2017-06-08, 14:07
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
Jag tror du har helt rätt! Det finns inte i hennes hjärna att någon skulle kunna slå hål på hennes expertis.
Hon kommer köra sitt race fullt ut... AH vill nog gräva ett hål till Kina just nu...tror inte hennes klient hör på ett ord hon säger! Bortsett från att hon fick större minnesförlust efter första kaffepausen, och nu är hon konstant i chock...

I chock fram till en bit in i december
Citera
2017-06-08, 14:09
Medlem
Nope!
Hon spelar inte galen, hon har flippat på riktigt.
Det som pågår nu är inte ens en blek skugga av hennes spel förr, då hon kunde kontrollera allt med alla sina metoder. Det var en sorts galenskap - ni andra får käfta om vad den ska kallas.
Nu är det, som det sades förra rättegångsdagen, hennes sak att svara på frågor och inget annat (hon försökte ju göra ett uttalande i början)
Det som sker nu är ett totalt sammanbrott av det som förut varit hennes förnuft och som tillåtits härska alldeles för länge.
Citera
2017-06-08, 14:09
Medlem
Smhfs avatar
Ann-Sofie Sannemalm svt
Åklagaren: Du sa: "Jag vill inte sitta finkan i tio år". Varför sa du det?
- Varför sitter jag här? Men ingen här lyssnat på mig. Maktmissbruk, säger 42-åringen.
Citera
2017-06-08, 14:10
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Eller:
"- Du är den elakaste människa jag någonsin har träffat! säger hon till åklagaren."

Mina tårar rinner. Kan någon gissa varför?

Karlsson på taket kunde inte gjort det bättre.
Hon prickar av ännu en punkt på psykopat-checklistan.
Det är vanligt att psykopater regredierar och beter sig som tjuriga barnungar när inget annat funkar.
Citera
2017-06-08, 14:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ann-Sofie Sannemalm svt
Åklagaren: Du säger också att du måste ringa din nästäldsta dotter.
- Ja, hon hade ju tvillingarna.

När hon ringde dottern sa 42-åringen: "Ah, tjena det är mamma, utsläppt ur kurran".
- Ja, och det är så tydligt att det inte är jag. Inget av det orden jag har använt finns i mitt ordförråd. Är det ingen som har kunskap i psykologi?

Vad jag förstår så är det din dotter som ska hjälpa dig med pengar?
- Ja, hon hade ju mitt kort.

Det finns inga frågor om barn, eller hur någon hade det?
- Som jag sa, personen som pratar så där är inte jag.

Vilken sörja.

Jaa, mycket märkligt att E-tuna socialtjänst VÄLJER att placera dessa stackars tvillingar hos den mordmisstänktas narkotikabrottsdömda mycket UNGA dotter , som själv är nybliven mamma, och har en sambo/make dömd för narkotikabrott och misshandel!!!!

Mycket, mycket märkligt!

Det finns mängder av bioföräldrar som blivit av med sina barn för mycket, mycket mindre!

Det gör mig vansinnigt ARG!
Citera
2017-06-08, 14:12
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag ser det tvärtom. Den senaste timmen säger hon "Utifrån min lekmannabedömning tror jag att jag var gränspsykotisk,"
och hon påpekar rätt ofta att "personen som pratar är inte jag".
Hon kommer nog spela både psykotisk och personlighetskluven när hon psykundersöks.
Detta har stötts och blötts i tråden otaliga gånger. Ja, Johanna är klart en psykopat. Men hon är inte psykotisk, och har ingen sådan historia alls, samtidigt som hennes nuvarande taffliga försök rör sig om tiden efter mordet. Hon kan säkert tro att hon kan bluffa sig till en kryssning, men en stor sinnesundersökning är omöjlig att fejka, även om hon lägger sig i fosterställning och sjunger Mors Lilla Olle i 4 timmar.
Citera
Medlem
jag tycker så oerhört synd om den trettonårige sonen. Det är HAN som ska ta hand om småttingarna. Han ombeds att ljuga för att skydda sin mamma. Stackars stackars unge.
Citera
Medlem
Nästa gång vi ser Johanna är på Norra Brunn som Stand Up Comedien... Som gamle Svarten gjorde..
Citera
2017-06-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Lite mer citat från dagens förhandlingar. Har i vanlig ordning inte hunnit läsa ikapp tråden så detta kanske redan varit uppe...

Så lätt? Bara en vansinnig person skulle ha fortsatt acceptans för JM vid detta laget. Föräldrarna är ju dessutom "jävla alkoholister" enligt Johanna.

Konstigt svar på frågan. Angående att hon sagt att hon önskar livet ur sin egen mor så säger hon att hon börjar få kontakt med tidiga minnen av sexuella övergrepp. Vill hon på något sätt ha det till att hennes dödsönskan avseende Anki ska ha samband med de påstådda sexuella övergreppen?

Så jäkla osmakligt att anklaga sin far för detta då hon antagligen vet att det är fullkomligt grundlöst. Det är ju inte första gången hon anklagat folk för sexuella övergrepp. Förra gången det var uppe så ska ju Anki sagt till henne att hon måste gå till polisen men det gick inte enligt Johanna ty gärningsmannen var psykopat. Då gällde det misstänkta övergrepp mot David.

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

Även Aki fick sig en släng av sleven gällande övergrepp mot en av tvillingarna, han tydligen ointresserad av pojken. Mer intresserad av dottern
Citera
2017-06-08, 14:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Vi kan ta det i annat forum som sagt, men hon hyr inte i andra hand, hon äger en del av Bostadsrätten. Det är inte majoritetsbeslut att sälja, alla delägare måste vara med.

Förstår att BRF gav klartecken, dom ville nog också bli av med Johanna och hennes band av balkonghaschrökande afghaner.

Går säkert att kringå.

Jag tror du skojar. Om du inte gör det förstår du inte vad jag säger.
Citera
2017-06-08, 14:17
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Nope!
Hon spelar inte galen, hon har flippat på riktigt.
Det som pågår nu är inte ens en blek skugga av hennes spel förr, då hon kunde kontrollera allt med alla sina metoder. Det var en sorts galenskap - ni andra får käfta om vad den ska kallas.
Nu är det, som det sades förra rättegångsdagen, hennes sak att svara på frågor och inget annat (hon försökte ju göra ett uttalande i början)
Det som sker nu är ett totalt sammanbrott av det som förut varit hennes förnuft och som tillåtits härska alldeles för länge.
Du förstår inte skillnaden mellan att "flippa" och inte vara medveten om vad man gjort, vilket är vad som krävs för kryssning.
Citera
2017-06-08, 14:20
Medlem
Smhfs avatar
Ann-Sofie Sannemalm svt
Åklagaren: Versionen om att du är hemma med din son vidhåller du till den 28 september. Är det något du kan berätta?
- Alltså, varför ska vi ta upp förhören innan jag hamnade i Karlstad? Är inte det bara tidsfördriv?

Det blir värre och värre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in