Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
Något som jag absolut inte kan släppa är de graverade uppgifterna som PK lämnar till polisen ang PU. Att PU ska ha kommit upp till PK riven och såg ut som ett bergatroll och han grät och var hysterisk och bad om alibi. Om detta är sant då är det PU som är skyldig, kan inte vara på annat sätt. Men om PK ljuger så undrar man varför ljuger han om detta? Varför berättade han inte detta med en gång utan väntade till 96-97? Vet inte om jag läst det eller fått det berättat för mig men någon här kanske vet. Stämmer det att PK gamla fjälla från 92 är tillsammans med den person som HA var glad att se den där natten? Om så är fallet, när blev de ett par? PK berättelse här på fb anser jag vara central. Antingen som en sanning eller som en mörkläggning kring en kompis...
Håller med dig här. PK:s beskrivning om hur PU såg ut och agerade i lägenheten är omöjlig att bortse från - dock behöver inte PU vara "huvudskyldig" (om han ens var inblandad). Men, PU har ju erkänt att han var uppe hos PK den där morgonen och var tilltufsad efter att - enligt egen uppgift - ha ramlat i buskaget utanför PK:s hus. Lek med tanken att PU blev tilltufsad av bland annat grenar och kvistar i en annan situation.
Jag tror inte att PK ljuger: båda har ju skrivit att mötet ägde rum, båda är överens om PU:s utseende
men PU vill inte kännas vid den desperata sinnesstämningen som PK har beskrivit. Däremot tror jag inte att PK sa hela sanningen. Jag är ganska säker på att PK utelämnade viktig information. Jag tror inte heller att PK:s dåvarande sambo (idag SE) kände sig alltför bekväm efter det där "morgonmötet", för att uttrycka mig milt.
PK har lite halvdant försökt förklara varför det dröjde till 1997 innan han gick till polisen. Om vi tänker oss att PK blev indragen i "skiten" under söndagen skulle anledningen till att han dröjde ha kunnat vara att han då gick fri från brott mot griftefriden, till exempel. Nu vet jag inte detta säkert, utan jag spekulerar lite. Detta skulle i så fall också kunna förklara varför PK inte gick till polisen under de närmast följande dagarna, trots att hans - och sambons - minst sagt märkliga upplevelse från söndagsmorgonen borde ha fått varenda varningsklocka att gå upp i falsett.
Om PK inte blev indragen i "skiten" på söndagsmorgonen men ändå valde att inte gå till polisen (fastän han i så fall hade ryggen fri ur laglig synvinkel) måste man fundera på varför han inte gjorde det. Och här finns det som jag ser det två möjligheter, vilka jag dock tills vidare avstår från att utveckla.