2017-06-08, 10:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Ibland tycker man synd om henne men sen kommer kommentarer som denna från Expressens liverapport:

– Jag är ett skolboksexempel på hur en person i chock reagerar, säger Arbogakvinnan

Manipulativ! Hon försöker hela tiden spela en roll och hon lägger in fraser som blir helt fel.

Själv så tror jag att hon har totalt missuppfattat kurslitteraturen på socionomlinjen.......hon använder varenda mening och kapitel som att allt hänt henne själv. Använder det som ett försvar till hur hon är som person......
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
hon hade inte kortet med sig. Men jag tänker typ övervakningskameror fan?

De kanske inte sparar filmerna så länge.
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
Kaffepaus redan, lär vara ganska snurrigt att höra på JM ja... :P Man får hoppas de klarar att hålla fokus och vara benhårda på frågorna de vill ha svar på, att hon inte tröttar ut dem med sitt svammel..

Någon som vet om Mora-kniven hon nämner finns någonstans? Eller är den borta?

Borde man inte kunna se på hennes kontoutdrag om hon var på ICA Maxi vid 21 den 3.augusti?

"kniven vid sängen" omnämns i FUP....
Citera
2017-06-08, 10:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Kaffepaus redan, lär vara ganska snurrigt att höra på JM ja... :P Man får hoppas de klarar att hålla fokus och vara benhårda på frågorna de vill ha svar på, att hon inte tröttar ut dem med sitt svammel..

Borde man inte kunna se på hennes kontoutdrag om hon var på ICA Maxi vid 21 den 3.augusti?

Kontanter? Men det går rimligen ta hål på det där.
Citera
2017-06-08, 10:35
Medlem
Citat:
hon hade inte kortet med sig. Men jag tänker typ övervakningskameror fan?

How convenient.... är bara alla andra som använder hennes kort verkar det som men hur betalade hon maten då? Kontant?
Citera
2017-06-08, 10:36
Medlem
Hon handlade väl aldrig? Efter att ha lagt alla varor i kassan insåg hon att kortet låg hemma.
Så uppfattade jag det iaf
Citera
2017-06-08, 10:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Hon handlade väl aldrig? Efter att ha lagt alla varor i kassan insåg hon att kortet låg hemma.
Så uppfattade jag det iaf

I ett sånt här läge måste hon nog tänka sig att försöka styrka det där själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Själv så tror jag att hon har totalt missuppfattat kurslitteraturen på socionomlinjen.......hon använder varenda mening och kapitel som att allt hänt henne själv. Använder det som ett försvar till hur hon är som person......

Det är det jag menar och det blir så FEL!

Det är så uppenbart hur hon puttar in extrema påståenden.
Riva av eget hår=Övergrepp av GM
Barnens missbruk= Övergrepp av GM

Finns fler exempel!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du behöver hjälp med din läsförståelse.
Ju mer okunnig och naiv man är desto svartvitare tycker man saker är. Man behöver förenkla saker om man inte kan ta till sig att det finna många dimensioner i det mesta.

Jag skriver - om du läser - att en gosse (vad är fel med det ordet på en 13-årig grabb?? Du föredrar "lillkillen"??) som har en problematisk familjesituation i bagaget, kan behöva få normalitet, trygghet och stabilitet. Att användas som ett vittne i en mordrättegång mot sin mor är absolut inte normalt eller ger trygghet.

Jag skriver också att JM framstår som "onskan själv" - men att det egentligen naturligvis inte är riktigt civiliserat av mig att vilja låsa in henne och kasta bort nyckeln eftersom jag tycker att hon är en häxa.

Har du problem med det??

Det finns inget svart/vitt tänk i att våga tro på vad man har för erfarenhet och vad man ser. Tvärt om, du är en del i en psykopats spel som tror att det finns något annat svar än ren och skär ondska.

Du är verkligen den som förenklar som sätter in både JM och sonen i din "normativa mall". Just i det här fallet så uppvisar JM alla farliga tecken på att hon är personlighetsstörd.

Vad är det du inte fattar?

Förhöret med sonen ska spelas upp. Inget förhör med sonen ska ske i rättssalen öht.
Citera
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:

det har de redan kollat ju, nej hon har inte varit på ica maxi 20-23
och morakniven har hon hittat på NU, helt nytt uppgift.
Anki skulle ju sagt om det var fallet
Citera
2017-06-08, 10:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
How convenient.... är bara alla andra som använder hennes kort verkar det som men hur betalade hon maten då? Kontant?

ja, det verkar ju märkligt minst sagt. Var har hon fått tag i de kontanterna? Har hon tagit ut de ska det ju synas på banken.
Citera
2017-06-08, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
ja, det verkar ju märkligt minst sagt. Var har hon fått tag i de kontanterna? Har hon tagit ut de ska det ju synas på banken.
Hon ska ha velat betala med kort som hon glömt hemma. Det insåg hon i kassan. Och därmed lämnade och drog hem.

Lögn lögn lögn och återigen lögn... Tror knappast hon varit där. de har säkert kollat kameror etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in