2017-06-08, 22:13
Medlem
NicholasUrfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Givetvis är det gärningsmannen som bär största skulden, men folk bör ju vara rädda om sig. Man kan inte lita på varenda kotte i dagens läge. TYVÄRR. Och att du jämför påståendet att en tjej i kort kjol som går utomhus bär skuld till våldtäkt, med att en tjej som bjuder hem en främling har utsatt sig för en onödig risk, tycker jag är magstarkt. De två sakerna är som att jämföra äpplen och päron.

Att man knyter kontakt utomhus är helt okej, men att börja dra hem främlingar är onödigt som tjej. Och det kommer jag uppfostra mina barn till. Helt övertygad om att man lär känna varandra på neutral mark före man på tu man hand ses i hemmet.

Du väljer alltså, i ännu ett inlägg, att skuldbelägga BO. Hon skulle agerat annorlunda för att sluppit bli bragd om livet. Att han hade ihjäl henne är alltså, enligt dig, fullt rimligt, eftersom hon bjöd med honom hem. Jag ogillar ditt sätt att tänka.
Citera
2017-06-08, 22:18
Medlem
Lavellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Fast hon var också en trasig tjej som kom ifrån dåliga sociala förhållanden (enligt henne själv), vilket säkert bidrog till att hon gjorde det val hon gjorde. Det skulle definitivt inte förvåna mig om hon råkat väldigt illa ut förut och ändå råkade ut för det här. Hon kände förmodligen igen typen av kille, lite trasig han också. Precis som hon.

Tror absolut inte att alla är lättledda och tror gott om precis alla. Jag hoppas inte det iaf. Lite självbevarelsedrift får man ha, även om INGEN tror att någon är potentiell mördare.
Fast trasig innebär sällan farlig. Av alla trasiga människor så begår nog mindre än 1% avskyvärda handlingar mot andra. Tyvärr så vill människor hittta en orsak/ förklaring till allt och trasig är lätttillgängligt.
Citera
2017-06-08, 22:34
Medlem
Spyr på alla som säger "onödigt att bjuda hem en främling om en är tjej".. liksom.. va? Fett onödigt av män att mörda (eller misshandla/våldta m.m) kvinnor kanske en skulle säga?! Det är inte kvinnorna, i detta fall Anna, det är fel på. Det är de män som är misogyna as.

Dessutom tycker jag att hela spekulationen om varför de gick hem till henne är ganska onödig? Kan ha varit vad som helst. att hon glömt ta sin medicin, att han skulle få/köpa cider, att hon behövde mata katterna, att hon behövde bajsa.. vad spelar det ens för roll? Vad är det att lägga sig i? Hon valde ju knappast att gå hem för att bli mördad i alla fall. Trots att det blev så.
Citera
2017-06-08, 22:55
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavella
Slumpartat möte? Var? Man undrar ju varför han följde med henne hem och vad som drivit honom att ev göra detta vidriga om han inte känner henne sedan tidigare. Var han full? Hög? Båda? Eller bara bat shit crazy?

Jag tror det finns en bottenklang av kvinnohat/tillsammans med steroider,benzo, alkohol och annat uppåttjack. När strömmen går är "alla kvinnor horor, du är precis som alla andra horor". Vad som triggade igång det hela kan man bara spekulera kring, men man kan nog sluta sig till att det var ett klassiskt vansinnesdåd.

Jag tror inte det finns några utvecklade fantasier om mord, hon var inte ett tllltänkt offer som uppfyllde några särskilda preferenser, för det kräver planering och organisering.

Hon hade en extrem otur bara. (som att vinna på lotto fast tvärtom)

Givetvis känner jag till begrepp som viktimologi. Det är farligt, generellt sett att vistas nära krogar fre/lör. Det gäller för män såväl som kvinnor.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-06-08 kl. 22:58.
Citera
2017-06-08, 22:55
Medlem
Har kompisen som skickat PM alibi för kvällen? Troligtvis då polisen känner till vad som hänt under kvällen. Misstänker ingen utan försöker bara att inte fastna i ett och samma spår.
Citera
2017-06-08, 22:57
Medlem
Onan-erarens avatar
Å vem vet GM kanske är en fullblodspsykopat å själva ordet psykopat får mig att frysa ända in i benmärgen eftersom en polare haft med en sådan att göra å i det fallet var hon en kvinna. Gm kanske inte hade mord i sinnet när han kom hem till Anna men att det fanns något där han ville åt, pengar, smycken, vem vet. En psykopat känner inte empati så................
Citera
2017-06-08, 22:59
Medlem
Vem tog sista foto på BO fre 2/6? (instagram)

Hur ofta brukade A.A gå ut och festa?

Män och kvinnor är inte fiender. Misstänkt GM är man ja, GM handlingar har inget med män att göra. GM är troligen beroende av droger, psykiskt sjuk, vilket kan förklara benägenheten att mörda.
Mord i de mer utsatta klasserna i samhället är överrepresenterade i statistiken.

Våld emot ensamma män är vanligare än våld gent emot kvinnor, där BO och GM är okända för varandra sedan tidigare. Oberoende på kön bör därför alla vara försiktiga med vem de bjuder hem, på tu man hand. Detta tänkande gäller samma principer som att ha bilbälte på sig, innan man ev. krockar, det har alltså ingenting med BO i tråden att göra, som blivit bragd om livet.
Citera
2017-06-08, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Mediciner kanske.......kan hon ha haft en helgdos metadon eller subutex hemma??
Som tjej och kvinna har hon en fi....ni vet vad.....detta kan vara nog för att råka illa ut om hon råkar möta fel person.
Karln verkar ju inte vara helt välanpassad.
Citera
2017-06-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenElfel
Men va? "Svårt att köpa att en feminist skulle begå ett sådant här snedsteg " Hon var inte en "jag-hatar-alla-män" person. Hon såg det goda i alla tills de visat motsatsen.
Ja....dessvärre kan detta kostat henne livet. Tragiskt nog......sympatiska människor kan hamna i kulorna på empatistörda personer. Detta kan sluta väldigt illa.
Citera
2017-06-08, 23:13
Medlem
Några har spekulerat kring att dett skulle varit ett planerat mord, men vad i hela världen skulle han ha att vinna på en sån sak?
Citera
2017-06-08, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavella
Fast.. en feminist hatar inte alla.. var får du det ifrån?

Det har jag inte påstått heller. Läs vem jag citerade från istället.
Citera
2017-06-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastique
Vem tog sista foto på BO fre 2/6? (instagram)

Hur ofta brukade A.A gå ut och festa?

Män och kvinnor är inte fiender. Misstänkt GM är man ja, GM handlingar har inget med män att göra. GM är troligen beroende av droger, psykiskt sjuk, vilket kan förklara benägenheten att mörda.
Mord i de mer utsatta klasserna i samhället är överrepresenterade i statistiken.

Våld emot ensamma män är vanligare än våld gent emot kvinnor, där BO och GM är okända för varandra sedan tidigare. Oberoende på kön bör därför alla vara försiktiga med vem de bjuder hem, på tu man hand. Detta tänkande gäller samma principer som att ha bilbälte på sig, innan man ev. krockar, det har alltså ingenting med BO i tråden att göra, som blivit bragd om livet.

BO tog nog fotot själv, som för det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in