2017-06-08, 18:12
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, det är ju det där..

Det är återkommande med "Ryssland hit och dit". Ingen senator har ännu frågat om andra länder försökt influera valet..

Tror det inte är en slump, i.o.m hur de "vrider och vänder" på andra frågor.
Det är mycket osannolikt att någon från någon av kampanjerna pratat med myndighetspersoner från typ Israel innan valet. Ingen mening att ens lyfta frågan med andra ord.
2017-06-08, 18:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Att Comey inte ville svara på frågan i "open setting". Jag ser på Twitter att demokrater och vänstern firar...

Vad menas?

Demokrater och övrig vänstern kan inte acceptera att dem förlorade.
2017-06-08, 18:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Lägg av, det där är bullshit. Självklart får Trump blocka folk som spammar honom dagarna i ända. Social media lyder knappast under first amedment, det går ju att se hur enkelt som helst att twitter o facebook raderar profiler kors och tvärs eftersom de säger "obekväma" saker men det har ju varit okej ända tills nu så jag tror knappast det kommer ändras.

Media faller just under första tillägget då de är en förläning av din yttrandefrihet, eller menar du att det du utövar i detta exakta moment inte är fri talan?

Citat:
Vad har det med något att göra? Även ifall man blir blockerad av Trump kan man ju bara logga ut för att se hans tweets, man behöver ju inte vara medlem för att se hans profil. Eller är det möjligheten att få svara honom som ni tycker skon klämmer? Det faller väl knappast under first amendment att alla medborgare ska kunna komma i personlig kontakt med presidenten. Jag vet inte hur ni tänkt kring det här.

Du måste fortfarande ha ett twitterkonto för att kunna kommentera, yttrandefrihet är inte bara möjligheten att lyssna/läsa utan även att få yttra sig.

Citat:
Så förklara då, vad är det Trump har brutit mot? First amendment? På vilket vis då? Är alla twitter-konton publika forum nu? Då borde det väl vara förbjudet för alla att blockera någon annan användare.

Ni har väldigt lite på fötterna men det är ju som vanligt det. Ni greppar efter halmstrån.

Lär dig vad yttrandefriheten faktiskt gäller, den gäller inte mellan företag och privatpersoner eller ens privatpersoner utan statligt anställda/staten och civilbefolkningen, samma gäller här i Sverige.
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-06-08 kl. 18:20.
2017-06-08, 18:18
Medlem
E.Merckxs avatar
Comey was told by Loretta Lynch told him to use Clinton campaign language to talk about Clinton investigation.

Lynch: "Yes, but don't call it an investigation, call it a 'matter'"

Comey: "Why would I do that?"

Lynch: "Just call it a matter."

Oppna utredningen mot Hillary igen, man maste gora det.
2017-06-08, 18:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Det är mycket osannolikt att någon från någon av kampanjerna pratat med myndighetspersoner från typ Israel innan valet. Ingen mening att ens lyfta frågan med andra ord.

Ja, Israel, Kina..., märkligt att inte ens N-Korea försökt med några "hacking-hyss"..

Ännu märkligare blir det med fru Clinton och dess bidrag ifrån främmande nationer.., meeen.., det var väl donationer till strikt välgörande ändamål !

En helt altruistiskt människa, hon där fru Clinton !
Senast redigerad av Snapcount 2017-06-08 kl. 18:21.
2017-06-08, 18:21
Medlem
ziracorns avatar
Summa summarum: Comeys inledningsanförande var väldigt skarpt, rent personligt.

Typ:

"Jag fatta aldrig varför jag fick sparken. The Prez berömde mig i massor, sen skulle vi helt plötsligt ha en privat middag. Då börja han snacka om lojalitet/lämna Mike Flynn ifred. Sen fick jag sparken"

Vidare säger han att Ryssland är 100 % inblandade i valet, men bara att de infiltrerade valet, på ett eller annat sätt..
Han säger även att Trumpen själv aldrig var under utredning under hans tid som FBI-chef.
Senast redigerad av ziracorn 2017-06-08 kl. 18:23.
2017-06-08, 18:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Comey was told by Loretta Lynch told him to use Clinton campaign language to talk about Clinton investigation.

Lynch: "Yes, but don't call it an investigation, call it a 'matter'"

Comey: "Why would I do that?"

Lynch: "Just call it a matter."

Oppna utredningen mot Hillary igen, man maste gora det.
Åtminstone:

Mike Cernovich‏

@Cernovich

Citat:
Loretta Lynch is going to prison!

https://twitter.com/Cernovich/status/872850090800566273

2017-06-08, 18:26
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vad menas?

Demokrater och övrig vänstern kan inte acceptera att dem förlorade.

Kan du lära dig skillnaden mellan de och dem?

"Open setting" innebär att han inte kan kommentera hemligstämplad information.
2017-06-08, 18:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Att Comey inte ville svara på frågan i "open setting". Jag ser på Twitter att demokrater och vänstern firar...

Imorgon på msm..

-Förödande vittnesmål utav Comey..
-Comey sänker Trump, administrationen är i kris..
-Var värre än väntat..

(blandat med "anonyma" källor)

Det spelar ingen större roll vad Comey skulle sagt, resultatet och rubriker vore det samma !
2017-06-08, 18:33
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Kan du lära dig skillnaden mellan de och dem?

"Open setting" innebär att han inte kan kommentera hemligstämplad information.

Jag är Norrlänning. Här gör man inte skillnad på dem och de.

Okej! Det verkar inte vara som media försökte få det framstå som "Comey berättar ut nu - Trump är i fara".

När jag lyssnar nu på vad Comey har att säga så verkar det inte vara så mycket ord från han. Nu pratar dem om Clinton....

Hönshus!
2017-06-08, 18:34
Medlem
CNBC:

BREAKING: Dow rises 80 points to record high as traders see no 'smoking gun' from Comey yet

Donald "the madman" Trump
2017-06-08, 18:35
Medlem
arbetets avatar
Gäsp! Så här långt in i förhöret så gör TT faktiskt ett utmärkt jobb i att summera det hela:

Comey tycker att Trump skymfat honom

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/comey-tycker-att-trump-skymfat-honom-1.4350574

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in