2017-06-08, 16:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackplastic
Och vad skulle han i så fall ha för intresse av att tvinga sig in i hennes lägenhet? Tänker du dig som ett rån? För det känns ju ganska osannolikt att skulle ha planerat att mörda henne, troligare att det "spårade ur" vid något tillfälle.

Mediciner kanske.......kan hon ha haft en helgdos metadon eller subutex hemma??
Citera
2017-06-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Varför skulle hon ha berättat det?
Citera
2017-06-08, 16:50
Medlem
Citat:

Nej nej nej
Citera
2017-06-08, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Nej nej nej

Är det så att det framgår av dom PM du fått hur dom träffades/varför hon släppte in honom men att det tillhör den info som du inte vill skriva ut här?
Citera
2017-06-08, 17:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Han kanske mådde dåligt och skulle få en fjärdedelsdos......eller bara att hon sa att man kan få mediciner om man söker.....att hon hade gjort det och nu fick några doser hem på helgen...typ.
Citera
2017-06-08, 17:05
Medlem
Citat:

Citat:

Kanske av den orsaken som jag tidigare skrev? Att de hade något gemensamt, båda hade tidigare haft det struligt. Jag tycker att det känns ganska naturligt att berätta hur man själv tagit sig ur något om man möter någon som är i samma situation som man själv har varit. Om man sedan är berusad så tänker man kanske inte sig för på samma sätt om vad man berättar för andra.

Kanske är det så att hennes Asperger-diagnos gör det svårt för henne att tänka på vad man säger och inte. Jag har genom livet träffat människor med Asperger som redan vid första tillfället man träffar dem berättar om väldigt intima saker, såsom övergrepp i barndomen etc, som gör att man blir väldigt obekväm. Detta på grund av att de har svårt för det sociala samspelet.
Citera
2017-06-08, 17:15
Medlem
Citat:
Är det så att det framgår av dom PM du fått hur dom träffades/varför hon släppte in honom men att det tillhör den info som du inte vill skriva ut här?

Jag vet att hon inte gick på sub eller metadon
Citera
2017-06-08, 17:26
Medlem
Jag tror inte ni behöver haka upp er på diagnoser ang Anna. Hon kunde tänka klart och hade inte svårigheter med att förstå saker eller var socialt handikappad vilket en del verkar tro. Hon var som vilken människa som helst och diagnoserna hon hade gjorde inte att hon betedde sig mer annorlunda än någon annan. Det var mest inombords hon hade ont ibland. Hon ville gärna tro gott om alla och tyckte alla skulle behandlas lika. Hon tyckte inte att man skulle döma någon och aldrig göra en annan människa illa.
Sen blir hon mördad i sitt hem. Vilket får mig att fundera mer på vad den andra personen kan ha för någon diagnos.
Citera
2017-06-08, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Om det är så din morsa gjorde för att du skall finnas råder jag dig att ta lite blodprover och faderskapstest. Heter hon "Carpe diem Titti" och lever som en "fri kvinna" också? "Ny dag nya möjligheter" är morgonens motto?
Nä, så går det nog inte alls till, ens innan FB.

Hur tror du annars att man träffade folk innan FB?

Är det bekräftat på något sätt att E.R smitit iväg till Köpenhamn eller det är bara lösa rykten?
Citera
2017-06-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 530
Hur tror du annars att man träffade folk innan FB?

Är det bekräftat på något sätt att E.R smitit iväg till Köpenhamn eller det är bara lösa rykten?
Det är ingenting som alls är bekräftat. Stod väl tidigare i tråden att han efter mordet hade besökt den kvinnliga plit som han hade ett förhållande med på anstalten och bett om hjälp för att ta sig dit om jag inte minns fel.
Citera
2017-06-08, 17:47
Medlem
Inthislifes avatar
Jag har känt Anna några år via sociala medier, vi båda har haft problematiskt bruk av droger och jag vet att hon inte hade underhållsbehandling med vare sig metadon eller buprenorfin. Är helt chockad över att någon har gjort såhär mot henne. Hon var en otroligt varm och fin person. Hon hade det jobbigt mellan varven med sitt mående men som nån annan skrev så har jag svårt att se att hennes diagnoser skulle ha påverkat hennes bedömning på något sätt för jag upplever absolut inte att Anna på något sätt var en naiv person.

Jag hoppas innerligt att den som är skyldig till detta får sitt straff.
Citera
2017-06-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Om det är så din morsa gjorde för att du skall finnas råder jag dig att ta lite blodprover och faderskapstest. Heter hon "Carpe diem Titti" och lever som en "fri kvinna" också? "Ny dag nya möjligheter" är morgonens motto?
Nä, så går det nog inte alls till, ens innan FB.

Före HIV/Aids kunde det absolut gå till så. För en del av oss. Helt utan alkohol. P-pillerfrihet gav berusning nog.

Betr AA och ER vet jag förstås ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in