en hybris som slår alla rekord i världen, det är fan pinsamt att lyssna och se.
Stackars Hikes som måste med någon form av värdighet gentemot sig själv försvara eländet till människa, en omöjlig uppgift och jag tycker ett Hikes har resignerat.
Som jag förstår det går förhöret ut på att dubbelkolla de punkter åklagarna kommer att använda när de formulerar sin slutplädering? Detaljer om hennes ekonomiska situation, förhållande till familjemedlemmar, förhållandet med MR, hennes agerande för, under och efter mordet, försöken att påverka vittnen osv.
Om det är så, då misstänker jag att Hikes gjorde ett ganska dåligt jobb i dag. Jag har inte tid att gå igenom det själv, men som ett exempel vill jag nämna att Hikes lade ner tid och svammel på att höra sig för om hur Johanna har mått och mår i dag. Blir det så att det enda hon kan andra är att Johanna levt i ett halvårs paralyserande chocktillstånd och därtill är borderpsykotisk*, då kommer hon farligt nära att förklara/försvara gärningen i stället för att försvara Johanna?
Det ska bli spännande att följa fortsättningen!
(Lite spontana tankar, som kan vara fel redan på premisstadiet)
* tillägg: ska antagligen betyda att hon har borderline med psykotiska attacker - eller liknande