2017-06-08, 22:33
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Nej, som Comey sade i förhöret var han noga med att inte ha med något "classified" i sina memon. Det står honom helt fritt att dela med sig av sina egna papper, det är inte att läcka.

Korrekt. Men jag tycker att kan uppfattas av många som fullt spel av Comey. Det skulle se bättre ut om han öppet gick ut med det.
2017-06-08, 22:33
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vem bryr sig. Det var tydligen inte olagligt. Iaf inte tillräckligt nog för en 'impeachment'.

Det viktiga är att
Trump ville få det bekräftat att han inte är under någon utredning. Och det lyckas han med. Det var dock inte gratis utan han fick idag betala priset. Var det värt det? Svårt att säga något nu, men jag tycker det var värt. Ljugmedia hjälpta till genom att höja förväntningarna något enormt. T.ex. CNN timmarna innan 'prepared statements' gick ut med att Comey skulle bestrida att han sagt det 3 gånger. Många trodde att Trump ljög. Men det var alltså inte fallet.

Som sagt tror jag att Trump vinner på det. Your thoughts?
Fast nu är han under utredning om man "tolkar" Comey. Dessutom varför helt plötsligt en Advokat som säger vad Donald har för synpunkter?
2017-06-08, 22:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Visst, ord står mot ord, men när den ene knappt kan öppna munnen utan att ljuga framstår den andre som så mycket trovärdigare.

Det spelar ingen roll vem som glappar mest med käften. Det handlar om att lägga fram bevis under ett vittnesmål, som inte Comey kan ens klara utav. Comey kommer dit helt naken och säger att han kände på sig att Trump ville att utredningen med Flynn skulle läggas ned, inte att Trump har bokstavligen sagt att Comey skulle lägga ned utredningen med Flynn.

Så länge det inte finns bevis, så kan Trump fortsätta glappa med #MAGA, #Draintheswamp och #AmericaFirst

Att media jämför Comey som väldigt "statsmannaaktig" och Trump som en "clown" idag reda nu, när Comey's vittnesmål inte gav några stora slag emot Trump, tyder inget annat på att media är förbannad och arga över att det gick inte som det skulle gå.

Media hade förväntat sig stora rubriker "Här lägger Comey fram bevisen - Trump blir åtalad" eller "Comey gav Trump sparken" eller "Trump ljög - Comey hade ljudbevis".

Nix....
2017-06-08, 22:36
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Fast nu är han under utredning om man "tolkar" Comey. Dessutom varför helt plötsligt en Advokat som säger vad Donald har för synpunkter?

Vad menar du? Du kanske syftar på att Comey sa typ: "en av orsak till jag inte ville gå ut med det är att det kunde tolkas som det inte alls finns något (Trumps stab)." Typ att han var rätt att det skulle misstolkas som att hela utredning är "fake".
2017-06-08, 22:37
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Korrekt. Men jag tycker att kan uppfattas av många som fullt spel av Comey. Det skulle se bättre ut om han öppet gick ut med det.

Jag tycker det sänker Comey´s trovärdighet. Dessutom sättet han gjorde det på. Anonymt. Skyller på att han inte ville ha en massa journalister på uppfarten hemma när han skulle ha det bra med frun.
2017-06-08, 22:39
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Men då hade han haft 24/7 av massmedia på sig och fått uttala sig i varenda media som finns, det hade inte gett en speciell utredare och han hade inte fått denna möjlighet han nu fått att vittna inför senaten. Trist tycker jag själv, hade hoppats att han gått i tysthet, men han verkar ha karriärambitioner.
2017-06-08, 22:41
Medlem
mrtowlies avatar
Alla ni som tjafsar om "ord mot ord" - dagens vittnesmål var ingen rättegång. Det var ett helt frivilligt vittnesmål där de bad honom redogöra för vad som hänt, från hans synvinkel. Varken mer eller mindre.

Sen kommer Trump på chansen att bemöta det som sagt. Det kommer bli riktigt kul. Jag hoppas det sker av Trump själv utan telepromter, jag har laddat med popcorn och skämskudde.

Sedan det här med att "inget nytt tillkom" och det som sagts var lite lamt - tänk på att vittnesmålet följdes av ett "classified hearing" - dvs där även hemligstämplad information från Comey delgavs.

DÄR kom det nog fram ett och annat, men tyvärr kommer vi nog aldrig få veta exakt vad.
2017-06-08, 22:44
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Vad menar du? Du kanske syftar på att Comey sa typ: "en av orsak till jag inte ville gå ut med det är att det kunde tolkas som det inte alls finns något (Trumps stab)." Typ att han var rätt att det skulle misstolkas som att hela utredning är "fake".
Comey lämnade sitt material till Mueller (inte till FBI) och andra "antydningar" han sa. Comey ser nog att visa delar av det han bla vittnat om kan vara grund för utredning. Tror Donald också ser detta då han nu har en Advokat som talar för honom när det gäller Comey.
2017-06-08, 22:45
Medlem
Frihetskrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Media hade förväntat sig stora rubriker "Här lägger Comey fram bevisen - Trump blir åtalad" eller "Comey gav Trump sparken" eller "Trump ljög - Comey hade ljudbevis".

Nix....

Jag gick in på CNN.com och kollade för första gången på flera år av ren nyfikenhet. Vad möts jag av:

"Comey: President Trump Lied"

Stor rubrik och bild på Trump och Comey.
2017-06-08, 22:51
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Comey lämnade sitt material till Mueller (inte till FBI) och andra "antydningar" han sa. Comey ser nog att visa delar av det han bla vittnat om kan vara grund för utredning. Tror Donald också ser detta då han nu har en Advokat som talar för honom när det gäller Comey.

Kan det ge en citera vad han exakt sa? Som sagt tolkar jag inte Comey's vittnesmål som att det finns en utredning eller att det finns indikationer att Trump skulle samarbeta med ryssarna eller liknande.

Här är förresten 'full transcript'. Jag själv lyssnade typ 70% så kanske missat en del, behöver läsa den.
http://www.politico.com/story/2017/06/08/full-text-james-comey-trump-russia-testimony-239295
Full text: James Comey testimony transcript on Trump and Russia
Senast redigerad av FlashyBear 2017-06-08 kl. 22:53.
2017-06-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetskriget
Jag gick in på CNN.com och kollade för första gången på flera år av ren nyfikenhet. Vad möts jag av:

"Comey: President Trump Lied"

Stor rubrik och bild på Trump och Comey.

De måste nu försöka ta det lilla som går, från en kontext, och få det att låta som något värre. Tyvärr läser inte alla längre än rubrikerna, vilket media såklart är medvetna om och utnyttjar.

Oavsett om man är Trump sympatisör eller ej måste det vara många som ser rakt igenom media just nu. Det har aldrig varit så tydligt att media har en agenda och agerar därefter med hårt vinklat material. De har gått långt över gränserna denna gång. Undrar hur förtroendet för CNN är just nu?
2017-06-08, 23:04
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Kan det ge en citera vad han exakt sa? Som sagt tolkar jag inte Comey's vittnesmål som att det finns en utredning eller att det finns indikationer att Trump skulle samarbeta med ryssarna eller liknande.
Nä inte ryssarna. Utan hur Donald har hanterat Comey, dvs mötet "allena" och Flynn. MSN kommer nog utreda detta till förbannelse. Fast det kanske bara var jag som reagerade att Comey sa att han lämnade sitt material till Mueller och inte FBI.. och detta vi mer än ett tillfälle (be mig inte att ge källa och lyssna igenom detta igen).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in