2017-06-08, 11:30
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Där satt den! Från svts direktrapportering:

Domaren: Ursäkta, men vad är det du tror i dag? Du säger att de var där, men har ju samtidigt sagt att ex-pojkvännen inte är en iskall mördare?
- Jag tror att ex-pojkvännen skulle hota min pappa, man använder inte en sån kniv för att mörda någon. Jag vet att han brukar hota folk, men man hugger inte ihjäl folk med en tjock köttkniv.
du menar att om en "tjock köttkniv" kan bara gärningsmannen?
eller har hon läst om den i fupen?
Citera
2017-06-08, 11:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon försöker göra som hon gjort i hela sitt liv: förvirra och manipulera. Det går inte här. Inte den här gången. Hon tror fortfarande att de ska gå på hennes historia. Narcissistiska drag där.
Manipulativ är hennes ledstjärna. Att hon inte ens är streetsmart i sitt resonemang har setts länge.
Kampen går vidare, detta mönster släpper hon inte.

Att hon ter sig mer vrickad nu är dock inte konstigt - en naricissistiskt lagd person som blir desperat tappar konceptet totalt och då syns stolligheterna/svamlet/det irrationella mer utpräglat.
Skamgreppen kommer välla ur mun, anklagelserna flödar, förklaringarna kommer bli mer korkade ju mer hon hamnar i ett hörn.

Därav avsky nu för Åk som är det ultimata monstret i hennes värld, den som ställer till det för henne:
Citat:
- Du är den elakaste människa jag någonsin har träffat! säger hon till åklagaren.
Citera
2017-06-08, 11:34
Medlem
Smhfs avatar
Ann-Sofie Sannemalm svt
Åklagaren: Du försöker skylla på någon annan person?
- Nej, jag försöker aldrig skylla på någon annan. Om det var jag som låg bakom min pappas död skulle jag stå här rakryggad och säga det.

Citera
2017-06-08, 11:35
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Där satt den! Från svts direktrapportering:

Domaren: Ursäkta, men vad är det du tror i dag? Du säger att de var där, men har ju samtidigt sagt att ex-pojkvännen inte är en iskall mördare?
- Jag tror att ex-pojkvännen skulle hota min pappa, man använder inte en sån kniv för att mörda någon. Jag vet att han brukar hota folk, men man hugger inte ihjäl folk med en tjock köttkniv.

Det är ju så dumt att man blir svarslös...
Hon skulle alltså inte tro att han gjort något dylikt på grund av knivsort? Om det hade varit en annan kniv, men just inte med en sådan kniv för den typer av kniv hugger man inte med
Citera
2017-06-08, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nej hon har ju inte svarat i telefonen 20.09!
Men jag är fortfarande nyfiken på lapparna
"Västerleden bro McDonalds" och
"Kniven ligger under bron"
Vad ville hon med det, egentligen?

En möjlighet är att det är knivarna från den 2:a augusti då MR och Ghasem körde runt. De lämnades där på hennes inrådan "när de inte hittade huset".
Den 3:e augusti andvändes 2 andra knivar, en från 3 packet och en från kökslådan.
Citera
2017-06-08, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Manipulativ är hennes ledstjärna. Att hon inte ens är streetsmart i sitt resonemang har setts länge.
Kampen går vidare, detta mönster släpper hon inte.

Att hon ter sig mer vrickad nu är dock inte konstigt - en naricissistiskt lagd person som blir desperat tappar konceptet totalt och då syns stolligheterna/svamlet/det irrationella mer utpräglat.
Skamgreppen kommer välla ur mun, anklagelserna flödar, förklaringarna kommer bli mer korkade ju mer hon hamnar i ett hörn.

Därav avsky nu för Åk som är det ultimata monstret i hennes värld, den som ställer till det för henne:
Skulle det här pågående mentala kaoset kunna vara en anledning till att Hikes inte avbryter?
Jag kan tänka mig att JM har krävt att få tala för sig själv (kvar i föreställningen om sin egen suveränitet) och att ett avbrott skulle få henne att klappa ihop totalt?
Citera
2017-06-08, 11:42
Medlem
- Har du sagt att han skulle elda upp så att inte blodet skulle ha anträffats?
- Då hade jag kunnat göra det själv i så fall.
Varför gjorde du inte det.
- Varför skulle jag göra det
?

Skulle hon aldrig gjort själv. Hon är den sorten som skickar andra i sina egna ärenden. Det är ju en röd tråd i allt.
Citera
2017-06-08, 11:42
Medlem
Reimers avatar
Men herregud, jag har aldrig hört en människa klä av sig själv så fullständigt med sina lögner, varför bryter inte Hikes in och försöker få stopp på förfallet, inget Hikes gör efter det här kan ge något som helst rimligt tvivel.
Citera
2017-06-08, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
du menar att om en "tjock köttkniv" kan bara gärningsmannen?
eller har hon läst om den i fupen?

Det jag menar är att innan förhören påbörjades idag så gissade jag två saker:

Han skulle bara hota föräldrarna, inte döda

Han skulle ha missuppfattat allt p.g.a. språket

Angående språkförbistringen stämde det också enligt svts liverapport:

Åklagaren: Fast det fanns ju en plan att förstöra den? Du har inte sagt till ex-pojkvännen att bränna ner den?
- Jag har sagt till honom att om jag hade begått ett sådant brott hade jag förstört Touranen. Men han förstår inte så bra svenska.
Citera
2017-06-08, 11:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Skulle det här pågående mentala kaoset kunna vara en anledning till att Hikes inte avbryter?
Jag kan tänka mig att JM har krävt att få tala för sig själv (kvar i föreställningen om sin egen suveränitet) och att ett avbrott skulle få henne att klappa ihop totalt?
Hikes har "motat Olle i grind" tidigare flera ggr.
Hon har väl lärt känna denna dam bättre än nån annan under lång tid och sett den här formen av "utbrott". När JM blir desperat eller hm... ganska arg så tappar hon konceptet.

Det kan vara ett krav att få slippa "munkavlen", hon vill flöda fritt - vilket jag själv tror för JM är ingen dam man styr. Advokaten har garanterat gett henne råd men för döva öron.

En desperat och narcissistiskt lagd person tappar slutligen konceptet verbalt.
...och det är nu hon är som farligast som jag ser det. Ingen tror på utläggningarna och utsvävningarna, ingen köper tårarna.. ingen lyssnar på prinsessan som kommer ta till plan B (vedergällning).
Nu sitter hon inlåst tack och lov och kan bara "tycka" en massa saker:
Du är dummast. Du är elakast.
Senast redigerad av develi 2017-06-08 kl. 11:50.
Citera
2017-06-08, 11:47
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men herregud, jag har aldrig hört en människa klä av sig själv så fullständigt med sina lögner, varför bryter inte Hikes in och försöker få stopp på förfallet, inget Hikes gör efter det här kan ge något som helst rimligt tvivel.

Amanda H är rädd om sina knäskålar.
Citera
2017-06-08, 11:48
Medlem
Hon är mer än rökt... Total härdsmälta i huvudet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in