2017-06-08, 15:26
Medlem
lasternassummas avatar
"Enligt 42-åringen är det polisen som har uppmanat henne att fråga häktespersonalen om de kunde smuggla ut lappar åt henne."

Så var det naturligtvis! Det var polisen som uppmanade JM att försöka få lappar utsmugglade...
Citera
Medlem
valleros avatar
Ann-Sofie Sannemalm Åklagaren undrar om det är hon som har skrivit lapparna.
- Ja, det var till ex-pojkvännen.

Hon säger att lapparna är ett bevis på att de är skrivna av en person som har regredierat.

Har Johanna möjligen fått tillgång till någon pamflett om psykoser?
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag hängde med och visst är det en fars av sällan skådat slag. Hon eskalerar via att hon har tappat kontrollen och det blir snarare hennes fall. Tycker rent om synd om Hikes som ska försöka städa upp efter henne..

Tycker man inte lite synd om JM också närapå? Jag känner nästan med henne lite där hon sitter och fabulerar i tron att hon övertygar. Det är då skämskudden kommer fram igen. Fan jag har så sjukt lätt att skämmas å andras vägnar
Citera
Medlem
Citat:
Ja, jag hängde med och visst är det en fars av sällan skådat slag. Hon eskalerar via att hon har tappat kontrollen och det blir snarare hennes fall. Tycker rent om synd om Hikes som ska försöka städa upp efter henne..
Är nog en omöjlighet.. Kanske slutar med tumult i salen 😲
Citera
2017-06-08, 15:27
Medlem
Smhfs avatar
Ann-Sofie Sannemalm svt
Enligt 42-åringen är det polisen som har uppmanat henne att fråga häktespersonalen om de kunde smuggla ut lappar åt henne.

Det tar aldrig slut på galenskapen.
Citera
2017-06-08, 15:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Kameraövervakningslagar för tjuvar
Vår kameralagstiftning och hur den tillämpas går ut på att försvåra upprätthållande av lagen.
Det finns exempel på när tjuvar har infångats tack vare privata kameror, men att tjuvarna släppts och den bestulne åtalats för att man kunde se en skymt av ett område utanför tomten, som inte var avspärrat. Bara i Sverige...

Nytt alibi? Påhittat eller köpt?
"Åklagaren: Du hänvisar till en kompis till din svärson. Du minns inte vem det var?
- Jo, jag vet vem han är men jag vet inte var han heter.

Då kanske han kan hjälpa oss med det?
- Absolut.

Du skulle tanka?
- Ja, men jag hade inga pengar. Jag köpte bara en dricka.

Hur fick du pengar till den drickan då?
- Jag hade lite kontanter.

Vad var det för dricka?
- En Cola zero."

Vem är kompisen, och vad får han för att ställa upp som alibi?

Det är väl bara att kolla JBs kontouttdrag......någon post på 10 000 kr sådär.....till sambon JJs "kompis".....
Citera
2017-06-08, 15:29
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Den som redan förekommer i förhör, DBs barndomsvän?

Kan det verkligen vara ett alibi nummer elva som genast kommer att förkastas?
Eller har hon tänkt till den här gången och fått fram en lämplig summa till ett lämpligt vittne?
Var hittar man en sådan? Bland JJs kompisar, kanske...

Citera
2017-06-08, 15:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Tycker man inte lite synd om JM också närapå? Jag känner nästan med henne lite där hon sitter och fabulerar i tron att hon övertygar. Det är då skämskudden kommer fram igen. Fan jag har så sjukt lätt att skämmas å andras vägnar
Till viss del, det är medmänskligt eftersom hon gör bort sig så förfärligt och sitter i sin egen bubbla där all perception är förtvinad.

....Sen tänker jag snabbt på Göran, Aki och hennes barn och så är den empatin som bortblåst.
Citera
2017-06-08, 15:31
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Åklagaren: Det här "högg honom i ögat". Vad betyder det?

- Jag visste det. Ex-pojkvännen och jag låg på en säng och skojade och skrattade. Han visade hur han hade gjort.
Vad kul att mordet kunnat skapa muntration hos dem...
Citera
2017-06-08, 15:32
Medlem
Addhocs avatar
Nu sitter hon och säger att hon visste att MR huggit pappan i ögat för att de hade legat och flamsat och skrattat när MR sedan berättat om det. Därför kunde hon veta det och skriva det på en lapp i sin häktescell.
Men? Hon har ju aldrig trott att det är MR!!?

Suck och pust, jag blir förtvivlat trött på allt dravel. Att hon bara orkar? Jag orkar knappt läsa...
Hur många år får hon? Det är ju inte frågan om huruvida hon åker dit eller ej, bara mängden år som man kan fundera kring. Livstid borde väl vara det mest troliga eller?
Citera
2017-06-08, 15:32
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag vet var de är och det är hos bra folk.

Det låter bra.
Citera
2017-06-08, 15:33
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är väl bara att kolla JBs kontouttdrag......någon post på 10 000 kr sådär.....till sambon JJs "kompis".....

Det är nog kontanter som gäller. Även om mycket i upplägget verkar obegåvat, så har JM koll på mobiler och var dom kopplas upp, hur DNA kan lämnas, hur korttransaktioner kan spåras och hur mobiler kan avlyssnas. Här behövs något som inte är så lätt att spåra...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in