Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Du behöver hjälp med din läsförståelse.
Ju mer okunnig och naiv man är desto svartvitare tycker man saker är. Man behöver förenkla saker om man inte kan ta till sig att det finna många dimensioner i det mesta.
Jag skriver - om du läser - att en gosse (vad är fel med det ordet på en 13-årig grabb?? Du föredrar "lillkillen"??) som har en problematisk familjesituation i bagaget, kan behöva få normalitet, trygghet och stabilitet. Att användas som ett vittne i en mordrättegång mot sin mor är absolut inte normalt eller ger trygghet.
Jag skriver också att JM framstår som "onskan själv" - men att det egentligen naturligvis inte är riktigt civiliserat av mig att vilja låsa in henne och kasta bort nyckeln eftersom jag tycker att hon är en häxa.
Har du problem med det??
Det finns inget svart/vitt tänk i att våga tro på vad man har för erfarenhet och vad man ser. Tvärt om, du är en del i en psykopats spel som tror att det finns något annat svar än ren och skär ondska.
Du är verkligen den som förenklar som sätter in både JM och sonen i din "normativa mall". Just i det här fallet så uppvisar JM alla farliga tecken på att hon är personlighetsstörd.
Vad är det du inte fattar?
Förhöret med sonen ska spelas upp. Inget förhör med sonen ska ske i rättssalen öht.