2017-06-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det här med ojämn begåvningsprofil kommer ju fram mer och mer. Hon saknar helt förmåga till logiskt tänkande.
Hon försöker få ihop det. Problemet är att allt är lögner och hon har dåligt minne. Sanningen behöver inte så stort minne. Hon har trasslat ihop ett väldigt stort nystan till glädje för åklagare och målets domare och nämndemän
Citera
2017-06-08, 11:19
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Jag börjar själv på allvar tro att Hikes låter henne babbla på, just för att kunna hävda rättspsyk för JM...

Ja det är möjligt, Hikes fattar ju att JM är bortom all räddning nu..
Citera
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Amanda har nog förstått att det barkar åt helvete och att Johanna håller på att hänga sig själv i alla lögner
det går inte att göra något åt det, det vet väl alla
AH sparar väl energi till utfrågning
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Jag börjar själv på allvar tro att Hikes låter henne babbla på, just för att kunna hävda rättspsyk för JM...

Jaa....

JM känns lite som att hon har varit kriminell (kriminellt tänkande) sedan födseln. Kurslitteraturen på socionomlinlen gav henne perfekta verktyg till att bli en riktigt "duktig" och superslug kriminell.....

Allt går att bortförklara med lite ord här och där om generelliserande "forskning".

Hahahahaaa....men hon har aldrig förstått (tydligen) att man måste referera till den specifika forskningen man vill åberopa. Med namn på avhandlingen, författare, förlag etc etc.
Citera
Medlem
Men oerhört äckligt: Först tjata om mord på föräldrarna. Sen lämna M åt vargarna och själv försöka gå fri. Vilken fruktansvärd människa.
Citera
2017-06-08, 11:20
Medlem
Där satt den! Från svts direktrapportering:

Domaren: Ursäkta, men vad är det du tror i dag? Du säger att de var där, men har ju samtidigt sagt att ex-pojkvännen inte är en iskall mördare?
- Jag tror att ex-pojkvännen skulle hota min pappa, man använder inte en sån kniv för att mörda någon. Jag vet att han brukar hota folk, men man hugger inte ihjäl folk med en tjock köttkniv.
Citera
2017-06-08, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Alibit
Lämnar 21:05, själv. Hemma 22:55, själv.

Alexanders vittnesmål.
BÅDA lämnar 20:10 ca. Hemma 23:15/23:20

Jag tror utan tvivel på Alexanders förklaring.
Johanna skapar inte tvivel med sin version.
Den faller på det faktum att hon bad Alexander att ljuga samt att hon bad dottern köpa ett alibi för just den identiska situationen.

Varför köpa ett alibi om man nu redan hade ett?

Mao fortfarande inget accepterbart alibi.

Nej hon har ju inte svarat i telefonen 20.09!
Men jag är fortfarande nyfiken på lapparna
"Västerleden bro McDonalds" och
"Kniven ligger under bron"
Vad ville hon med det, egentligen?
Citera
2017-06-08, 11:23
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Det håller inte.
Att tro på forskning och om att det är helt OK att skaffa sig hitte-på-alibin är knappast et fall för rättspsyk
Kanske inte, men det är ju försvarets ENDA chans att lindra straff för sin klient
Citera
2017-06-08, 11:25
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Kanske vilseleda, vad vet lilla jag.... Hon eller nån annan kan ju ha lagt däm där, långt innan dom "hittades"
Citera
2017-06-08, 11:28
Medlem
Citat:
Det håller inte.
Att tro på forskning och om att det är helt OK att skaffa sig hitte-på-alibin är knappast et fall för rättspsyk

Nej det håller inte, tack och lov.

Att planera och hota ingår inte i en psykotisk persons mönster.

Det jag funderar på är om inte den här pressen kan leda till att JM går in i en psykos?
Citera
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Hon vill att hennes barn tar på sig mordet och ger de information som bara gärningsmannen har, för att de andra ska stryka sin "erkännande"
Citera
Medlem
Honan6s avatar
"Ann-Sofie Sannemalm SVT
- Jag tror att min pappa var vaken och tog sin kniv och att ex-pojkvännen då blev rädd. Jag tror det här utifrån drogernas påverkan. Hans psyke skulle inte hålla för att döda två gamla människor.
idag 11.19"

Alltså måste Johanna hjälpa till och göra jobbet. Det här hoppas jag åklagaren fångar upp. Johannas tidigare bollande med överjag och underjag är på väg att berätta att hennes DET gjorde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in