2017-06-08, 17:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det är underhållande i allt detta tragiska som inträffat hennes omgivning. Vilket fantastiskt case detta är när J är som hon är! Sen släpps väl bandupptagningarna från TR och det vore ju så förtrollande att sitta i sommarsolen och lyssna på hennes helt rubbade upplägg och förklaringar när hon försöker mästra rätten. Det brukar alltid fumla ju hahahaa
Det är tragikomiskt mitt i allt allvar. Har aldrig sett maken till diskussioner.
Citat:
Citera
2017-06-08, 17:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Citerar mig själv från igår

Jag vet inte vad som skulle vara värst för JM, fängelse eller psyket. Jag förmodar psyket, gå runt där i tofflor och morgonrock dagarna långa och betrakta dårskapet. Även för tidslängden hon kommer hållas inburad, de som vårdas på psyket får nämligen i genomsnitt stanna dubbelt så länge än vad de hade behövt om de istället fått fängelse. Källa: http://svjt.se/svjt/1996/721
Nu blir det väl hinsan, och jag kommer definitivt att skicka ett välkomstbrev till henne.

Det är en sanning med modifikation i detta fallet. Då det bara finns livstid eller rättspsyk som alternativ. Livstid brukar slutligen landa kring 20 år. Man får så gott som aldrig sitta 40 år på psyket. Man kommer ut när man anses vara frisk. Kan bli om 1 år eller 25. Ofast närmare det senare dock med tanke på brottens natur.
Citera
2017-06-08, 17:45
Medlem
Finns det ljudupptagningar på det här häxskrattet? Jag orkar verkligen inte läsa tråden en gång till. Kan någon läka till detta åt mig?
Citera
2017-06-08, 17:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Är det JB och JJ och AB som ska höras då plus AG?

Vem skulle JJ vara? Tror det ska vara David, Amanda, Julia och Alex. Den senaste såklart uppspelat videoförhör som rätten godkände men som Johanna vägrade
Citera
2017-06-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Vi noterar också, om den här personen nu finns, att han plötsligt efter tio månader kommer ihåg att han mötte JM. Han kommer också ihåg var det var och när det var. Fram till nu så hade han ingen aaaaaning om detta sammanträffande. Händer sådant på riktigt?

Javisst. Detta plötligt uppkomna minne uppstod inte bara i vittnets huvud just nu, hela förloppet poppade också upp som "plan nummer elva" i JMs huvud, just nu.

Jag tror inte att det räcker med JJs kompis. Det behövs nog minst hela Eskistunas kommunalfullmäktige om någon ska tro på detta. Om man nu kan lita på dom?

Jag tror att detta är ett sista desperat försök från JM att be anhöriga om hjälp.
Precis samma beteende som att skicka lappar, hon manipulerar sin omgivning.

Finns väll någon promilles chans att någon nappar på det.
Citera
2017-06-08, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ny dag nya vedermödor för JM, det blir ju bara värre och värre för henne, undrar om hon fattar nu att det har gått käpprätt åt helvete och att resten av rättegången endast är en transportsträcka mot fällande dom och livstid.

Angående AG,s vittnesmål, klockrent utfört med de misstänktas advokater närvarande, antingen så är de klappkassa eller så hade de faktiskt inte några frågor att ställa, min gissning ligger åt det senare.

Jag förstår att JM inte vill ha det här uppspelat, det blir annorlunda att få höra förhöret än att få det uppläst av åklagare, AG är en stark och modig person, han ville ställa till rätta vad han ljugit om tidigare och den egenskapen har han definitivt inte fått från JM, hans far tycks ha haft ett väldigt gott inflytande på honom.
Ett litet smygcitat igen. Du är väl den ledande skribenten att ge JM massa öknamn annat än så gör du inte men de värsta namnen får hon som "vidervärdig mor". Ändå önskar du att en 13-åring skall slängas in i leken. Videoförhör/ljuduppspelning innebär svagheter dels för att försvaret inte har möjligheter att ställa motfrågor dels för att JM kan bemöta detta förhör exakt som hon vill medan A inget kan säga då han spelas upp. Med tanke på hur hon gjort mot sina andra barn är detta inget att runka till. Ni tror allt för mycket på detta utan att eg inget veta. Bara känslor runt dig/er.
Citera
2017-06-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Vem skulle JJ vara? Tror det ska vara David, Amanda, Julia och Alex. Den senaste såklart uppspelat videoförhör som rätten godkände men som Johanna vägrade
Okej, skrev fel JJ är Jafar,, svärsonen.
Citera
2017-06-08, 17:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej, skrev fel JJ är Jafar,, svärsonen.

Jag tror detta. Jag hänvisar till SVTs liverapportering, där det stod detta bland de sista inläggen från idag att de skulle upp nästa vecka. =)
Citera
2017-06-08, 17:55
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goafton
Finns det ljudupptagningar på det här häxskrattet? Jag orkar verkligen inte läsa tråden en gång till. Kan någon läka till detta åt mig?

2:03 in i inslaget: https://www.youtube.com/watch?v=NSqxi28MzuM
Och här kan du höra henne från i måndags:
https://www.youtube.com/watch?v=q19W_1J9G3A

Och om några timmar har man lagt ut valda delar från hennes "show" idag.
Citera
2017-06-08, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Jag tror detta. Jag hänvisar till SVTs liverapportering, där det stod detta bland de sista inläggen från idag att de skulle upp nästa vecka. =)
Okej :-)
Mot kurran Johanna :-)
Citera
2017-06-08, 17:58
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Jag tror det är väg att kortsluta totalt för Johanna, rätt vad det är kommer hon rycka på axlarna och ge upp och erkänna allt, sen kommer hon skylla på att det var ett psykologiskt experiment att hon ville se hur rätten betedde sig om hon låtsades erkänna.

Jag tror på något sammanbrott innan det är över.

Du menar, lite som Anna Odell - hon blev ju hyllad..

http://www.dn.se/kultur-noje/konst-form/anna-odell-spelade-sig-sjalv/
Citera
2017-06-08, 18:02
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hon är ju helt hämningslös!

Ann-Sofie Sannemalm svt
42-åringen: "Eftersom jag är det enda på det här bygget som har kunskap i psykologi så är det fruktansvärt att spela upp förhöret."
Dagen bjuder på så många klassiska citat och one-liners att man får handlingsförlamning! Och Johannas (Hikes verkar bara rycka på axlarna - rätt hedersamt i min bok) egna försvar har gradvis mer och mer förskjutits till att hon varit "gränspsykotisk" och "chockad", som förklaring på allt hon sagt och gjort efter mordet. Helt klart så tror Johanna - och endast Johanna - att genom att svänga sig med lösryckt psyko-babbel så kommer hon framstå som en riktig auktoritet på "området". Och jag är rätt säker på att detta inte är ett spel för att visa att hon är helt bananas. Tvärtom.
Men paradoxalt så vill hon samtidigt framstå som galen, på ett för henne "smart sätt". Lite psykotisk, på gränsen, så där precis lagom för att slippa Hinsan och kunna lura sig ut från rättspsyk på max 6 månader. Därför väljer Johanna termen "gränspsykotisk" i sin självdiagnos som hon upprepar gång på gång.
Hon är inte smart nånstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in