2017-06-08, 12:52
Medlem
Smhfs avatar
Ann-Sofie Sannemalm svt
Åklagaren: Jag vill fortsätta ställa frågor om dig som person, bland annat från den lilla rättspsykiatriska utredningen. Eller vill du att det ska vara stängda dörrar på det?
Hikes: Ja,.
Citera
2017-06-08, 12:55
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Så fullständigt galet av henne av JM. Att påstå en sak som är både totalt absurt och så lätt att kolla.

Men alltså, är inte det där ett missförstånd verkligen?
Jag tolkade det som att åklagaren kallat släktingar (JM:s) som vittnen, vilket han ju också har gjort.
Här kommer det fram som om det skulle vara åklagarens egna släktingar men det kan väl inte varit det som JM menat??

I och för sig så skulle hon ju ha invänt med det då kan man tycka...
Citera
2017-06-08, 12:57
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Att man har kontakt med barn som är placerade under dess tid.
Kontakt med skolor, sjukvården, familjehem och barnens biologiska föräldrar.
Shit
Att en sådant empatilös, manipulativt och allmän störd person ska agera "den trygga" socialstöden för de utsatta barnen. Vansinnigt.
Citera
2017-06-08, 12:59
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag tolkade det som att åklagaren kallat släktingar (JM:s) som vittnen, vilket han ju också har gjort.
Här kommer det fram som om det skulle vara åklagarens egna släktingar men det kan väl inte varit det som JM menat??

Det lät lite oklart, men JF vet väl vad han pratar om, det måste ju vara hans släktingar som JM syftade på.
Citera
2017-06-08, 13:00
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Delar helt din uppfattning.

Tänkte på det väldigt mycket då de spelade upp JM:s samtal med AG. När han blev ledsen och ville träffa sin mamma. Krama henne. Jag uppfattade att han var rädd och osäker på hennes känslor. Han ville träffa henne för att "läsa av" vart hon stod.

Så gör osäkra barn, som lever i någon slags terrorbalans med en sjuk/skadad/personlighetsstörd förälder.
Att mongot i bästa fall har någon sorts ytterlig borderline, men troligtvis är en ren sociopat, är väl sedan länge etablerat? Ja, bland folk med förmåga att fungera i samhället iaf; psykologer som ser sin största plikt att gulla med vanebrottslingar blir säkerligen i högsta grad upprörda av sådana "provocerande påståenden"...

Men att så gravt störda personer som JM inger skräck och slår ut normala sociala samspel bland personer runt omkring dem kommer knappast som en överraskning.
Citera
2017-06-08, 13:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Delar helt din uppfattning.

Tänkte på det väldigt mycket då de spelade upp JM:s samtal med AG. När han blev ledsen och ville träffa sin mamma. Krama henne. Jag uppfattade att han var rädd och osäker på hennes känslor. Han ville träffa henne för att "läsa av" vart hon stod.

Så gör osäkra barn, som lever i någon slags terrorbalans med en sjuk/skadad/personlighetsstörd förälder.

Så sorgligt!
Master and servant relation. När ett barn står i en skev relation med en förälder så undviker barn konflikter, lyder och kan tystna inför omgivningen - men vet dock (oftast) innerst inne att det är fel. Här spelar lojalitet in, kärlek till en förälder och en vilja att göra som en förälder önskar.
Det skapar en känsla av ambivalens versus den egna moraliska kompassen. Denna kluvenhet är riktigt riskabel; hennes dribblande med sina barn gör mig vansinnigt irriterad då det på sikt kan ge allvarliga konsekvenser för en skör personlighet som står ensam.
Senast redigerad av develi 2017-06-08 kl. 13:07.
Citera
2017-06-08, 13:04
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Det lät lite oklart, men JF vet väl vad han pratar om, det måste ju vara hans släktingar som JM syftade på.

Om brevet gick att tolka på annat vis skulle inte åklagaren ha sagt något under rättegången. Det är nog fler än åklagaren som läst brevet och sett samma sak.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-06-08 kl. 13:07.
Citera
2017-06-08, 13:06
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om brevet gick att tolka på annat vis skulle inte åklagaren ha sagt något under rättegången. Det är nog flera än honom som läst brevet och sett samma sak.

JM är ett unikum, helt klart
Citera
2017-06-08, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
Aldrig hört en mer patetisk och tragisk människa. Om det finns något i historien som jag tror på, är det att hon råkade illa ut som barn. För det där är ingen frisk människa och jag tror inte att hon blev sån bara av sig själv.
Oavsett vad hon blir dömd för, hör hon hemma någonstans som minst inlåst, med människor som kan hantera hennes galenskap.

Psykopater föds med helt annorlunda frontallober samt med t.ex. förminskad amygdala dvs känselcentra (empati, känslor). Barndomsupplevelser typ övergrepp som JM angett har ingen påverkan. Känslor avsaknas totalt hos henne.
Citera
2017-06-08, 13:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Psykopater föds med helt annorlunda frontallober samt med t.ex. förminskad amygdala dvs känselcentra (empati, känslor). Barndomsupplevelser typ övergrepp som JM angett har ingen påverkan. Känslor avsaknas totalt hos henne.
Är man vaken nog så ser man till sammanhang då hon börjar anklaga sin far - mitt i ett förhör där han mördats och hans röst har tystnat - för att försvara sig själv.
Hon är en notorisk lögnare ska tilläggas, vansinnig manipulativ och som du skriver:
Total avsaknad av empati. Hon går över lik för att rädda sig själv, säljer egna sina barn.
Hon är ett hår utav Hin.
Senast redigerad av develi 2017-06-08 kl. 13:14.
Citera
2017-06-08, 13:15
Medlem
Citat:

Jo, det var så JM menade. Att åklagaren kallat sina egna släktingar som vittnen i målet. Vilket skulle varit jäv. Nu är ju så inte fallet. Hon slänger ur sig anklagelser till alla: söner, dotter, åklagare, flyktingar och gud vet vad.
Citera
2017-06-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Tv4 först med att lägga upp en ljudfil från morgonen.

Arbogafallet: Åklagare anklagad för att ha åberopat sina släktingar som vittne.

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/arbogafallet-%C3%A5klagare-anklagad-f%C3%B6r-att-ha-%C3%A5beropat-sina-sl%C3%A4ktingar-som-vittne-39 19899

När domaren frågar om någon har något att invända är det knäpptyst!
Vems släktingar? Åklagarens egna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in